• Jennymaria84

    IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

    Hej!

    Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!

    Vore kul att följa några fler! ??

  • Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
  • vill2017
    Jooosen skrev 2018-10-23 14:35:18 följande:

    Tack söta du!! Hur ligger ni till nu? Ja jag undrar om man måste vänta en mens till emellan ... eller om man får börja direkt. Kram


    Hmm.. de sa inget om det till mig men de sa däremot att vi inte skulle bli alltför ledsna om det inte funkade på första försöket. Det är därför man får tre finansierade försök. Detta är fjärde dagen med Gonal-F, stack precis en nål i magen:) i morgon ska jag ta första stoppaprutan och så är det VUL på fredag morgon. Förmodat äggplock är i början av nästa vecka.

    Jag hoppas ni får göra ert frysföraök direkt!
  • Längtanefterplus

    Idag klockan 21.00 tog jag ägglossningssprutan. Äggplock på torsdag morgon, så nervöst! Jag blev så fundersam på vilken sida jag skulle ta sprutan på men jag tänkte att det nog inte spelar någon roll så tog vänster! Nu blir det inga mera sprutor denna omgången. Tur jag jobbar länge imorgon så jag inte hinner tänka så mycket på äggplocket..

  • Carinrebecca
    Längtanefterplus skrev 2018-10-23 21:15:32 följande:

    Idag klockan 21.00 tog jag ägglossningssprutan. Äggplock på torsdag morgon, så nervöst! Jag blev så fundersam på vilken sida jag skulle ta sprutan på men jag tänkte att det nog inte spelar någon roll så tog vänster! Nu blir det inga mera sprutor denna omgången. Tur jag jobbar länge imorgon så jag inte hinner tänka så mycket på äggplocket..


    Spännande! Minns att jag funderade på exakt samma sak med ägglossningssprutan, är kanske ett sätt att försöka lura hjärnan och kroppen att man är med och påverkar. Men nej det spelar nog absolut ingen roll. Är det ditt/ert första försök?
  • H@llon

    Ja det känns spännande. :)

    Hoppas du inte blivit överstimulerad om du är så svullen och öm, när ska du göra kontroll?

    Jag tog 250 i 7 dagar och 300 i 5 dagar. Låter som hästdoser om man jämför med dig. Haha!


    122221 skrev 2018-10-23 20:34:03 följande:

    Wow va roligt! Längtar tills jag får besked om vilken dag det blir! :D åh ok, va skönt att det inte gjorde så ont.. jag är supersvullen haha.. tar 125. Vad tog du?


  • 122221
    H@llon skrev 2018-10-23 22:07:44 följande:

    Ja det känns spännande. :)

    Hoppas du inte blivit överstimulerad om du är så svullen och öm, när ska du göra kontroll?

    Jag tog 250 i 7 dagar och 300 i 5 dagar. Låter som hästdoser om man jämför med dig. Haha!


    Jag hoppas inte det :( jag verkar svara på behandlingarna väldigt bra, så är lite orolig för det. Men blir blodprov imorgon för att se hur östrogenet ser ut. Så får jag ta det därifrån. Hahaha men guuuud!! Men jag går på lång behandling, kan det ha vart så att du hade kort och intensiv? För det låter ju helt sjukt vilken skillnad! :D
  • 122221
    H@llon skrev 2018-10-23 22:07:44 följande:

    Ja det känns spännande. :)

    Hoppas du inte blivit överstimulerad om du är så svullen och öm, när ska du göra kontroll?

    Jag tog 250 i 7 dagar och 300 i 5 dagar. Låter som hästdoser om man jämför med dig. Haha!


    Jag hoppas inte det :( jag verkar svara på behandlingarna väldigt bra, så är lite orolig för det. Men blir blodprov imorgon för att se hur östrogenet ser ut. Så får jag ta det därifrån. Hahaha men guuuud!! Men jag går på lång behandling, kan det ha vart så att du hade kort och intensiv? För det låter ju helt sjukt vilken skillnad! :D
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-10-23 21:11:19 följande:

    Hmm.. de sa inget om det till mig men de sa däremot att vi inte skulle bli alltför ledsna om det inte funkade på första försöket. Det är därför man får tre finansierade försök. Detta är fjärde dagen med Gonal-F, stack precis en nål i magen:) i morgon ska jag ta första stoppaprutan och så är det VUL på fredag morgon. Förmodat äggplock är i början av nästa vecka.

    Jag hoppas ni får göra ert frysföraök direkt!


    Spännande!! Hoppas sprutorna gått bra. Jag vill så gärna köra nästa omgång direkt ...
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • vill2017
    Jooosen skrev 2018-10-23 23:18:54 följande:

    Spännande!! Hoppas sprutorna gått bra. Jag vill så gärna köra nästa omgång direkt ...


    Har du fått mens nu? Hoppas inte men annars kan du ju alltid ringa och fråga om du får sätta igång direkt nästa månad. Tycker de är så snälla och trevliga på telefon:)

    Visst ska man väl köra Gonal-F och stoppsprutorna ända fram till äggplock nu från och med dag 5?
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-10-24 06:40:40 följande:

    Har du fått mens nu? Hoppas inte men annars kan du ju alltid ringa och fråga om du får sätta igång direkt nästa månad. Tycker de är så snälla och trevliga på telefon:)

    Visst ska man väl köra Gonal-F och stoppsprutorna ända fram till äggplock nu från och med dag 5?


    Japp mensen kom med råge igår... så ska bli uppringd kl ett idag. Ska fråga då. Ja precis, det stämmer. Och sedan på sista vul bestämmer ni när äl sprutan ska tas! Ska du börja med stop sprutan idag?
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Camii80
    Jooosen skrev 2018-10-24 09:40:34 följande:

    Japp mensen kom med råge igår... så ska bli uppringd kl ett idag. Ska fråga då. Ja precis, det stämmer. Och sedan på sista vul bestämmer ni när äl sprutan ska tas! Ska du börja med stop sprutan idag?


    Usch, vad trist att höra!

    Men vad kan man göra mer än att samla kraft och hopp och börja om på nytt? Det får helt enkelt bli din tur nästa omgång!!

    Hade ni några frysta eller kommer ni köra om protokollet?
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF