• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • LillaElementet
    Teresee skrev 2018-10-31 08:01:14 följande:

    Ja jag också, men då måste jag nog ta ett digitalt annars förstår han inte med alla streck hit och dit. Undra när ett digitalt kan visa positivt på mig. Tror du att det kan göra det imorgon?


    Haha det kan ju vara kul och se hur han funderar för fullt. Jag har sparat förpackningen så ifall han inte fattar kan han kolla på den. Tog ett clearblue. När har du bim? Jag har bim idag och mitt plus kom direkt så antar att det skulle bli likadant på ett digitalt.
  • JenniferBeckman

    Jag hade BIM 28/10. Men ingen mens i sikte. Jag är helt säker på att ÄL uteblev denna månad då jag inte haft några som helst känningar på den. Gjorde ett testa tidigt test i söndags men den var så blankt det kunde bli. Förövrigt har jag bara ömma bröstvårtor och inget mer. Så nu vill jag bara att mensen kommer igång.

  • Teresee
    LillaElementet skrev 2018-10-31 08:22:23 följande:

    Haha det kan ju vara kul och se hur han funderar för fullt. Jag har sparat förpackningen så ifall han inte fattar kan han kolla på den. Tog ett clearblue. När har du bim? Jag har bim idag och mitt plus kom direkt så antar att det skulle bli likadant på ett digitalt.


    Jag har BIM imorgon men det är bara ÄL+11. Dock kom mitt streck väldigt snabbt idag men i och för sig så var det med ett test som är 10hcg/mg känsligt och det digitala är ju 25.
  • LillaElementet
    Teresee skrev 2018-10-31 08:36:01 följande:

    Jag har BIM imorgon men det är bara ÄL+11. Dock kom mitt streck väldigt snabbt idag men i och för sig så var det med ett test som är 10hcg/mg känsligt och det digitala är ju 25.


    Testerna borde väl visa samma resultat vid bim oavsett hur mkt hcg/mg. Jag ska nog också testa mig digitalt ikväll (borde väl få plus även på kvällen?) för att jag just vill se texten "gravid" även om pluset var starkt.
  • babytjejen
    sofiaaaaaa skrev 2018-10-31 08:06:44 följande:

    Jag känner verkligen med dig! Förstår precis vad du menar med att det inte är ett dugg roligt längre. Men du för aldrig anklaga dig för att det skulle ligga på dig och att du känner att du gör ngn besviken. Hur ser situationen ut, har ni gjort utredning? Har ni kollat din man? Det kan lika gärna vara mannen. Har ni pratat om ivf? Kanske det går att prata med din dotter och berätta att det finns en möjlighet att det kanske inte blir ngt syskon så hon inte förväntar sig ngt. Kanske låter hårt och jag menar inte att det inte kmr bli ngt utan kanske mest skönt för henne att fundera på. Mina barn frågar inte ens efter ett syskon som att det inte fanns i deras värld. Vilket borde är skönt men samtidigt lite sorgligt eftersom det känns på ngt sätt ännu längre bort. Min mens är oxå på intåg idag. Har på ngt sätt inga förhoppningar, så känner knappt ngn besvikelse. Jag ska framöver försöka att tänka bli det så blir det och inte hålla på att tänka varje sekund på det men det är ju lättare sagt än gjort :S. I Januari har vi försökt ett år och är 37.


    Vi har försökt i tre o ett halvr år nu, är fortfarande överviktig även om jag gått ner mkt i vikt så får ju ingen hjälp innan jag nått rätt vikt...är 39 så vet inte om jag hinner ner i vikt innan gränsen för hjälp överskrids...
  • Jilo
    Teresee skrev 2018-10-31 08:01:14 följande:

    Ja jag också, men då måste jag nog ta ett digitalt annars förstår han inte med alla streck hit och dit. Undra när ett digitalt kan visa positivt på mig. Tror du att det kan göra det imorgon?


    Jag sprang och köpte ett farsdag-kort med lämplig text och lade till lite text så man kunde gissa resten. Sedan la jag kortet vid handfatet då min man alltid går på toa först av allt när han kommer hem. Missade att ha telefonen redo att filma när han kom springandes, nästan med byxorna vid fotknölarna!! :))))

    Men när jag sedan visade testet, ett predictor early, så säger han förtvivlat att ?men det där är ju inget bra?. Jag undrar förvånat varför och han svarar då att ?men det är ju ett rött streck?. Han trodde tydligen färgen, inte antal streck, avgjorde...:))) Så ja, digitalt är kanske bra när man visar männen! :) :)
  • Teresee
    Jilo skrev 2018-11-01 06:47:36 följande:

    Jag sprang och köpte ett farsdag-kort med lämplig text och lade till lite text så man kunde gissa resten. Sedan la jag kortet vid handfatet då min man alltid går på toa först av allt när han kommer hem. Missade att ha telefonen redo att filma när han kom springandes, nästan med byxorna vid fotknölarna!! :))))

