• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • elofdagny

    [quote=79052460][quote-nick]MaalinJ skrev 2018-09-14 11:22:24 följande:[/quote-nick]Så spännande! Då är vi ju verkligen i samma läge. Min man ville heller inte ha några fler. Jag va ju inte tvär emot till en 3:e men ville inte kämpa för en heller efter att vi fått vår 2:a. Sen efter ett år började jag att vela, sen mjuknade han med tiden och ändrade sig. Jag trodde aldrig att det skulle hända men det gjorde det. Nu hoppas jag efter alla dom här åren att det blir en till. Varför har man annars väntat så länge liksom? :/ då får ni köra på nu när äl kommer i oktober :D[/

    Men vad lustigt, samma förfarande då! ???? ska, nu när man väl insett att det kan bli av så bara hoppas jag för allt i världen att det ska vara möjligt lixom! Och att det inte är för sent (såna tankar som börjar spöka i min hjärna). Vi får ha inställningen att det kommer lösa sig så småningom helt enkelt.

  • lw12

    Vi kör också på sperm meets egg, är på cd 11 idag. ÄL på måndag enligt Flo, får se om ägglossningstesterna säger samma :)

  • Canama
    Lala90 skrev 2018-09-14 03:44:29 följande:

    Nån som kör eller har testat ?sperm meet egg metoden??


    elofdagny skrev 2018-09-14 06:39:01 följande:

    Hej!

    Vi tänkte testa den nu i oktober.. har aldrig testat den innan så det ska bli intressant och se hur det går. Har du testat den?


    lw12 skrev 2018-09-14 22:29:31 följande:

    Vi kör också på sperm meets egg, är på cd 11 idag. ÄL på måndag enligt Flo, får se om ägglossningstesterna säger samma :)


    Härligt! Kul med flera som kör samma metod. Ska bli intressant att se hur många pluss vi får! Håll mig uppdaterad hur de går för er :). Vi ska som sagt börja imorgon och sedan börja ta ägglossningstest från tisdag. Jag har dock relativt bra koll på ÄL eftersom jag tempar väldigt länge men tänker ändå följa metoden slaviskt, man vet ju aldrig :D

    Är rädd för att man ska bli osugen när de ska gå på schema bara, haha!
    Canary skrev 2018-09-14 17:28:02 följande:

    Känner mig mer pilsk än vanligt så kanske blir det ligg varje dag nu till ägglossning (som ?ska? vara på onsdag) - tror inte mannen misstycker.

    Dock gäller det ju att vara sugen även på äl-dagen!


    Ska ni också köra sperm meets egg?
  • Lala90
    Canama skrev 2018-09-15 09:18:26 följande:

    Härligt! Kul med flera som kör samma metod. Ska bli intressant att se hur många pluss vi får! Håll mig uppdaterad hur de går för er :). Vi ska som sagt börja imorgon och sedan börja ta ägglossningstest från tisdag. Jag har dock relativt bra koll på ÄL eftersom jag tempar väldigt länge men tänker ändå följa metoden slaviskt, man vet ju aldrig :D

    Är rädd för att man ska bli osugen när de ska gå på schema bara, haha!Ska ni också köra sperm meets egg?


    lw12 skrev 2018-09-14 22:29:31 följande:

    Vi kör också på sperm meets egg, är på cd 11 idag. ÄL på måndag enligt Flo, får se om ägglossningstesterna säger samma :)


    Lillva04 skrev 2018-09-15 10:09:56 följande:

    Jag och sambon tänkte också köra sperm meets egg

    CD 3 idag. Köpt hem massa ÄL stickor


    elofdagny skrev 2018-09-14 21:36:44 följande:

    Skoj, då följs vi åt!!


    Vilket SMEM-gäng vi blev så himla kul! Och spännande som sagt!! Jag är också lite oroad för schemalagt mysande men vi testar.. :) Ska bli kul att följas åt, hoppas detta blir vår månad nu!! :) <3
  • Lala90

    Kanske en görtöntig fråga men jag vill bara se hur ni andra tänker :) säg att ni ska mysa CD8 exempelvis men så jobbar sambon dag och ni kväll, vilket kanske leder till mys kl 23 eller så. Blir det för sent så att det inte räknas som den dagen eller tror ni inte att det spelar någon roll? Annars får vi gå upp o morgonmysa supertidigt istället haha... :)

  • cassandra92
    Lala90 skrev 2018-09-15 10:51:40 följande:

    Kanske en görtöntig fråga men jag vill bara se hur ni andra tänker :) säg att ni ska mysa CD8 exempelvis men så jobbar sambon dag och ni kväll, vilket kanske leder till mys kl 23 eller så. Blir det för sent så att det inte räknas som den dagen eller tror ni inte att det spelar någon roll? Annars får vi gå upp o morgonmysa supertidigt istället haha... :)


    Jag tänkte på det senast idag. Men jag tänker att det borde ju inte spela någon roll när på dagen man har sex? :)
  • Lala90
    cassandra92 skrev 2018-09-15 11:00:11 följande:

    Jag tänkte på det senast idag. Men jag tänker att det borde ju inte spela någon roll när på dagen man har sex? :)


    Eller hur! Jag vill tänka så jag med, så länge jag inte hör annat så kör jag nog med det tänket.. :D
  • cassandra92
    Lala90 skrev 2018-09-15 11:22:34 följande:

    Eller hur! Jag vill tänka så jag med, så länge jag inte hör annat så kör jag nog med det tänket.. :D


    Det enda som är är väl att man inte ska ha sex för tätt. Alltså iaf med 24 timmars mellanrum? Fick lite ångest imorse efter att jag och min man inte kunde hålla oss ifrån varandra trots att vi hade sex igår xD Vi kör på sex varje dag nu för att se. Har ägglossning imorgon enligt min app men känns som jag hade det redan i tisdags. Sjukt förvirrad :O
  • Canary
    Canama skrev 2018-09-15 09:18:26 följande:

    Härligt! Kul med flera som kör samma metod. Ska bli intressant att se hur många pluss vi får! Håll mig uppdaterad hur de går för er :). Vi ska som sagt börja imorgon och sedan börja ta ägglossningstest från tisdag. Jag har dock relativt bra koll på ÄL eftersom jag tempar väldigt länge men tänker ändå följa metoden slaviskt, man vet ju aldrig :D

    Är rädd för att man ska bli osugen när de ska gå på schema bara, haha!Ska ni också köra sperm meets egg?


    Ja vi ska försöka!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018