• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Manda25
    Noanda skrev 2018-09-30 21:11:40 följande:

    Lever ni som vanligt medan ni väntar?

    Jag älskar kaffe men vågar knappt dricka det nu OM jag skulle vara gravid eftersom det ökar risken för missfall. Känns ju jättelöjligt.

    Läste dessutom nånstans att det är främst efter v 20 kaffe ökar risken men jag vågar ändå inte.


    Jag har också funderat på den frågan, hur mkt skall man leva som vanligt eller ska man ändra sig helt ifrån när man börjar försöka?

    Jag snusar ju och de är väl det som jag tycker är jobbigast! Sen så tar man öl eller glas vin då och då samt dricker kaffe. Men jag har beslutat mig för att kanske inte dricka 10 koppar kaffe per dag som det gärna blir när ja jobbar oså, ta nån öl/glas vin om jag vill (men ta det lugnt och inte dricka för mkt) och vad det gäller snuset så har jag dragit ned väldigt mycket men bestämt mig att jag fortsätter tills jag har ett konstaterat plus/vet att jag är gravid. Jag har pratat lite med min sambo om vad han tycker och har för tankar kring detta, han tycker också att jag skall leva som vanligt men att jag tar det lugnt med alkohol osv.

    Det jag som jag tror är allra värst för min del är väl stressen! Har ett väldigt stressig och riskfyllt jobb som är svårt att anpassa innan man är konstaterat gravid. Försöker att tänka på att ta det lugnt i den mån ja kan men är otroligt orolig över att de skall påverka mina chanser att bli gravid.
  • Onlyme86
    mangon skrev 2018-09-30 12:44:00 följande:

    Tog cb digitalt imorse runt kl 7 som bara var en ring. Alltså negativt. Då kan min äl inte vara imorgon som FLO visar. Får testa imorgon med. Har enligt egna beräkningar än på tisdag.


    Enligt FLO hade jag ägglossning i fredags. Dock fick jag negativt test på torsdagen. Men på fredag morgon så var det glad gubbe. Så FLO var lite för tidig med min ägglossning.
  • EliMil
    Noanda skrev 2018-09-30 21:11:40 följande:

    Lever ni som vanligt medan ni väntar?

    Jag älskar kaffe men vågar knappt dricka det nu OM jag skulle vara gravid eftersom det ökar risken för missfall. Känns ju jättelöjligt.

    Läste dessutom nånstans att det är främst efter v 20 kaffe ökar risken men jag vågar ändå inte.


    Lever nästan som vanligt, har slutat dricka alkohol. Dock drack jag inte mycket innan utan kanske två glas vin i månaden men nu när vi försöker är det noll. Min hjärna lurar i mig att det ökar mina chanser då ;)
  • Siri88
    mangon skrev 2018-09-30 22:17:57 följande:

    Ja det gör jag. Tränar rätt hårt dricker kaffe och nocco m.m förösker att fokusera på annat än att bli gravid. Det man nu ta en halv evigheeeeet. Men oooh så svårt att inte längta ihjäl sig....


    Har för mig att jag läst någonstans att för stora mängder koffein kan påverka förmågan att bli gravid. Har nämligen också druckit kaffe, nocco, celsius osv. Men några inte köra på i samma mängd som tidigare. Vet du om det ligger någon sanning i det?
  • brallison
    Noanda skrev 2018-09-30 21:11:40 följande:

    Lever ni som vanligt medan ni väntar?

    Jag älskar kaffe men vågar knappt dricka det nu OM jag skulle vara gravid eftersom det ökar risken för missfall. Känns ju jättelöjligt.

    Läste dessutom nånstans att det är främst efter v 20 kaffe ökar risken men jag vågar ändå inte.


