• Anonymmoa

    Otrogen

    Som ni ser på rubriken..

    Jag har varit otrogen med min lärare

    Jag är 21åring tjej o har varit med min kille i 4år

    Vi gifte oss för 2mån sen innan jag giftar mig typ i en månad började jag o min lärare chatta..

    Först pratade vi bara om skolan o mina betyg o såna saker men sen började det bli lite privat.

    Han är gift oxå o har ett barn och från början va han tydlig med mig o sa att vi få ej få känslor för varandra och att han vill ej förstöra hans liv o inte mitt heller

    Men jag kunde inte gränsa mig asså jag har börjat få känslor för honom och pga honom jag mår inte så bra det känns att jag hatar o se min man eller jag orkar inte bo med honom men tycker synd om honom oxå

    Jag har dålig samvete ????kan inte sluta tänka på min lärare och det går inte heller att vara längre med honom för att jag vet att han kommer aldrig att vara min

    Har ni varit på samma situation ? Vad har ni gjort då?

  • Svar på tråden Otrogen
  • Anonym (Anonym)
    Turms skrev 2018-09-04 11:58:52 följande:

    Anonym (förvånad) skrev 2018-09-02 23:15:44 följande:

    Att det finns spår av neandertalare hos nutidsmänniskan visste jag. Men att det var så mycket som hos Turms förstod jag aldrig. Borde han inte sparas på Naturhistorisk museum. Känns nyutsläpad från någon grotta med de åsikter han har. Vill du knulla så knulla. Låt begären styra. Skit i hänsyn till andra.
    Känslolivet sitter tydligen i underlivet.


    Nu råkar vi ha såväl yttrandefrihet som åsiktsfrihet och ytterligare ett antal rättigheter i det här landet. För sakens skull tål att nämnas att det även finns skyldigheter. 

    Dock betackar jag mig för personangrepp som inte har ett dugg med sakfrågan att göra. Vill alla som gömmer sig bakom anonymitet vräka ur sig en massa osakliga förolämpningar så var vänliga att använda mer träffsäkerhet så att det åtminstone blir underhållande. 

    Hur som helst har jag och alla andra i Jante-Sverige där duktighet, kyskhet och otvivelaktig moral faktiskt fortfarande rätt att säga precis vad fan jag själv tycker och tänker. 
    Protestantismen i synnerhet och andra religioner i allmänhet har i hundratals år försökt skambelägga och förtrycka människors medfödda sexualitet. 
    Vem i helvete som är vid sina sinnens fulla bruk vill 2018 ägna hela sitt liv åt att förtränga sina egna känslor och stanna i ett förhållande som visade sig vara ett misstag eller utvecklades i fel riktning? 
    Vill ni göra det är det eran sorg. På dödsbädden kommer ni säkert att somna in med ett nöjt leende att ni minsann aldrig någonsin trampade en annan människa på tån utan var ständigt ett praktexempel på en dygdig person utan vare sig liv eller lust. 

    Själv tänker jag leva mitt liv utan fruktan och njuta av varenda jäkla sekund och inte dö i ett ångestskri. 
    Med "skyldigheter" tänker du då inte på dom skyldigheter man har mot sin partner i.a.f...Det finns ett ord som beskriver en sådan som dig...narcissist.

    Om man nu inte kan hålla sig till en partner, varför skall man vara ihop, eller som i ts fall, gifta sig, (om man inte kommit överens om annat vill säga).
    Bättre då att vara själv och leva som man vill.
  • Anonym (yes)
    Turms skrev 2018-09-04 11:58:52 följande:

    Anonym (förvånad) skrev 2018-09-02 23:15:44 följande:

    Att det finns spår av neandertalare hos nutidsmänniskan visste jag. Men att det var så mycket som hos Turms förstod jag aldrig. Borde han inte sparas på Naturhistorisk museum. Känns nyutsläpad från någon grotta med de åsikter han har. Vill du knulla så knulla. Låt begären styra. Skit i hänsyn till andra.
    Känslolivet sitter tydligen i underlivet.


    Nu råkar vi ha såväl yttrandefrihet som åsiktsfrihet och ytterligare ett antal rättigheter i det här landet. För sakens skull tål att nämnas att det även finns skyldigheter. 

    Dock betackar jag mig för personangrepp som inte har ett dugg med sakfrågan att göra. Vill alla som gömmer sig bakom anonymitet vräka ur sig en massa osakliga förolämpningar så var vänliga att använda mer träffsäkerhet så att det åtminstone blir underhållande. 

    Hur som helst har jag och alla andra i Jante-Sverige där duktighet, kyskhet och otvivelaktig moral faktiskt fortfarande rätt att säga precis vad fan jag själv tycker och tänker. 
    Protestantismen i synnerhet och andra religioner i allmänhet har i hundratals år försökt skambelägga och förtrycka människors medfödda sexualitet. 
    Vem i helvete som är vid sina sinnens fulla bruk vill 2018 ägna hela sitt liv åt att förtränga sina egna känslor och stanna i ett förhållande som visade sig vara ett misstag eller utvecklades i fel riktning? 
    Vill ni göra det är det eran sorg. På dödsbädden kommer ni säkert att somna in med ett nöjt leende att ni minsann aldrig någonsin trampade en annan människa på tån utan var ständigt ett praktexempel på en dygdig person utan vare sig liv eller lust. 

