• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • cassandra92
    Timal89 skrev 2018-09-24 09:59:38 följande:

    Ska du vänta in bim o testa? (Om inte mensen kommer) vilket försök är ni på?:)


    Japp! :) blir så besviken annars. Hm 9e skulle jag säga.
  • cassandra92
    Miichaella skrev 2018-09-24 19:33:31 följande:

    Idag har mitt molande i magen avtagit och känner typ ingenting. Skulle bli otroligt förvånad om det blev ett plus :) Men hoppad kan man! Woho nice! Jag har en del kvar, köpte på mig massor!


    Idag har jag varit superkonstig hela dagen. Men kan vara så att jag helt enkelt håller på att bli sjuk bara. Jaja. Bara att vänta och se.
  • Evni

    Hej, slutade med p-piller 5 Sep så vet inte om jag har nån ÄL denna månaden. Men om det vore så väl så borde den vara typ nu å jag borde få nästa mens runt 7 okt.

    Har inga barn, men fick utomkved för 5 år sedan som inte gick så bra och inte försökt sedan dess. Men nu känner vi oss redo!

  • Canary
    Manda25 skrev 2018-09-24 18:40:24 följande:

    Jag kör Natural cycles och tar ägglossningstester. Ska ha ägglossning vilken dag som helst så jag håller på för fullt med dessa tester nu för att invänta rätt dag. Men är lite osäker på när de är som bäst att ha samlag för att de skall vara mest optimalt för ägget att bli befruktat. De skall ju ske en LH-stegring 24-48 timmar innan förväntad ägglossning. Men är det mest optimalt att ha samlag när ägglossningstestet visar positivt, eller ska man vänta 24 timmar eller vänta till dagen då ägglossninher sker för att de ska bli mest optimalt? Någon som vet? :)


    Detta tycker jag också är knepigt! Enligt CB:s uppskattning över chans till befruktning i procent, som jag inte hittar nu men som finns på nätet, ska man ligga då man fått fast gubbe dvs LH-stegring, men även dagen efter. Det är de två dagarna med högst chans. Även dagarna med blinkande gubbe är intressanta.

    Vi har gjort misstaget att liksom ta ut oss på dagarna med blinkande gubbe. Nya tag nästa månad misstänker jag.
  • Pluviophile

    Jag har också bim 1/10 som många andra. Har fullt med symptom... nidblödning, illamående, torr i slidan, molvärk, har gråtit vid helt konstiga tillfällen de senaste två dagarna.. kan ju vara graviditetssymptom men betyder antagligen ingenting mer än skengravid.

    Vill gärna vänta till bim för att testa men får se om jag kan hålla mig. Försöker göra annat, träna, träffa kompisar, och hålla mig härifrån. ;) inte helt enkelt.

  • Pluviophile
    cassandra92 skrev 2018-09-24 20:13:04 följande:

    Idag har jag varit superkonstig hela dagen. Men kan vara så att jag helt enkelt håller på att bli sjuk bara. Jaja. Bara att vänta och se.


    Hoppas att det tagit sig! Vad är det som gör att du tror att det inte fungerat denna månaden?
  • cassandra92
    Pluviophile skrev 2018-09-24 20:48:58 följande:

    Hoppas att det tagit sig! Vad är det som gör att du tror att det inte fungerat denna månaden?


    Jag vet faktiskt inte. Mest en försvarsmekanism kanske för jag ska orkar inte bli besviken igen. Men jag känner ingenting konstigt förutom idag. Hade lite mensvärk men inga ömmande bröst eller mågot sånt. Jag är antagligen rädd för att bli ledsen igen...
  • Pluviophile
    cassandra92 skrev 2018-09-24 20:58:13 följande:

    Jag vet faktiskt inte. Mest en försvarsmekanism kanske för jag ska orkar inte bli besviken igen. Men jag känner ingenting konstigt förutom idag. Hade lite mensvärk men inga ömmande bröst eller mågot sånt. Jag är antagligen rädd för att bli ledsen igen...


    Jag förstår dig. Man försöker skydda sig från besvikelsen. Och ändå finns där något litet tramsigt hopp som inte lämnar en förrän mensen har kommit :(
  • babytjejen

    November börjar närma sig o inget plus än, 16 november var syskonet planerad att komma om inte missfallet hänt...kommer vara oerhört tungt om jag inte plussat då...

  • cassandra92
    Pluviophile skrev 2018-09-24 21:09:05 följande:

    Jag förstår dig. Man försöker skydda sig från besvikelsen. Och ändå finns där något litet tramsigt hopp som inte lämnar en förrän mensen har kommit :(


    Ja eller hur. Helt sjukt. Fy fan. Önskar bara alla fick plussa. Usch!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018