    Men när jag sedan visade testet, ett predictor early, så säger han förtvivlat att ?men det där är ju inget bra?. Jag undrar förvånat varför och han svarar då att ?men det är ju ett rött streck?. Han trodde tydligen färgen, inte antal streck, avgjorde...:))) Så ja, digitalt är kanske bra när man visar männen! :) :)


    Hahah! Åh va roligt, synd att du inte hann filma alltså! Klockrent att han trodde det va negativ på grund av färgen. Typiskt en grej som min också skulle kunna tro. Ska testa med ett digital idag och hoppas hcg nivåerna kommit upp tillräckligt mycket så det blir positivt! :)
  • Felliu

    Skulle fått min mens i lördags så snart gått en vecka över!! Har ont i brösten, både jag och min sambo tycker dom blivit större, har lite typ kramper i magen och ingen mensvärk men liknande känsla, håller alla tummar och tår att de blir ett plus! Nån som vet om de är för tidigt att testa? Ska man vänta till 3 veckor efter oskyddat sex? Hur tidigt har de blivit plus för er och vilket test hade ni då?

    Kram

  • kladdkaka82
    Felliu skrev 2018-11-01 09:18:07 följande:

    Skulle fått min mens i lördags så snart gått en vecka över!! Har ont i brösten, både jag och min sambo tycker dom blivit större, har lite typ kramper i magen och ingen mensvärk men liknande känsla, håller alla tummar och tår att de blir ett plus! Nån som vet om de är för tidigt att testa? Ska man vänta till 3 veckor efter oskyddat sex? Hur tidigt har de blivit plus för er och vilket test hade ni då?

    Kram


    Har du gått en vecka över tiden kan du väl testa när som nu?

    Lycka till:)
  • Felliu
    kladdkaka82 skrev 2018-11-01 09:28:49 följande:

    Har du gått en vecka över tiden kan du väl testa när som nu?

    Lycka till:)


    Har bara såna test hemma som man gör hos ungdomsmottagningen och dom har sagt att de visar rätt resultat efter 3 veckor, men kanske finns nåt dyrare test hos apoteket som visar tidigare, tack :)
  • Evi82
    Felliu skrev 2018-11-01 09:18:07 följande:

    Skulle fått min mens i lördags så snart gått en vecka över!! Har ont i brösten, både jag och min sambo tycker dom blivit större, har lite typ kramper i magen och ingen mensvärk men liknande känsla, håller alla tummar och tår att de blir ett plus! Nån som vet om de är för tidigt att testa? Ska man vänta till 3 veckor efter oskyddat sex? Hur tidigt har de blivit plus för er och vilket test hade ni då?

    Kram


    Du kan testa idag:) från bim kan man testa
    Felliu skrev 2018-11-01 09:55:08 följande:

    Har bara såna test hemma som man gör hos ungdomsmottagningen och dom har sagt att de visar rätt resultat efter 3 veckor, men kanske finns nåt dyrare test hos apoteket som visar tidigare, tack :)


    Clearblue digital är jättebra man köper på apoteket. Lycka till
  • Ardnas89
    Albis skrev 2018-11-01 17:36:25 följande:

    Testade idag, bim-5, ser ett väääääldigt litet tunt streck? Eller börjar jag bli tokig?


    Jag skulle tolka det som positivt! Mitt som jag tog på BIM-5 var ännu svagare :)

    Grattis!
  • Albis
    Ardnas89 skrev 2018-11-01 17:42:39 följande:

    Jag skulle tolka det som positivt! Mitt som jag tog på BIM-5 var ännu svagare :)

    Grattis!


    Åh gud vad jag hoppas!! Testade du med cb och när i sådana fall? :)
  • setfire

    Kortvarig lycka, jag blöder nu :( vet att det inte måste betyda något negativt men har samtidigt inte fått särskilt mycket starkare tester så jag antar att det är kört. Känns så surt när vi försökt ett år, och så blir det missfall...

  • kladdkaka82
    setfire skrev 2018-11-03 09:09:12 följande:

    Kortvarig lycka, jag blöder nu :( vet att det inte måste betyda något negativt men har samtidigt inte fått särskilt mycket starkare tester så jag antar att det är kört. Känns så surt när vi försökt ett år, och så blir det missfall...


    Förstår din oro. Men håller tummarna för att det bara blöder som det ibland tydligen kan göra utan att det är någon fara. Styrke kramar
  • setfire
    kladdkaka82 skrev 2018-11-03 09:14:46 följande:

    Förstår din oro. Men håller tummarna för att det bara blöder som det ibland tydligen kan göra utan att det är någon fara. Styrke kramar


    Jag hoppas ju det, men magkänslan säger att det är ett missfall tyvärr. Blöder som en mens, utan klumpar eller smärta, men det måste det ju inte bli såhär tidigt. De symptom jag haft känner jag inte av, även om de varit väldigt diffusa. Hungern finns inte där på samma sätt men jag är otroligt trött. Är väldigt deppig också.
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018