    Själv tänker jag leva mitt liv utan fruktan och njuta av varenda jäkla sekund och inte dö i ett ångestskri. 
    Hehe, det är ganska roligt att läsa hur narcissister resonerar när de gör om egoism och hänsynslöshet till något postivt och rent ut trevligt.

    För vad är det du egentligen säger? Du säger att man ska skita i vad ens handlingar får för konsekvenser för andra, följ ditt hjärta som du så fint skriver, men skit i om det innebär att någon annan (tex din partner)... det är i grunden inget annat än egoism... för det du säger är att man gör det som känns bäst för en själv och så får det bli som det blir för alla andra... och det försöker du sen göra om till något positivt genom att dra paralleller till åsiktsfrihet och gnälla på jante, duktighet och kyskhet.

    Du snackar skit helt enkelt, för ingen har sagt att TS ska vara jante, duktig eller kysk. TS får knulla vem fan hon vill hur mycket hon vill och när hon vill så länge hon inte gör det bakom sin partners rygg. För du verkar inte riktigt ha fattat att TS inte bara har rättigheter utan även skyldigheter, och du verkar heller inte ha fattat att hennes partner har även han rätt att välja vilken slags partner och förhållande han vill leva i.

    Det handlar inte att leva ett liv utan fruktan, det handlar helt enkelt om att ta hänsyn till andra människor och inte bara tänka på sig själv. Du är ingen frihetskämpe, du är en egoist.
  • Anonym (ähhh)
    Anonym (yes) skrev 2018-09-04 13:13:17 följande:
    du är en egoist.
    Precis som du är en egoist. Att vara människa innebär att vara egoist.

    Att köra dubbelmoral på ett nätforum är enkelt, men titta i ditt eget baggage och hur du är som person så förstår du mycket väl att man faktiskt oftast väljer vad som är bra eller känns bra för en själv och inte bara en partner. En biologisk bedrift är något som vi måste lyssna på huruvida man väljer att förhindra sig själv är ju upp till var och en men att kalla någon dum eller elak pga det är lätt lättförvrängt och en aning hyckleri för var och en är en egen individ med olika tankegångar. 

    Att man sårar sin partner vare sig det är via skilsmässa eller att man kommer på någon med att man är otrogen så är det något som händer hela tiden.

    Man överkommer sin problematik med sin partner, om man är otrogen så fattas det tydligen något som behövs för att hålla ett monogamt förhållande.

    Var er själva och stå för era val, det är huvudsaken.
  • Anonym (yes)
    Anonym (ähhh) skrev 2018-09-04 16:03:12 följande:
    Precis som du är en egoist. Att vara människa innebär att vara egoist.

    Att köra dubbelmoral på ett nätforum är enkelt, men titta i ditt eget baggage och hur du är som person så förstår du mycket väl att man faktiskt oftast väljer vad som är bra eller känns bra för en själv och inte bara en partner. En biologisk bedrift är något som vi måste lyssna på huruvida man väljer att förhindra sig själv är ju upp till var och en men att kalla någon dum eller elak pga det är lätt lättförvrängt och en aning hyckleri för var och en är en egen individ med olika tankegångar. 

    Att man sårar sin partner vare sig det är via skilsmässa eller att man kommer på någon med att man är otrogen så är det något som händer hela tiden.

    Man överkommer sin problematik med sin partner, om man är otrogen så fattas det tydligen något som behövs för att hålla ett monogamt förhållande.

    Var er själva och stå för era val, det är huvudsaken.
    Mmm så resonerar alla egoister för att rättfärdiga och normalisera egoism. Ingen vill ju se sig själv som en egoist inte ens narcissister, så alla har alltid lägliga förklaringsmodeller för varför det är ok att bete sig egoistiskt.

    Att vara människa är inte alls nödvändigtvis att vara egoist, egoism är inte det enda vi kan vara, vi kan också känna empati och värna om andra människor. Att påstå att vara människa är att vara egoist är detsamma som att förminska människor till endimensionella varelser som inte kan mer än så. Vi kan mer om vi vill...

    Ja sex är en biologisk drift, men att såra och förnedra sin partner, ljuga och smussla är inte det. Man kan tillgodose sina drifter UTAN att såra, förnedra och ljuga. Allt som behövs är lite ärlighet och hänsyn till andras känslor inte bara sina egna.

    "saker händer hela tiden". är också ett dåligt försök att normalisera skitbeteende. Saker händer inte bara av sig självt, saker händer för att vissa väljer att göra så när de lika gärna skulle kunna valt annorlunda. Om man kan välja att INTE bete sig illa mot människor som står en nära varför välja att göra det? Det är ett val, inte något som händer av sig självt.

