• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • cassandra92
    Timal89 skrev 2018-09-21 11:42:01 följande:

    Precis samma här. Äl i lördags och molande mensvärk onsdag och torsdag. Försöker inte tänka på de. Kan säkert betyda 100 olika saker..


    Jaa det kan det nog! :/
  • sofiaaaaaa
    babytjejen skrev 2018-09-21 12:11:05 följande:

    Hoppar in här...hade smiley på clearblues i måndags men fick tempökning först igår morse så borde ha bim runt 4-5 oktober.

    Har dock haft lite oregelbundna cykler dom sista gångerna. Köpt ett klimakterietest som jag ska ta imorhon...försökt i över tre år med ett missfall i april iår. Så känslan i kroppen säger att klimakteriet är på ingång tyvärr, hoppas jag har fel o att jag har en liten chans kvar...


    Beklagar ditt missfall och att ni försökt så länge. Har du gjort ngn utredning som säger att klimakteriet är relativt nära? Exempelvis AMH värde? Håller tummarna på ett guldägg.
  • Nr2år2019
    minimera skrev 2018-09-21 12:34:17 följande:

    Jag var också i v 6 när jag fick missfall, kände på mig att det inte skulle gå vägen redan när jag plussade. Tråkigt är det, men är ju sånt som händer tyvärr.

    Jag hade jätteömma bröst direkt efter äl förra gången, får se hur det blir nu. Jag håller tummarna för oss :)


    Vad sjukt, jag hade exakt den känslan jag med! Ja jättetråkigt och tyvärr så vanligt, man får vara glad över att det inte hann gå fler veckor... Nu är man ju dock rätt nojig inför nästa graviditet.

    Mina främsta symptom sist var att jag var otroligt känslig och grät för minsta lilla (väldigt arg också hehe), blev plötsligt morgontrött och fick blodtrycksfall och yrsel till och från (vilket jag då bara skyllde värmen på men förstod sen att det måste varit graviditeten). Allt detta innan BIM. Ömma bröst var helt klart mitt starkaste symptom när jag väntade sonen, hade aldrig upplevt något liknande tidigare så det gick inte att ta miste ^_^
  • MaalinJ

    Oj, är nog 3:e gången jag hoppat ur nu men skriver in mig igen.

    29/9 Tasha82

    1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, Z1987, MaalinJ

    2/10 lw12, Miichaella, minnie768

    3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

    4/10 kira16, brallison, nr2år2019

    5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

    6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

    7/10 puffen2009

    8/10 carola18, teresee

    9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson

    12/10 Lillva04

    13/10 onlyme86, ksrg8887

    15/10 Livethänder

    16/10 mangon

    17/10 AnnaOctavia

    18/10 Snartså

    22/10 korvstroganoff[/quote]

  • babytjejen
    sofiaaaaaa skrev 2018-09-21 15:03:30 följande:

    Beklagar ditt missfall och att ni försökt så länge. Har du gjort ngn utredning som säger att klimakteriet är relativt nära? Exempelvis AMH värde? Håller tummarna på ett guldägg.


    Ingen utredning..har köpt ett quick test för klimakteriet som jag ska ta imorgon så får vi se vad det säger...

    Har alltid haft en regelbunden cykel, alltid...så därför det känns som att detta är ett flrsta tecknen...är snart 29 så inte omöjligt ju. Vill gärna veta...är slitsamt att försöka så här länge o vill inte göra det i onödan om kroppen redan stängt ner...
  • Canama
    idaisraelsson skrev 2018-09-22 08:24:53 följande:

    Jag blir galen på dessa ägglossningstest. Har jag ägglossning?? Hur ska jag tyda det?


    De är på gång skulle jag säga! Ha bara tagit ÄLtester förra månaden så är ingen expert... Testa ta ett nytt i eftermiddag!
  • MissJibs

    Hoppar in här :)

    Trebarnsmamma som nu i ett nytt förhållande försöker bli gravid. I juli fick vi mf i v 12 (tvillingar). D tog hårt på oss båda o d va en jobbig process me utdrivningen. Men vi ger inte upp. Fick ytterligare ett mf (tidigt i v 3-4) i slutet på augusti. Så nu försöker vi igen. Fick min mens 20/9 o jag väntar ivrigt på att den ska sluta.

  • Kinan

    29/9 Tasha82

    1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, Z1987, MaalinJ

    2/10 lw12, Miichaella, minnie768

    3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

    4/10 kira16, brallison, nr2år2019

    5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

    6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

    7/10 puffen2009

    8/10 carola18, teresee

    9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson

    12/10 Lillva04

    13/10 onlyme86, ksrg8887

    15/10 Livethänder

    16/10 mangon

    17/10 AnnaOctavia

    18/10 Snartså

    21/10 Kinan

    22/10 korvstroganoff[/quote]

  • Heliena

    Hoppar in jag med! Mensen kom idag, så BIM september var bara att glömma. :/ BIM som gäller nu är 23 oktober! Lägg gärna till mig i listan. :)

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018