• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Arvius91

    Lagt in mig själv i listan

    BIM-lista oktober

    30/9 Tasha82

    1/10 Cassandra92, Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28, JenniferBeckman

    2/10 lw12, Miichaella, minnie768

    3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

    4/10 kira16, brallison, nr2år2019

    5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

    6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

    7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

    8/10 carola18, teresee

    9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson, Noanda

    11/10 ero13

    12/10 Lillva04

    13/10 onlyme86, ksrg8887, johannamari

    15/10 Livethänder

    16/10 mangon

    17/10 AnnaOctavia, Pixma

    18/10 Snartså

    19/10 Mia86a

    21/10 Kinan

    22/10 korvstroganoff, Issari

    23/10 heilena

    26/10 Skuggviol, Linneaa96

  • Siri88
    Miccim skrev 2018-09-29 07:29:03 följande:

    Hur funkar flo appen? Och hur kommer det sig att den flyttar fram BIM?

    Psyket är svinsvårt att styra över. Jag hade äl för en vecka sedan och inbillar mig att varje molvärk i tjejmagen är en graviditet. Blir inte lättare med tiden eller tycker jag. Varje månad likadant! Jag håller med om att det är frustrerande, det tar så mycket energi och fokus från annat.


    Den flyttar fram pga den räknar att lutealfasen (heter det så) är 14 dagar. Jag har nämligen ingen aning hur lång min är så jag har låtit den stå på standarvärde. Har alltid haft regelbunden mens tidigare men senaste månaderna har den gjort som den själv vill.

    Jag känner nog absolut ingenting, borde vara för tidigt också hade äl den 22-23 (glad gubbe 22). Men får märkligt ont i av ryggens delen av ryggen på kvällarna och enda gången jag har haft det tidigare var vid min första graviditet (som jag valde att avsluta). Försöker dock tänka att det säkert bara är för att jag har suttit eller stått konstigt under dagen. Håll tummarna att dagarna går snabbt!
  • Miccim
    Siri88 skrev 2018-09-29 08:05:17 följande:

    Den flyttar fram pga den räknar att lutealfasen (heter det så) är 14 dagar. Jag har nämligen ingen aning hur lång min är så jag har låtit den stå på standarvärde. Har alltid haft regelbunden mens tidigare men senaste månaderna har den gjort som den själv vill.

    Jag känner nog absolut ingenting, borde vara för tidigt också hade äl den 22-23 (glad gubbe 22). Men får märkligt ont i av ryggens delen av ryggen på kvällarna och enda gången jag har haft det tidigare var vid min första graviditet (som jag valde att avsluta). Försöker dock tänka att det säkert bara är för att jag har suttit eller stått konstigt under dagen. Håll tummarna att dagarna går snabbt!


    Okej då förstår jag hur den funkar!

    Vi hade troligen ägglossning kring den 22 med. Men mitt digitala ägglossningstest fick error (och har långt till att köpa nytt) och därför vet jag inte exakt denna månad.

    Senaste dygnet har jag haft svag molvärk i magen. Men som du skriver är det alldeles för tidigt att känna av något. Så är nog mest bara inbillning och längtan som gör det. En vecka kvar sen kan man börja på ta graviditetstest. :)
  • Korvstroganoff
    babytjejen skrev 2018-09-29 00:01:00 följande:

    Gjorde ett, inte med morgonurin, men negativt resultat så verkar inte vara på gång men känner ändå att något är annorlunda. Ska nog se om jag kan få någon undersökning för att kolla hormoner osv...


    Skönt ändå!!! Men tycker verkligen att du Ska bok in ett besök hos gyn! Det ska väl gå att kolla upp äggreserven o/eller dylikt! <3 <3 <3
  • Canama
    cassandra92 skrev 2018-09-28 23:30:25 följande:

    Där kom mensen. Tre dagar för tidigt. Jaja. Hann i alla fall inte ta etg negativt test. Sjukt besviken och ledsen.


    Åh nej! Jag hoppades verkligen för din skull denna månad! Försökte skicka meddelande till dig men du har privat profil så de gick inte... Skriver de här istället för de kanske hjälper någon annan också. Jag har tänkt så på dig efter att jag såg att din temp var 33,nånting i medel med AVA armbandet. Hade du samma när du tempa med NC? Jag tänker bara för att låg temp kan vara ett symtom på hypotyreos. Då kan man även ha svårt att bli gravid. Du kan googla så finns de mera symtom man kan ha... Så kanske du kan gå till din vårdcentral och få testat?

    Kraam!
  • Siri88
    Miccim skrev 2018-09-29 09:07:27 följande:

    Okej då förstår jag hur den funkar!

    Vi hade troligen ägglossning kring den 22 med. Men mitt digitala ägglossningstest fick error (och har långt till att köpa nytt) och därför vet jag inte exakt denna månad.

    Senaste dygnet har jag haft svag molvärk i magen. Men som du skriver är det alldeles för tidigt att känna av något. Så är nog mest bara inbillning och längtan som gör det. En vecka kvar sen kan man börja på ta graviditetstest. :)


    Kommer du ta test innan BIM? Jag gjorde det förra månaden och blev sååå besviken. Så kluven till hur jag ska göra denna månaden, vill testa men samtidigt kanske det gör mindre ont om mensen bara får komma (eller inte komma).
  • cassandra92
    Canary skrev 2018-09-29 07:38:07 följande:

    Beklagar verkligen!!! Håller tummarna för nästa försök och att ett plus väntar runt hörnet.


    Tack!! Jag är glad att jag är med här. Så man får lite stöd och att man vistas bland människor som förstår sorgen <3
    Pluviophile skrev 2018-09-29 07:53:41 följande:

    Känner med dig! Kram <3


    Tack! <3
  • cassandra92
    Canama skrev 2018-09-29 09:40:11 följande:

    Åh nej! Jag hoppades verkligen för din skull denna månad! Försökte skicka meddelande till dig men du har privat profil så de gick inte... Skriver de här istället för de kanske hjälper någon annan också. Jag har tänkt så på dig efter att jag såg att din temp var 33,nånting i medel med AVA armbandet. Hade du samma när du tempa med NC? Jag tänker bara för att låg temp kan vara ett symtom på hypotyreos. Då kan man även ha svårt att bli gravid. Du kan googla så finns de mera symtom man kan ha... Så kanske du kan gå till din vårdcentral och få testat?

    Kraam!


    Tack <3 jag har skickat ett PM till dig!
  • cassandra92
    idaisraelsson skrev 2018-09-29 00:13:34 följande:

    Förstår känslan. Ge inte upp<3 vi är på vårt 6:e försök nu men jag är så stressad så det kommer säkert inte gå:( jag önskar dig all lycka till<3


    Tack! <3 där här var vårt 9e... Så det är bara att ta nya tag <3
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018