• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • h0pe79
    kladdkaka82 skrev 2018-10-03 08:04:34 följande:

    Jag testade negativt nu på morgonen med rfsu's testa tidigt test. Fick glad gubbe på äl test den 21/9(även sex natten 21-22), vilket betyder att jag är 12 dagar efter äl. Känner mig såå besviken då jag verkligen trodde vi prickade äl. Men samtidigt är jag osäker på om jag ens har "ägg i rullning"

    Vad tror ni...

    Är det kört denna månad??


    Ge inte upp än! Jag är på äl +15 (BIM +7) och har inte gett upp riktigt än.. Jag har testat negativt hittills så jag förstår dig men ge det någon dag till. Jag håller tummarna <3
  • kladdkaka82
    Canama skrev 2018-10-03 08:33:58 följande:

    Testade CBs early detection igår och fick svagt plus (finns bild längre upp). Tog RFSU testa tidigt imorse och kan ev ana ett streck men inte lika tydligt som igår. Så antingen är de påväg bort ELLER så är RFSU testa tidigt skit haha! Jag hoppas på de senare... var även en tjej högre upp här som inte hade fått positivt med dom fast hon fick positivt med samma urin på RFSU vanliga test... Knas!! Vet att de är svårt men försök vänta några dagar och testa igen sen. Jag själv kommer också vänta....... tills imorn bitti ;)


    Ja jag har oxå läst att de kan vara missvisande, men det känns så långsökt.

    Kollade en almanacka från 2006 då jag var gravid senast, och då verkade jag ha väldigt lång cykel. Testade negativt på dag 28 då och positivt på dag 31. Men på den tiden hade jag ingen koll på äl eller så...körde väl bara på vad jag "trodde liksom"

    Nu däremot vet jag att jag fick glad äl gubbe den 21/9. Usch...jag blir knäpp på det här. Är så rädd att det är försent.

    Håller tummarna för oss båda<3
  • kladdkaka82
    h0pe79 skrev 2018-10-03 08:56:13 följande:

    Ge inte upp än! Jag är på äl +15 (BIM +7) och har inte gett upp riktigt än.. Jag har testat negativt hittills så jag förstår dig men ge det någon dag till. Jag håller tummarna <3


    Tack snälla och detsamma till dig<3
  • Jsv17
    kladdkaka82 skrev 2018-10-03 09:14:54 följande:

    Ja jag har oxå läst att de kan vara missvisande, men det känns så långsökt.

    Kollade en almanacka från 2006 då jag var gravid senast, och då verkade jag ha väldigt lång cykel. Testade negativt på dag 28 då och positivt på dag 31. Men på den tiden hade jag ingen koll på äl eller så...körde väl bara på vad jag "trodde liksom"

    Nu däremot vet jag att jag fick glad äl gubbe den 21/9. Usch...jag blir knäpp på det här. Är så rädd att det är försent.

    Håller tummarna för oss båda<3


    Skulle man gått efter mitt äl-test när jag blev gravid sist så plussade jag först äl +16... mycket svagt dessutom. Jag har fått olika ideer på förklaringar till det, antingen så hade jag två LH-höjningar, kroppen försökte släppa ägget på första men lyckades först på andra eller att jag faktiskt släppte två ägg och blev gravid på det senare (finns studier som pekar på att det kanske är vanligare än man trott att släppa två ägg vid olika tillfällen än man trott) jag blev också flyttad nästan en vecka vid ul så något sådant skedde ju uppenbarligen
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Korvstroganoff

    Tempstegring på 0,2 idag. Kan det vara pga att öl skett, eller är det för att barnet är magsjuk och vaknat flera gånger under natten??? Ältestet igår em var helt blankt också. Men visst kan öl ha skett på fm ändå????

  • kladdkaka82
    Jsv17 skrev 2018-10-03 09:29:46 följande:

    Skulle man gått efter mitt äl-test när jag blev gravid sist så plussade jag först äl +16... mycket svagt dessutom. Jag har fått olika ideer på förklaringar till det, antingen så hade jag två LH-höjningar, kroppen försökte släppa ägget på första men lyckades först på andra eller att jag faktiskt släppte två ägg och blev gravid på det senare (finns studier som pekar på att det kanske är vanligare än man trott att släppa två ägg vid olika tillfällen än man trott) jag blev också flyttad nästan en vecka vid ul så något sådant skedde ju uppenbarligen


    Aha, intressant.

    Men vi hade sex senaste gången natten 21-22/9 ) då vi åkte utomlands den 22:a och inte hade möjlighet till mys. Så det känns ju konstigt om jag blivit gravid ändå då, eller? Hoppas in i det sista ändå:) Känns dock som jag har mensvärk nu...:( Dock i tidigaste laget kanske?
  • Sirest01

    Hej, nu hoppar jag in i denna tråden. Har fått första riktiga mensen sen pillerstopp 5 augusti. Man kan väl säga att mensen typ hoppade över en månad och kom igång nu i oktober istället. Detta blir vårt första riktiga försök och det känns väldigt spännande och förväntansfullt. Sätter BIM på 29 oktober än så länge, vet ju inte riktigt hur min cykel är än. Har tänkt använda mig av ägglossningstest iaf. 

    BIM oktober

    30/9 Tasha82 

    1/10 Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Snöflingan28

    2/10 minnie768 

    3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

    4/10 kira16, brallison, nr2år2019 

    5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera 

    6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92 

    7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

    8/10 carola18, teresee 

    9/10 sparv, idaisraelsson, Noanda

    11/10 ero13

    12/10 Lillva04, Babbiss, Persi91

    13/10 onlyme86, ksrg8887, johannamari 

    14/10 småfossingar, Selmans

    15/10 Livethänder 

    16/10 mangon 

    17/10 AnnaOctavia, Pixma 

    18/10 Snartså 

    19/10 Mia86a, SofieElise

    21/10 Kinan, dirrtyharriet

    22/10 korvstroganoff, Issari 

    23/10 heilena 

    26/10 Skuggviol, Linneaa96, lw12 

    28/10 cassandra92, Miichaella, JenniferBeckman

    29/10 Albis, Sirest01

    30/10 Jagerika, Ardnas89

    31/10 Em0ma

  • gummsanmadde

    Fick min mens nu, jag trodde verkligen att jag va gravid. Men tji fick jag. Jag känner mig exakt som jag gjorde när jag blev gravid med dottern men kroppen ville bara bråka med en.. jippi.

    Kanske nästa månad blir det <3

    Stort lycka till allihopa!!! Hoppas att ni få ett efterlängtat pluss snart!

  • Canary
    gummsanmadde skrev 2018-10-03 11:28:09 följande:

    Fick min mens nu, jag trodde verkligen att jag va gravid. Men tji fick jag. Jag känner mig exakt som jag gjorde när jag blev gravid med dottern men kroppen ville bara bråka med en.. jippi.

    Kanske nästa månad blir det <3

    Stort lycka till allihopa!!! Hoppas att ni få ett efterlängtat pluss snart!


    Då ses vi kanske i novembertråden Vilket försök är ni på?
  • gummsanmadde
    Canary skrev 2018-10-03 12:16:35 följande:

    Då ses vi kanske i novembertråden Vilket försök är ni på?


    Det gör vi, om det finns nån :) ha inte kollat än. Vi ska, mår mensen är slut, börja på försök nr 3 så vi ha ju bara precis börjat. Med sonen tog det 1 tidigt missfall och sen 8 månader. Med dottern tog det bara 5 månader. Så hoppas att det går lika fort som med dottern :) vilket försök är ni på?
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018