• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • cassandra92

    Hej alla. Så roligt att tråden är så aktiv. Men det är också svårt att hinna med haha. Hur många plus har vi fått i tråden nu? Och vilka har BIM i dagarna? Jag har ÄL om runt en vecka om appen stämmer. Funderar på när man ska börja med ägglossningstest. Ska köra digitala den här gången. Min app ändrade till dag 18 som ägglossning den här månaden. "Brukar" ha 16. Så kan hända att jag alltid ha slutat ha sex för tidigt. Åh jag hoppas att så är fallet. Eller asså haha inte slutat men ni vet att efter ÄL är det skönt att ta lite paus ;) eller så tycker i alla fall jag!

  • setfire
    cassandra92 skrev 2018-10-04 12:44:18 följande:

    Hej alla. Så roligt att tråden är så aktiv. Men det är också svårt att hinna med haha. Hur många plus har vi fått i tråden nu? Och vilka har BIM i dagarna? Jag har ÄL om runt en vecka om appen stämmer. Funderar på när man ska börja med ägglossningstest. Ska köra digitala den här gången. Min app ändrade till dag 18 som ägglossning den här månaden. "Brukar" ha 16. Så kan hända att jag alltid ha slutat ha sex för tidigt. Åh jag hoppas att så är fallet. Eller asså haha inte slutat men ni vet att efter ÄL är det skönt att ta lite paus ;) eller så tycker i alla fall jag!


    Haha förstår vad du menar! eftersom mina cykler är väldigt oregelbundna och ibland oerhört långa höll vi på varannan dag i tre, fyra veckor en gång, det var verkligen inte roligt mot slutet ;) det blir ju lite press och ett ?måste?. Den gången missade vi ändå äl som kom på hutlösa dag 66 när jag ser tillbaka i appen. Sedan dess har mina cykler gått ner på 30-45 dagar istället, tack & lov, men är omöjligt att ha koll på äl.
  • cassandra92
    setfire skrev 2018-10-04 13:07:35 följande:

    Haha förstår vad du menar! eftersom mina cykler är väldigt oregelbundna och ibland oerhört långa höll vi på varannan dag i tre, fyra veckor en gång, det var verkligen inte roligt mot slutet ;) det blir ju lite press och ett ?måste?. Den gången missade vi ändå äl som kom på hutlösa dag 66 när jag ser tillbaka i appen. Sedan dess har mina cykler gått ner på 30-45 dagar istället, tack & lov, men är omöjligt att ha koll på äl.


    Oj! Ja dag 66 är ju inte att leka med. Jag har runt 30 dagar men verkar ha sen ÄL och har alltid trott att jag har haft tidig. Men hoppas testen ska ge lite klarhet!
  • EmmaAF

    Hej!

    Emma heter jag och jag och min man håller på för fullt att planera bebis.. förlorade vår son i vecka 16 för 2 årsedan sen inte blivit gravida fören mars i år men förlorade då vår dotter i vecka 23.. har inte fått tillbaka mensen än men ältester och vul konstaterade äl 25-27e september så nu går vi bara och väntar på bim som är ca 13/10

  • emmassss

    Hej, har BIM 18/10 och hoppas att det tar sig med cb digitala ÄL test denna månad. Försökt i över ett år utan att lyckas, hoppas att testen hjälper denna månad. Beräknad ÄL är idag. Testar bidrottninggelé nu också, hoppas det hjälper till på traven.

  • Katten95
    Ida3434 skrev 2018-10-04 12:43:03 följande:

    Ser tyvärr inget sträck, vänta i några dagar till.


    Syns bättre på denna

  • 19SandraJ87

    Hej! Ny här på FL, väntar för fullt på BIM den 12e för och se om vi lyckades pricka in allt rätt den hör månaden ???? Har en dotter på 2 sen innan ????

    Just nu har jag en blödning som jag hoppas är en nidblödning trots att den hållt på sen i söndags, någon mer som haft så lång nidblödning? Hoppet är det sista som överger en!

  • Ida3434
    Katten95 skrev 2018-10-04 14:07:41 följande:
    Syns bättre på denna
    på min dator ser det helt blankt ut men ser du ett sträck så är det säkert det :) Stort grattis :)
  • minimera
    Siri88 skrev 2018-10-04 07:09:40 följande:

    Jaha, då tog man ett test idag på BIM -1 eller -3. Och det var negativt. Förstår inte hur ni som hållit på länge orkar. Jag blir så himla ledsen.. från och med nästa cykel ska jag bara testa på helgen så man kan krypa ner i sängen och dra täcket över sig igen...


    Håller med! Hur länge har ni försökt? Jag tog ur min spiral i maj, blev gravid i juli men fick ett tidigt missfall. Så vi har inte försökt särskilt längr, men jag blir lika deppig varje gång mensen kommer.

    Nu har jag fått mer flytningar än vanligt, brukar vara typ snustorr innan mens. Är även öm i brösten, annars känner jag inget alls. Ska testa mig imorgon med morgonurinen.
  • Siri88
    LillaElementet skrev 2018-10-04 10:10:46 följande:

    Jag känner detsamma. Har längtat länge nu och vi började i augusti och hunnit få mens 2 ggr sen dess. Man har ju hört att man ska akta sig för att bli gravid men det verkar ju inte va så enkelt som alla säger. Jag blir superledsen så fort mensen kommer trots att vi inte försökt länge


    Exakt så.. ännu mer frustrerande att enda gången jag blivit gravid så blev jag det trots p-piller (lite slarv) men när man inte ätit några på många år, timear med ägglossning då ska det inte gå...
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018