• Jennymaria84

    IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

    Hej!

    Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!

    Vore kul att följa några fler! ??

  • Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
  • LimeLime
    Kawi skrev 2018-10-05 11:28:36 följande:

    Ja det känns inget särskilt faktiskt, dvs ingen skillnad motför innan instättningen  det är mest biverkningar av Lutinus som jag känner. Försöker att inte tänka på det så mycket.. Vet du hur det har gått för dina ägg..?


    Spännande att ruva ändå även om jag kan tänka mig att det är jobbigt om man tänker för mkt på det.

    Vet inte så mycket mer. Kliniken ringde idag bara för att kolla mitt mående och då sa det bara att det ser bra ut och att det fortfarande verkar bli återförande på söndag. Så håller tummarna :)
  • Carinrebecca
    Jooosen skrev 2018-10-05 18:01:44 följande:

    Okej spännande!! Körde du gonal f innan? Allt såg jättefint ut! Många ägg redan o slemhinnan var 9mm :). Ska tillbaka imorn redan för att bestämma äp dagen. Stort lycka till som givare nu. Håller alla tummar jag bara kan!!


    Men vad härligt, vilket bra besked! Och 9 mm är ju jättebra på slemhinnan, då kommer den ju säkert hinna bli ännu lite tjockare. Har ni fått något preliminärt datum för äggplock? Vad skönt att ni är igång nu, hoppas att vi båda kan få med oss positiva resultat från det här!
  • Kawi
    LimeLime skrev 2018-10-05 21:45:38 följande:

    Spännande att ruva ändå även om jag kan tänka mig att det är jobbigt om man tänker för mkt på det.

    Vet inte så mycket mer. Kliniken ringde idag bara för att kolla mitt mående och då sa det bara att det ser bra ut och att det fortfarande verkar bli återförande på söndag. Så håller tummarna :)


    Ja det gäller att försöka hålla sig sysselsatt och tänka på annat..

    Ja mycket ovisshet och oro är det ju, vilket är jobbigt att hantera. Såna här grupper hjälper mig ganska mycket, känner att jag har behov av att ventilera :)

    Håller också tummarna för dig!
  • Jooosen
    Carinrebecca skrev 2018-10-06 17:12:23 följande:

    Men vad härligt, vilket bra besked! Och 9 mm är ju jättebra på slemhinnan, då kommer den ju säkert hinna bli ännu lite tjockare. Har ni fått något preliminärt datum för äggplock? Vad skönt att ni är igång nu, hoppas att vi båda kan få med oss positiva resultat från det här!


    Äggplock på måndag redan!! Ska bli skönt o få det gjort :)
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Pannkakstarta

    Hej! Jag hoppas att det kommer gå bra för er! Och att ni kanske redan nu har fått positiva besked. Själv väntar jag och min sambo (otåligt) på att Sahlgrenska ska höra av sig. Vi står i kö sedan en tid tillbaka. Hur länge fick ni vänta efter remissen? Supertacksam för svar!! ????

  • celiasilver
    Carinrebecca skrev 2018-10-05 15:40:12 följande:
    Måste bara hoppa in här och säga att jag håller med dig om svidandet med lutinus. "Skönt" att höra att det inte bara är så för mig. Fast för mig är det inte alltid efter införandet utan mer med det som händer efter, att det kan svida när det rinner ut. Börjar bli riktigt less på trosskydd och lutinus nu.
    Samma här, antar att vi hör till den lite slemhinnekänsliga kategorien. Jo, samma här. jag drog lite av en lättnadens suck i torsdags när jag fick börja på paket nummer två och det bara var en vecka var.

    Hur går det för dig annars? Du satte in fredag 28? då torde testdagen närma sig? 
  • celiasilver
    Kawi skrev 2018-10-05 17:51:48 följande:
    Hehe blev lite inspirerad och köpte något väldoftande idag, jag med :) ja ibland lyckas dom, karlarna!