    Helt som vanligt, men jag är definitivt inte extrem i vanliga fall heller - dricker högst 2 koppar kaffe om dan, vin - tja, kanske 1/2 glass varannan månad och gillar inte nån annan sprit eller öl, tränar knappt. Dvs inga större anpassningar för mig behövs detFlört
  • lw12

    Blir så förvirrad. Testade negativt i Fredags på BIM-5/6. Började blöda igår, men det var inte färskt blod utan mer som en mörk flytning. Och jag blöder extremt lite även idag, klarar mig med ett trosskydd. Har molvärk.
    Normalt brukar jag börja blöda ganska mycket redan första mensdagen och ha mycket mensvärk.
    Har alltså BIM imorgon eller Onsdag.
    Ska man våga sig på ett test till?

  • Canary
    lw12 skrev 2018-10-01 08:55:19 följande:

    Blir så förvirrad. Testade negativt i Fredags på BIM-5/6. Började blöda igår, men det var inte färskt blod utan mer som en mörk flytning. Och jag blöder extremt lite även idag, klarar mig med ett trosskydd. Har molvärk.
    Normalt brukar jag börja blöda ganska mycket redan första mensdagen och ha mycket mensvärk.
    Har alltså BIM imorgon eller Onsdag.
    Ska man våga sig på ett test till?


    Varför inte testa (om du vill och inte blir alltför ledsen vid ett negativt)! Håller tummarna.
  • Lala90

    Okej hörrni, imorse var jag med om något riktigt konstigt.. :(

    Jag vaknade 05 och hade som mensvärk, gick upp o skulle kissa när det högg ordentligt i tjejmagen, gick dubbelvikt till toan och jääääääääklarrrr vad ont det gjorde! Det högg som kramper och jag låg på badrumsgolvet och kallsvettades, min sambo försökte trösta mig medan jag ynkligt försökte få honom att ringa ambulans för jag fixar inte denna smärta.. då är jag den som ALDRIG ringer ambulans i ?onödan? för jag jobbar själv i den svängen haha..

    Hur som, jag är osäker på vad klockan var sen men kanske 20 min senare fick jag i mig Alvedon mellan illamåendevågorna och kunde somna en stund därefter.. nu känns allt bra igen, peppar peppar.

    Jag vet inte alls vad detta var, kanske inte alls har med babymaking att göra men denna värk kom från tjejmagen och inte nån annanstans.. jag måste bara få ventilera detta, det var så otroligt obehagligt och läskigt :( någon som varit med om liknande? Jag är på bim -5.

  • Canary
    Babbiss skrev 2018-09-30 21:55:26 följande:
    Lever faktiskt helt som vanligt.. Man vet ju inte hur lång tid det kommer ta så vill inte börja ändra/dra ner på tex kaffe eller nåt glas vin till maten. Sen så tar det ju en stund innan man börjar föra över näring osv till bebis så om man bara testar runt BIM tänker jag att man är safe :)
    Låter klokt!
  • LillaElementet
    Lala90 skrev 2018-10-01 09:15:22 följande:

    Okej hörrni, imorse var jag med om något riktigt konstigt.. :(

    Jag vaknade 05 och hade som mensvärk, gick upp o skulle kissa när det högg ordentligt i tjejmagen, gick dubbelvikt till toan och jääääääääklarrrr vad ont det gjorde! Det högg som kramper och jag låg på badrumsgolvet och kallsvettades, min sambo försökte trösta mig medan jag ynkligt försökte få honom att ringa ambulans för jag fixar inte denna smärta.. då är jag den som ALDRIG ringer ambulans i ?onödan? för jag jobbar själv i den svängen haha..

    Hur som, jag är osäker på vad klockan var sen men kanske 20 min senare fick jag i mig Alvedon mellan illamåendevågorna och kunde somna en stund därefter.. nu känns allt bra igen, peppar peppar.

    Jag vet inte alls vad detta var, kanske inte alls har med babymaking att göra men denna värk kom från tjejmagen och inte nån annanstans.. jag måste bara få ventilera detta, det var så otroligt obehagligt och läskigt :( någon som varit med om liknande? Jag är på bim -5.


    Kanske hade du en cysta som sprack? Jag har haft det och det kändes typ så
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018