• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Siri88
    Pluviophile skrev 2018-09-27 14:15:10 följande:

    Vad kul att det börjar komma plus i tråden.  Samtidigt slår en känsla av avundsjuka till i mig. Kan inte styra det och hatar de "fula" känslorna som kommer upp. Är det fler som känner igen sig? 

    Har ett annat dilemma. Imorgon har vi AW på jobbet och jag skulle gärna vilja dricka några öl. Har inte BIM förrän på måndag 1/10. Tycker ni jag ska testa imorgon bitti? Om jag är gravid vill jag ju inte dricka. Samtidigt känns det tråkigt om det skulle vara negativt och jag blir nere när jag ska ut och umgås. 


    Tror absolut inte att det är någon fara, fostret lever väl dessutom från gulesäcken vid den tiden i graviditeten i så fall. Skulle dock hållit mig till en eller max två.
  • Manda25

    Hållit på och krånglat med stickor i en veckas tid och enligt NC skall ja ha ägglossning på måndag 1/10. Så less på stickor så köpte clearblue ägglossningstesterför att få ett tydligare svar! Stressade hem ifrån jobbet och plockade ut dem ifrån posten och åkte hem och testade, gissa om jag blev förvånad över resultatet! Trodde inte att de skulle vara positivt! Så när är de nu bäst att ha samlag för att öka chanserna för en graviditet?

  • Pluviophile
    Siri88 skrev 2018-09-27 18:37:36 följande:

    Tror absolut inte att det är någon fara, fostret lever väl dessutom från gulesäcken vid den tiden i graviditeten i så fall. Skulle dock hållit mig till en eller max två.


    Tack! Det låter klokt. Jag gillar i för sig alkoholfritt, ska bara komma på en bra ursäkt om kollegorna frågar :)
  • Miichaella
    Manda25 skrev 2018-09-27 19:52:59 följande:

    Hållit på och krånglat med stickor i en veckas tid och enligt NC skall ja ha ägglossning på måndag 1/10. Så less på stickor så köpte clearblue ägglossningstesterför att få ett tydligare svar! Stressade hem ifrån jobbet och plockade ut dem ifrån posten och åkte hem och testade, gissa om jag blev förvånad över resultatet! Trodde inte att de skulle vara positivt! Så när är de nu bäst att ha samlag för att öka chanserna för en graviditet?


    Yes nu är det bara ni kör på! Haha :) Lycka till!
  • Miichaella

    Molande värken är tillbaka big time idag på Äl+11. Kommit smygande under dagen och nu känns det ordentligt, nästan ut i ljumskarna också. Åkte och köpte ett testa-tidigt-test påvägen hem och kanske tar det imorgon på morgonen :) Då alltså Äl+12 så man kan kan ju tycka att det borde ge utslag då om det är något. Är ju spännande det här! Vilket sambon också tycker, haha,

  • Lala90
    Canama skrev 2018-09-27 05:59:07 följande:

    Vi hopps också den sista liggningen enligt metoden... orkade helt enkelt inte! Och tappade lite lusten när jag inte lyckades fånga ÄL med stickorna.... NC är dock övertygad om att jag hade ÄL i fredagsoch flyttade fram min BIM 3/10! Sambon vill att jag ska ta ett testa tidigt test 2/10, han kan inte heller hålla sig haha! Så gick de med den planerade BIM hotellnatten :).

    Symtom känner man ju massor av men de gjorde jag förra månaden också.... skulle någon säga att de va ett symtom att se kråkor skulle man ju garanterat se massvis av kråkor, så sjukt att kroppen och sinnet luras så fruktansvärt :(


    Men nääe, hotellnatten! :( ni åker väl iväg o myser lite ändå va? <3 tacksam ändå för att höra att vi inte var ensam om att hoppa ?sista ligget?, jag blev så besviken på mig själv men samtidigt.. alltså nån måtta får det vara :( tänk om man kunde va en sån som bara kollar på ett par kallingar o blev på smällen, haha..

    Fasen vad jag hoppas för vår skull!! Nu nyss helst.. hehe.. :)
  • Miccim
    Manda25 skrev 2018-09-27 19:52:59 följande:

    Hållit på och krånglat med stickor i en veckas tid och enligt NC skall ja ha ägglossning på måndag 1/10. Så less på stickor så köpte clearblue ägglossningstesterför att få ett tydligare svar! Stressade hem ifrån jobbet och plockade ut dem ifrån posten och åkte hem och testade, gissa om jag blev förvånad över resultatet! Trodde inte att de skulle vara positivt! Så när är de nu bäst att ha samlag för att öka chanserna för en graviditet?


    Idag och imorgon ska väl vara de allra bästa dagarna, eftersom ägget släpper inom 48 timmar när glad gubbe visas. Lycka till! :)
  • Miccim
    Ero13 skrev 2018-09-27 15:52:30 följande:

    Inte riktigt positivt ännu va?


    Visst ska de vara lika starka för att det ska vara positivt äl-test? Jag har aldrig kört med stickor, men de borde ju vara lika starka snart iaf. :)
  • Ero13
    Manda25 skrev 2018-09-27 19:52:59 följande:

    Hållit på och krånglat med stickor i en veckas tid och enligt NC skall ja ha ägglossning på måndag 1/10. Så less på stickor så köpte clearblue ägglossningstesterför att få ett tydligare svar! Stressade hem ifrån jobbet och plockade ut dem ifrån posten och åkte hem och testade, gissa om jag blev förvånad över resultatet! Trodde inte att de skulle vara positivt! Så när är de nu bäst att ha samlag för att öka chanserna för en graviditet?


    Hej! Jag fick stegring idag på äl-test, vid kl 15.30, jag gjorde sedan ett till test 3.5 h senare och då hade stegringen redan börjat sjunka. Jag har även fått ont i äggstockarna och fått trådiga och genomskinliga flytningar. Vi hade tänkt att ha sex idag, imorgon och på lördag :) hade även sex igår! Men vanligtvis så brukar det vara att ägglossning sker inom 24-48 timmar efter stegring :) jag skulle köra på de tre närmsta dagarna om jag vore du :)
  • Ero13
    Miccim skrev 2018-09-27 21:18:34 följande:

    Visst ska de vara lika starka för att det ska vara positivt äl-test? Jag har aldrig kört med stickor, men de borde ju vara lika starka snart iaf. :)


    Det blev lika starkt en stund senare! :) tog även ett till test efter några timmar och då hade det redan börja sjunka. Så nu hade vi tänkt att ligga i idag, fredag och lördag iaf :)
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018