• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • sarana
    kladdkaka82 skrev 2018-10-02 08:39:55 följande:
    Åh, nu ger du mig hopp!!! Jag känner absolut inget i brösten, och gör det ALLTID annars innan mens (och även vid tidigare graviditeter iofs), men vem vet det kan väl vara ett täcken vid en eventuell graviditet nu kanske? Det är 12år sedan jag var gravid senast, så man vet ju aldrig. Hoppas hoppas hoppas:))
    Åh Hoppas!! Drömmer *håller tummarna*  Hjärta
  • cassandra92
    LillaMy08 skrev 2018-10-01 20:15:35 följande:

    Starkt plus på bim-1, har inte riktigt tagit in det ännu :) vi har ett MA i bagaget, så är både överlycklig över pluset men också rädd att det ska hända igen. Nu är det ett år sen vi började den här resan, hoppas verkligen att den slutar i en bebis i juni :) lycka till allihopa!


    Stort grattis!!!! :D 
  • Z1987

    Testade nu på morgonen....negativt...

    Är egentligen osäker på när jag har bim....min cykel brukar variera mellan 28 och 32dagar....Sist var den 29.

    Fick glad gubbe på ägglossningstestet den 17e....samma eftermiddag hade jag ägglossningskänning.....hade sex den 16e, 17e och 18e...

    Trodde redan förra månaden att jag var gravid...tyckte jag hade en massa symtomer men de va ju inget. Nu har jag också känt...men helt annorlunda... men är kanske bara inbillning... Har dock ett symtom som jag även hade under förra graviditeten....därför känner jag mig så säker...men får nog glömma de...

    Har 2 barn (-07 & -11)....då testade jag 1-2v efter bim.... på den tiden kunde min cykel va upp till 42dagar....framförallt innan jag började vänta andra barnet. Och de var inte heller planerade...utan det bara blev just då... Så då hann jag inte känna efter som jag gjort nu...

    Lycka till ni andra som fortfarande väntar och kämpar.

  • becca90

    Bim - 2 och negativt imorse med apotek hjärtats egna test. Dock steg tempen från 36,6 till 36,8.. nu ger jag upp och väntar på mens. 25/10 börjar vår utredning!

  • Korvstroganoff
    Ero13 skrev 2018-10-01 19:37:05 följande:

    Min stegring var jättekort. Tog mitt test varje dag i 10 dagar som var negativa. Sedan på dag 11 blev det lite starkare (inte alls pos) dag 12 var det positivt kl 15.30 och 19.30 var det mycket svagare. Jag bifogar en bild, uppifrån och ner blir det d10, d11 (ökning), d12 kl15.30 (pos), d12 19.30 (neg), d13(neg). Enligt NC så hade jag ägglossning på d12/d13 eftersom att stegring i temp kom kort efter. Fick även ont i äggstockarna och äl-flygning.


    Oj wow vilken tydlig stegring!!!!!! En sån vill jag också ha :P jag har också sparat mina test, så får förhoppningsvis något slags ?schema?! Tänker att jag använder upp dom här testen jag har och förhoppningsvis är jag klokare efter det! Är skönt att få se och höra hur det har varit för andra! <3
  • sarana

    Ja du hade verkligen en tydlig stregrig
    Jag använde cb:s ägglossningstest med dubbelhormon. Tycker att dom är så tydliga. Mina ägglossningstest (stickor) är starka i flera dagar så tycker att det är svårt att tyda vilken/vilka dagar jag har högst stregring.

  • sarana

    Ska vi starta en lista för oss som plussat så fyller vi på eftersom?  Hjärta

    sarana Plus BF 15 Juni

  • h0pe79
    Z1987 skrev 2018-10-02 09:27:10 följande:

    Testade nu på morgonen....negativt...

    Är egentligen osäker på när jag har bim....min cykel brukar variera mellan 28 och 32dagar....Sist var den 29.

    Fick glad gubbe på ägglossningstestet den 17e....samma eftermiddag hade jag ägglossningskänning.....hade sex den 16e, 17e och 18e...

    Trodde redan förra månaden att jag var gravid...tyckte jag hade en massa symtomer men de va ju inget. Nu har jag också känt...men helt annorlunda... men är kanske bara inbillning... Har dock ett symtom som jag även hade under förra graviditeten....därför känner jag mig så säker...men får nog glömma de...

    Har 2 barn (-07 & -11)....då testade jag 1-2v efter bim.... på den tiden kunde min cykel va upp till 42dagar....framförallt innan jag började vänta andra barnet. Och de var inte heller planerade...utan det bara blev just då... Så då hann jag inte känna efter som jag gjort nu...

    Lycka till ni andra som fortfarande väntar och kämpar.


    Jag hade glad gubbe på äl-test den 18:e, är på äl +13 idag, testade negativt igår morse. 

    När har du BIM? Du kanske testar positivt senare som de första graviditeterna?
  • Korvstroganoff
    LillaMy08 skrev 2018-10-01 20:15:35 följande:

    Starkt plus på bim-1, har inte riktigt tagit in det ännu :) vi har ett MA i bagaget, så är både överlycklig över pluset men också rädd att det ska hända igen. Nu är det ett år sen vi började den här resan, hoppas verkligen att den slutar i en bebis i juni :) lycka till allihopa!


    GRATTIS!!!!!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018