    Jag ska faktiskt framföra det som ett förbättringsförslag, till kliniken. Tycker inte de behöver vara så överdrivet entusiastiska så man känner sig som det mest lyckade fall dom har haft, typ.

    Åh nu blev jag också sugen på att testa tidigare, och det stämmer ju att på måndag är det 14 dagar sedan ÄL, borde ju faktiskt kunna testa då.. Tycker din teori låter väldigt vettig, tror jag kommer testa då jag med :o
    Lite dofta gott har aldrig gjort nån ledsen Skrattande

    Det tycker jag absolut att du ska göra, det är ju din upplevelse som är viktig och säkerligen känner många precis som du. 

    Precis, så länge hcg nivåerna kan detekteras så kommer dte ge utslag. sen får man hoppas på att det inte är kemiskt falsk positiv, men det kan det ju i princip bli för vem som helst.

    Får faktiskt erkänna att trots mina goda föresatser att inte testa innan 9-10 så kunde jag såklart inte låta bli, jag har mått så underligt med huvudvärk och illamående de senaste dagarna så någonting tycks annorlunda. (testen låg ju där och jag har ju flera stycken). 
    Sen tänkte jag såklart att då hinner jag mentalt förbereda mig för det "riktiga testet" (jepp, snacka om att hitta på anledningar :P )

     Så jag tog ett test imorse:
    Jag använde digitalt clearblue och fick resultatet: Gravid 1-2. Pessimisten i mig vågar inte tro att det är sant (fast jag skuttar lite runt innerst inne i glädjeyra). Det känns helt overkligt.
  • Carinrebecca
    celiasilver skrev 2018-10-07 12:14:45 följande:

    Samma här, antar att vi hör till den lite slemhinnekänsliga kategorien. Jo, samma här. jag drog lite av en lättnadens suck i torsdags när jag fick börja på paket nummer två och det bara var en vecka var.

    Hur går det för dig annars? Du satte in fredag 28? då torde testdagen närma sig? 


    Ja jag antar att det är så. Vi får kämpa vidare med Lutinus, förhoppningsvis är det bara en kort period och att det för med sig något väldigt bra!

    Ja precis, vi satte in fredag 28. Gick tillbaka i forumet och såg att ni hade insättning bara någon dag efter oss. Men såg också att vi hade samma testdag, 13/10. Har funderat lite fram och tillbaka kring det här med att testa tidigare eller inte. Vet inte hur mycket tidigare man kan våga testa.. Kommer du kunna hålla dig till testdagen tro?
  • Carinrebecca
    Jooosen skrev 2018-10-06 19:35:43 följande:

    Äggplock på måndag redan!! Ska bli skönt o få det gjort :)


    Men åh vad spännande! Vill bara skicka lite pepp inför morgondagens äggplock, det kommer gå hur bra som helst!
  • celiasilver
    Carinrebecca skrev 2018-10-07 12:35:58 följande:
    Ja jag antar att det är så. Vi får kämpa vidare med Lutinus, förhoppningsvis är det bara en kort period och att det för med sig något väldigt bra!

    Ja precis, vi satte in fredag 28. Gick tillbaka i forumet och såg att ni hade insättning bara någon dag efter oss. Men såg också att vi hade samma testdag, 13/10. Har funderat lite fram och tillbaka kring det här med att testa tidigare eller inte. Vet inte hur mycket tidigare man kan våga testa.. Kommer du kunna hålla dig till testdagen tro?
    Japp vi har testdag 13/10, men nej jag kunde inte hålla mig. jag argumenterade att 14 dagar efter ÄL dvs 9 så borde man ju kunna prova. 

    Men.. jag kunde inte ens vänta så länge och tog ett test imorse. Tror jag stirrade nästan en halvtimme innan jag förstod att det var positivt. Känns overkligt och min hjärna vill inte riktigt gå med på det ännu. Så jag är lite ambivalent. vill vara jätteglad men vågar inte.
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF