• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Florence123
    Siri88 skrev 2018-10-04 07:09:40 följande:

    Jaha, då tog man ett test idag på BIM -1 eller -3. Och det var negativt. Förstår inte hur ni som hållit på länge orkar. Jag blir så himla ledsen.. från och med nästa cykel ska jag bara testa på helgen så man kan krypa ner i sängen och dra täcket över sig igen...


    Börja testa dig EFTER bim istället, för att slippa negativa test i onödan. Innan beräknad mens utsöndrar cellerna (ägget) inte tillräckligt med hcg-hormon för att fångas upp på ett test i alla fall - befruktat ägg eller inte. Ca 4 veckor sedan senaste mens kan hcg-nivån börja bli mätbar, i en normallång cykel.

    Nyckeln till att orka är alltså att slappna av, ge det tid och försöka fokusera lite mindre. Sjukt svårt och nästintill omöjligt, jag vet
  • Siri88
    Florence123 skrev 2018-10-04 16:28:07 följande:

    Börja testa dig EFTER bim istället, för att slippa negativa test i onödan. Innan beräknad mens utsöndrar cellerna (ägget) inte tillräckligt med hcg-hormon för att fångas upp på ett test i alla fall - befruktat ägg eller inte. Ca 4 veckor sedan senaste mens kan hcg-nivån börja bli mätbar, i en normallång cykel.

    Nyckeln till att orka är alltså att slappna av, ge det tid och försöka fokusera lite mindre. Sjukt svårt och nästintill omöjligt, jag vet


    Det hade jag tänkt denna gången men så gick det bara inte!
  • Ero13
    cassandra92 skrev 2018-10-04 12:44:18 följande:

    Hej alla. Så roligt att tråden är så aktiv. Men det är också svårt att hinna med haha. Hur många plus har vi fått i tråden nu? Och vilka har BIM i dagarna? Jag har ÄL om runt en vecka om appen stämmer. Funderar på när man ska börja med ägglossningstest. Ska köra digitala den här gången. Min app ändrade till dag 18 som ägglossning den här månaden. "Brukar" ha 16. Så kan hända att jag alltid ha slutat ha sex för tidigt. Åh jag hoppas att så är fallet. Eller asså haha inte slutat men ni vet att efter ÄL är det skönt att ta lite paus ;) eller så tycker i alla fall jag!


    Jag skulle också vilja veta vilka som plussat ^^ har nämnt det två gånger tidigare, men det verkade inte som att det var någon som nappade :) Sist började jag en vecka innan jag trodde att jag skulle ha ägglossning:) fick testa i 10 dagar innan det började stiga. Hoppas du hittar din äl! Vi tar också lite paus efter äl ^^
  • Ero13
    cassandra92 skrev 2018-10-04 12:44:18 följande:

    Hej alla. Så roligt att tråden är så aktiv. Men det är också svårt att hinna med haha. Hur många plus har vi fått i tråden nu? Och vilka har BIM i dagarna? Jag har ÄL om runt en vecka om appen stämmer. Funderar på när man ska börja med ägglossningstest. Ska köra digitala den här gången. Min app ändrade till dag 18 som ägglossning den här månaden. "Brukar" ha 16. Så kan hända att jag alltid ha slutat ha sex för tidigt. Åh jag hoppas att så är fallet. Eller asså haha inte slutat men ni vet att efter ÄL är det skönt att ta lite paus ;) eller så tycker i alla fall jag!


    Jag skulle också vilja veta vilka som plussat ^^ har nämnt det två gånger tidigare, men det verkade inte som att det var någon som nappade :) Sist började jag en vecka innan jag trodde att jag skulle ha ägglossning:) fick testa i 10 dagar innan det började stiga. Hoppas du hittar din äl! Vi tar också lite paus efter äl ^^
  • LillaMy08
    Ero13 skrev 2018-10-04 16:39:02 följande:

    Jag skulle också vilja veta vilka som plussat ^^ har nämnt det två gånger tidigare, men det verkade inte som att det var någon som nappade :) Sist började jag en vecka innan jag trodde att jag skulle ha ägglossning:) fick testa i 10 dagar innan det började stiga. Hoppas du hittar din äl! Vi tar också lite paus efter äl ^^


    Här har vi en som plussat i alla fall! :) kan starta en lista så ser vi om någon hänger på.

    PLUS-LISTA

    LillaMy08 BIM 1/10, PLUS 30/9
  • Babbiss
    goaround skrev 2018-10-04 17:08:32 följande:

    Hej igen, skrev igårkväll att jag kände mig gravid. Har BIM den 10 oktober. Tog ett test idag.


    Men åh grattis!! Vad kul! Och kul att det gav utslag så tidigt!
  • Babbiss
    Sparv1 skrev 2018-10-04 07:36:27 följande:

    Samma här! Är på ÄL +7, har ömma bröst, molvärk och trötthet. Blir så sjukt irriterad på mig själv då jag går runt och känner efter hela tiden. Försöker att inte göra det, men det är svårt att låta bli när man så gärna vill bli gravid och har försökt så länge redan. Tror egentligen inte kommer bli nåt denna gång heller, har ju känt så här flera gånger tidigare utan att det varit nånting. Men när man har lite symtom så hoppas man ju ändå.


    Haha vad skönt att nån annan är likadan, så man inte är helt knäppt själv :D ja man hoppas ju..! Skulle vilja hoppa fram en vecka nu bara.. Hur länge har ni försökt?
  • Norrlandsmorsa
    goaround skrev 2018-10-04 17:08:32 följande:

    Hej igen, skrev igårkväll att jag kände mig gravid. Har BIM den 10 oktober. Tog ett test idag.


    Grattis!! Häftigt med så tydligt så tidigt!
  • Miccim
    goaround skrev 2018-10-04 17:08:32 följande:

    Hej igen, skrev igårkväll att jag kände mig gravid. Har BIM den 10 oktober. Tog ett test idag.


    Wow grattis! :) Det måste vara ett testa tidigt test eller? Vilket märke? Helt sjukt att det går att få så starkt så tidigt. Nästa månad ska jag köpa sånna tidiga tester. (om jag inte skulle vara gravid nu då, men får negativt med vanligt test iaf, BIM - 2 eller - 4)
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018