• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Kstadtjej87

    Fick tok negativt test idag Bim -1 så väntar in mensen nu. Kommer ändra mitt Bim till slutet av oktober istället. Blir kanske en födelsedags present till mig själv 31/10 :)

  • sarana

    Nu när jag plussat så tänkte jag dela med mig av mina graviditetssymtom :)

    Ett par dagar efter ägglossningen så blev jag öm i brösten (som vanligt. Det brukar hålla i sig till ett par dagar innan mens.

    Men ca 7 dagar efter äl försvann det, jag känner absolut Ingenting i brösten (möjligtvis i bröstvårtan om man klämmer)

    Sen hade jag tidigt en ?känsla? i kroppen, lite lyckorus typ

    Nu har jag inga direkta symtom heller förutom dom jag nämnt.

    Jo flytningar!! Massor. Lotion blandat med ägglossningsekret. *sorry*

    Håller tummarna för er alla <3

    Kan varmt rekommendera Mullpeppar!!

    Jag köpte hem det för ett tag sen pågrund av min pms.

    Läste på nätet att man kan ?öka? fertiliteten, få en tydligare äl osv så på vårt andra försök så åt jag 1 tablett om dagen fram till äl och blev gravid! Om det var mullpeppar vet jag inte men jag kände min äl betydligt mer än jag brukar så kanske den hjälpe oss att tima rätt

  • kladdkaka82

    Hej. Är inne på vårat 2:a försök denna månad. Testade för första ggn någonsin med äl test och fick glad gubbe 21/9. Hade sex 16,17,19,20 & 21:a. Sen åkte vi utomlands den 22:a och då fanns inget tillfälle till mys. Är nu livrädd och nojjig över att vi skulle ha missat äl ändå, trots glad gubbe 21:a. Gjorde ett gravtest igår morse på bim -4 som såklart var negativt.

    Jag är 36år och börjar tro att min äl uteblir!? Men jag hoppas såå att jag har fel. Har beställt ett testa tidigt test som jag tror kommer idag, så jag testar nog imorgon igen, om jag törs.

    Vill så gärna att det ska ha tagit sig denna månad då jag känner att tiden rinner iväg. Blir liksom stressad av min ålder.

    Har inga vidare menskänningar, inte ens ont i brösten som jag brukar ha. Det har dessutom vart säkra syptom vid tidigare graviditeter. Känner dock lite molvärk till och från och har även mått illa ibland, vilket inte lär ha med nån graviditet att göra iaf.

    Håller tummarna för många plus denna månad:)

  • Thessss

    Hejsan!

    Jag hoppar in här ifrån Septembertråden. Har ÄL nu, fick till ett skjut igår. Tänkte kräva ett ikväll också haha! BIM runt 15-16 okt :) Försöker få till barn nummer ett!

  • mangon
    Thessss skrev 2018-10-02 08:36:09 följande:

    Hejsan!

    Jag hoppar in här ifrån Septembertråden. Har ÄL nu, fick till ett skjut igår. Tänkte kräva ett ikväll också haha! BIM runt 15-16 okt :) Försöker få till barn nummer ett!


    Spännande. Har också äl nu i dagarna. Bmi runt 16/10. Fick till det igår kväll och förhoppningsvis ett par dagar framåt ????
  • sarana

    Glömde molvärk, det kände jag ca 5 dagar efter ägglossning och gör det fortfarande till och från


    sarana skrev 2018-10-02 08:34:24 följande:

    Nu när jag plussat så tänkte jag dela med mig av mina graviditetssymtom :)

    Ett par dagar efter ägglossningen så blev jag öm i brösten (som vanligt. Det brukar hålla i sig till ett par dagar innan mens.

    Men ca 7 dagar efter äl försvann det, jag känner absolut Ingenting i brösten (möjligtvis i bröstvårtan om man klämmer)

    Sen hade jag tidigt en ?känsla? i kroppen, lite lyckorus typ

    Nu har jag inga direkta symtom heller förutom dom jag nämnt.

    Jo flytningar!! Massor. Lotion blandat med ägglossningsekret. *sorry*

    Håller tummarna för er alla <3

    Kan varmt rekommendera Mullpeppar!!

    Jag köpte hem det för ett tag sen pågrund av min pms.

    Läste på nätet att man kan ?öka? fertiliteten, få en tydligare äl osv så på vårt andra försök så åt jag 1 tablett om dagen fram till äl och blev gravid! Om det var mullpeppar vet jag inte men jag kände min äl betydligt mer än jag brukar så kanske den hjälpe oss att tima rätt


  • kladdkaka82
    sarana skrev 2018-10-02 08:34:24 följande:

    Nu när jag plussat så tänkte jag dela med mig av mina graviditetssymtom :)

    Ett par dagar efter ägglossningen så blev jag öm i brösten (som vanligt. Det brukar hålla i sig till ett par dagar innan mens.

    Men ca 7 dagar efter äl försvann det, jag känner absolut Ingenting i brösten (möjligtvis i bröstvårtan om man klämmer)

    Sen hade jag tidigt en ?känsla? i kroppen, lite lyckorus typ

    Nu har jag inga direkta symtom heller förutom dom jag nämnt.

    Jo flytningar!! Massor. Lotion blandat med ägglossningsekret. *sorry*

    Håller tummarna för er alla <3

    Kan varmt rekommendera Mullpeppar!!

    Jag köpte hem det för ett tag sen pågrund av min pms.

    Läste på nätet att man kan ?öka? fertiliteten, få en tydligare äl osv så på vårt andra försök så åt jag 1 tablett om dagen fram till äl och blev gravid! Om det var mullpeppar vet jag inte men jag kände min äl betydligt mer än jag brukar så kanske den hjälpe oss att tima rätt


    Åh, nu ger du mig hopp!!! Jag känner absolut inget i brösten, och gör det ALLTID annars innan mens (och även vid tidigare graviditeter iofs), men vem vet det kan väl vara ett täcken vid en eventuell graviditet nu kanske? Det är 12år sedan jag var gravid senast, så man vet ju aldrig. Hoppas hoppas hoppas:))
  • Jilo
    LillaMy08 skrev 2018-10-01 20:43:40 följande:

    Tack :) Det här var vårat fjärde försök efter MA. Förra gången tog det 6 försök. Med båda plussen har det varit första gången jag kört med rosenrot och ägglossningstest som funkat, vet inte om det är slump eller om det faktiskt fungerar :) stort lycka till, jag håller tummarna för er!


    Stort grattis!!! Och försök att inte oroa dig så mycket för MA, ofta blir det bara ett <3

    Rosenrot har man ju hört om! Kanske man ska testa det om ett par månader :)
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018