• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • cassandra92

    Ägglossningstest. Blir så förvirrad. Får ALLTID så här typ. Nu är den visserligen liiiite starkare än vanligt. Vad gör jag för fel? För kort emellan kissningarna eller dåligt test? Har ni några tips för att få till ägglossningstesten?

  • elofdagny
    cassandra92 skrev 2018-09-16 20:06:12 följande:

    Ägglossningstest. Blir så förvirrad. Får ALLTID så här typ. Nu är den visserligen liiiite starkare än vanligt. Vad gör jag för fel? För kort emellan kissningarna eller dåligt test? Har ni några tips för att få till ägglossningstesten?


    Samma här! Har aldrig lyckats få starkare än så... vet intr varför.
  • cassandra92
    elofdagny skrev 2018-09-16 20:15:08 följande:

    Samma här! Har aldrig lyckats få starkare än så... vet intr varför.


    Så sjukt irriterande. För då känns det ju som att jag aldrig fått ägglossning.... :/
  • MaalinJ
    cassandra92 skrev 2018-09-16 20:06:12 följande:

    Ägglossningstest. Blir så förvirrad. Får ALLTID så här typ. Nu är den visserligen liiiite starkare än vanligt. Vad gör jag för fel? För kort emellan kissningarna eller dåligt test? Har ni några tips för att få till ägglossningstesten?


    Får aldrig posetivt på äl test förutom dom digitala. Köp dom istället :)
  • Manda25

    Hej!

    Hoppar in i den här tråden jag också! Jag och min sambo har tänkt börja försöka att skaffa vårat första gemensamma barn nu i början av oktober. Min sambo har sedan tidigare en dotter. Otroligt läskigt, förväntansfullt och spännande är det! Jag har NC, tempar varje dag samt kör ägglossningstest enligt appen (har ÄL första veckan i oktober enligt NC.) Vi bestämde oss för att vi ville börja försöka skaffa barn tillsammans redan i juni i år, så jag har förberett mig med folsyra osv i god tid. Är de några fler som har förberett sig med tillskott, vitaminer osv?

    Spännande att få följa alla med samma planer!

  • cassandra92
    MaalinJ skrev 2018-09-16 21:19:09 följande:

    Får aldrig posetivt på äl test förutom dom digitala. Köp dom istället :)


    Okej får kanske göra det. Är de mycket dyrare? Har du något speciellt märke att rekommendera?
  • mangon

    Hoppar in här.

    Tog ut min spiral 29 augusti.

    Hoppas på ett plus så snabbt som möjligt!

    Nu är det endast 3 veckor sedan uttag!

    Förra gången fick jag plus på stickan 3.5 vecka efter uttag. Hann alltså aldrig få tillbaka mensen. Denna gång får vi se. Kroppen känns seg. Rädd att det ska dröja länge innan kroppen är på banan igen !

    Hoppas på ett plus nu i oktober!

  • cassandra92
    Manda25 skrev 2018-09-16 21:47:46 följande:

    Hej!

    Hoppar in i den här tråden jag också! Jag och min sambo har tänkt börja försöka att skaffa vårat första gemensamma barn nu i början av oktober. Min sambo har sedan tidigare en dotter. Otroligt läskigt, förväntansfullt och spännande är det! Jag har NC, tempar varje dag samt kör ägglossningstest enligt appen (har ÄL första veckan i oktober enligt NC.) Vi bestämde oss för att vi ville börja försöka skaffa barn tillsammans redan i juni i år, så jag har förberett mig med folsyra osv i god tid. Är de några fler som har förberett sig med tillskott, vitaminer osv?

    Spännande att få följa alla med samma planer!


    Jag har ätit folsyra i flera månader men inget annat, inte i syfte för att boosta. Vad äter du mer än folsyra?
  • Manda25
    cassandra92 skrev 2018-09-16 22:10:29 följande:

    Jag har ätit folsyra i flera månader men inget annat, inte i syfte för att boosta. Vad äter du mer än folsyra?


    Jag äter multivitaminer för gravida just för att jag också vill se till att ha tillräckligt med depåer med alla vitaminer och mineraler (men främst folsyra) inför en förhoppningsvis kommande graviditet :) Men har funderat på att även börja äta fiskolja då vi är dåliga på att äta fisk här hemma. Vet inte riktigt heller om de är något mer man bör äta eller få i sig speciellt?
  • cassandra92
    Manda25 skrev 2018-09-16 22:41:20 följande:

    Jag äter multivitaminer för gravida just för att jag också vill se till att ha tillräckligt med depåer med alla vitaminer och mineraler (men främst folsyra) inför en förhoppningsvis kommande graviditet :) Men har funderat på att även börja äta fiskolja då vi är dåliga på att äta fisk här hemma. Vet inte riktigt heller om de är något mer man bör äta eller få i sig speciellt?


    Nej det vet inte jag heller. Har bara hört folsyra. Äter zink, magnesium, järn, b och d vitamin också men det är mest för min acne och annat jag har läst är bra haha ;)
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018