    Ja, ibland kan man överkomma problem om båda vill det, men ibland händer det att folk ber en dra åt helvete när man beter sig illa. Att räkna med att andra människor ska acceptera och förlåta ens idiotiska val är inte bra strategi. En bättre strategi är helt enkelt försöka ge fan i att bete sig som en idiot och istället försöka vara snäll mot andra människor så slipper man dels problem och så är de kanske till och med är snälla tillbaka.

    Ja, att vara sig själv och stå för sina val är bra råd. men att vara sig själv behöver inte nödvändigtvis betyda att man måste vara egoistisk och om man går bakom sin partners rygg så står man väl knappast för sina val?
  • Anonym (ähhh)
    Anonym (yes) skrev 2018-09-04 16:40:21 följande:
    Mmm så resonerar alla egoister för att rättfärdiga och normalisera egoism. Ingen vill ju se sig själv som en egoist inte ens narcissister, så alla har alltid lägliga förklaringsmodeller för varför det är ok att bete sig egoistiskt.
    Mm, så resonerar alla rabiata extrem-feminister som alltid ska överdriva med deras stämplar "rasist,nazist, fascist, narcissist" Drömmer
  • Anonym (ähhh)
    Anonym (Smeker) skrev 2018-09-04 17:13:07 följande:
    Det är ett enkelt sätt att slönga sig med sådana anklagelser då
    Antar att du missade att det var min poäng.
    *fniss*

    Man kan alltid slänga iväg anklagelser men man sveper över skäl och natur och komplicerade förhållanden till att något bara är svart eller vitt.

    Blir trött på extrem-feminister som ska slänga ur sig stämplar hela tiden när dom knappt förstår sig själva.
  • Anonym (yes)
    Anonym (ähhh) skrev 2018-09-04 17:09:43 följande:
    Mm, så resonerar alla rabiata extrem-feminister som alltid ska överdriva med deras stämplar "rasist,nazist, fascist, narcissist" Drömmer
    Och alla människor som VET att de snackar skit för att rättfärdiga sin och andras egoism anklagar alltid andra för att vara extremister för inget annat än full acceptans över deras egoism duger för dem. 

    Jag är man och inte feminist. jag råkar bara ogilla egoister och hänsynslösa människor utan föredrar ärlighet och hänsyn vilket tydligen är begrepp som du ogillar Drömmer
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (ähhh) skrev 2018-09-04 17:09:43 följande:
    Mm, så resonerar alla rabiata extrem-feminister som alltid ska överdriva med deras stämplar "rasist,nazist, fascist, narcissist" Drömmer
    Anonym (ähhh), Turms, Anonym (Smeker).....Har ni ställt in mopparna och gått och lagt er nu ?
    Era åsikter och ert sätt att framföra dom visar på att ni inte kan vara äldre än...Max 17 år.
    Ingen livserfarenhet, bara knulla brudar och köra moppe.
    Väx upp !!
  • Turms
    Anonym (Anonym) skrev 2018-09-05 00:21:07 följande:
    Anonym (ähhh), Turms, Anonym (Smeker).....Har ni ställt in mopparna och gått och lagt er nu ?
    Era åsikter och ert sätt att framföra dom visar på att ni inte kan vara äldre än...Max 17 år.
    Ingen livserfarenhet, bara knulla brudar och köra moppe.
    Väx upp !!

  • Anonym (yes)
    Turms skrev 2018-09-07 09:42:12 följande:
    Jag förmodar att du är duvan då?
  • Anonym (ähhh)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-09-05 00:21:07 följande:
    Väx upp !!
    Vad exakt känner du är omoget?

    Bästa som finns när man kan ta en svårflörtad kvinna som inte kan hejda sig själv efter att man tryckt på rätt knappar ett tag ;)

    Älskar spänningen och tabut =)
    Roligt att när man kommer till logik så ska man vara så bra och duktig och följa normerna men innerst inne så vill alla bli tillfredställda på ett njutningsfullt sätt, vare sig det är fysiskt eller inte.

    Kalla mig ung, men jag mår bra och känner lite mer att det är mer sorgligt att du sätter dig på en hög häst och inte inser detta ;)
  • Anonym (SD 2018)

    Jag tror att otrohet kan undvikas om problem i förhållandet istället vädrades på ett tidigt stadium.

    #förändringpåriktigt

  • Anonym (yes)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-09-08 13:25:07 följande:

    Jag tror att otrohet kan undvikas om problem i förhållandet istället vädrades på ett tidigt stadium.

    #förändringpåriktigt


    Möjligen kan man undvika en del otroheter på det sättet, men tvärr är ju folk otrogna även i bra förhållanden, I grunden handlar det om egoism och det går inte attt bota med kommunikation.
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (yes) skrev 2018-09-09 01:04:59 följande:

    Möjligen kan man undvika en del otroheter på det sättet, men tvärr är ju folk otrogna även i bra förhållanden, I grunden handlar det om egoism och det går inte attt bota med kommunikation.


    Egoism bygger varken ett bra förhållande eller ett välfärdssamhälle.

    #förändringpåriktigt
Svar på tråden Otrogen