• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Tiolina
    Tiolina skrev 2018-10-16 07:06:38 följande:

    Yes. Testade nu på morgonen å det var tvärnegativt tyvärr :( men är bara på bim-6/ ÄL+10.. men nu ska jag spara mitt test till Bim på måndag eller kanske söndag... :)


    Har förresten fortf jätteömma bröst och molvärk, så fortf ganska hoppfull :)
  • SofieElise

    Jag är på bim-4 enligt NC och bim-3 enligt FF. Vilken vågar man lita på? Vad har ni för erfarenheter?

    Känner mig så varm och var tvungen att lägga mig på golvet för att inte spy imorse, kan ju dock bero på stress (jobbet) för borde väl vara för tidigt för såna symptom?

  • JenniferBeckman

    Jag är inne på min 5e dag med CB dubbelindikator ÄL test. Första dagen var det rund ring och nu i fyra dagar har det varit blinkande gubbe. Antingen så har jag inte haft min ÄL än eller så är jag väldigt sen med den eller så hoppar den över denna månad. Dock är jag aldrig sen med ÄL annars och jag skulle haft den vid 13/10. Jag börjar tappa hoppet, inga känningar på att ÄL är på väg heller, får alltid tok ömma bröst och ont i magen samt flytningar..

  • Tiolina
    Maddeanna skrev 2018-10-15 22:34:03 följande:

    Nej fy. Beklagar verkligen :( kan inte tänka mig hur det känns.. hoppas verkligen ni plussar och får behålla plusset :)

    Ja jag och min man har två söner som är 4 och 2 år :) full rulle och man är såå trött oftast, och ändå vill man ha en till :D förstår inte hur man tänker ibland, haha!

    Jag är 28 år och min man 29, :)

    Haha, åh, jag är typ nervös för du ska testa sig imorgon :D lycka till :)


    Vad mysigt med 2 små killar :) <3 även om det låter som fullt upp haha :D jag har alltid velat ha barn så länge jag kan minnas, jobbar oxå som lärare för att jag tycker barn är fantastiska :) men har tagit ett tag att hitta rätt pappa till mina barn hehe, men nu är det enda som saknas i vårt liv en bebis, men tänker att det händer när det ska hända. Nu vet vi iaf att vi kan bli gravida tsm, så det känns bra!

    Tog ett test imorse som var tvärnegativt :/ men hoppas att det bara är för tidigt. Är på Bim-6/ÄL+10.

    Hur går det för dig?
  • cilia81
    Tiolina skrev 2018-10-16 07:06:38 följande:

    Yes. Testade nu på morgonen å det var tvärnegativt tyvärr :( men är bara på bim-6/ ÄL+10.. men nu ska jag spara mitt test till Bim på måndag eller kanske söndag... :)


    Ja jag vet hur det känns. Testade oxå nu på morgonen och det var tyvärr oxå negativ. Men man kanske ska testa på bim dagen som är på måndag. Det är så jobbigt för min kropp känns som den är gravid och testen visar negativ då blir jag ju förvirrad.. Men jobbigt med väntan till på måndag det känns så långt dit.. ;)
  • Pixma

    Och idag kom oktobermensen...nya tag alltså!

    Grattis ni som plussat och lycka till ni andra!

  • Albis
    JenniferBeckman skrev 2018-10-16 07:24:28 följande:

    Jag är inne på min 5e dag med CB dubbelindikator ÄL test. Första dagen var det rund ring och nu i fyra dagar har det varit blinkande gubbe. Antingen så har jag inte haft min ÄL än eller så är jag väldigt sen med den eller så hoppar den över denna månad. Dock är jag aldrig sen med ÄL annars och jag skulle haft den vid 13/10. Jag börjar tappa hoppet, inga känningar på att ÄL är på väg heller, får alltid tok ömma bröst och ont i magen samt flytningar..


    Då befinner vi oss i exakt samma sits! Också inne på dag 5 och dag 4 av bara blinkande gubbe, förra månanden blinkande min i 9 dagar sen bara rund ring, men gjorde vul på dag 4 och då bekfräftade läkaren att äl var på gång..sen var min mens försenad med 10 dagar. Har du använt dubbelindikator förut? De verkar vara flera som haft problem med bara blinkande smiley, jag har läst på cbs hemsida osv men aa man blir ju frustrerad!
  • JenniferBeckman
    Albis skrev 2018-10-16 08:21:06 följande:

    Då befinner vi oss i exakt samma sits! Också inne på dag 5 och dag 4 av bara blinkande gubbe, förra månanden blinkande min i 9 dagar sen bara rund ring, men gjorde vul på dag 4 och då bekfräftade läkaren att äl var på gång..sen var min mens försenad med 10 dagar. Har du använt dubbelindikator förut? De verkar vara flera som haft problem med bara blinkande smiley, jag har läst på cbs hemsida osv men aa man blir ju frustrerad!


    Så frustrerande med dessa dyra... Ne det är min första gång, jag fick ju testerna så sent så jag har ju inte börjat ta testen som det står i beskrivningen utan började senare. Blinkade gubbe indikerar väl bara på att ÄL är på gång? Inte att den är? Eller så har det lyckats tagit sig kanske, jag vet inte känns som att jag inte känner min kropp denna månad!
  • mangon
    Pixma skrev 2018-10-16 08:04:31 följande:

    Och idag kom oktobermensen...nya tag alltså!

    Grattis ni som plussat och lycka till ni andra!


    Så tråkigt. Har bim imorgon men negativt idag och känns precis som innan mens. Känna som tant röd kommer precis när som. Vi får hänga tillsammans i novembertråden <3 det får bli vår månad!!!!
  • Maddeanna
    Tiolina skrev 2018-10-16 07:30:21 följande:

    Vad mysigt med 2 små killar :) <3 även om det låter som fullt upp haha :D jag har alltid velat ha barn så länge jag kan minnas, jobbar oxå som lärare för att jag tycker barn är fantastiska :) men har tagit ett tag att hitta rätt pappa till mina barn hehe, men nu är det enda som saknas i vårt liv en bebis, men tänker att det händer när det ska hända. Nu vet vi iaf att vi kan bli gravida tsm, så det känns bra!

    Tog ett test imorse som var tvärnegativt :/ men hoppas att det bara är för tidigt. Är på Bim-6/ÄL+10.

    Hur går det för dig?


    Ja verkligen mysigt! Och det är en så rolig (och påfrestande ;)) ålder de är i nu! Händer så mycket nytt varje dag :)

    Ja det måste ju kännas rätt innan man skaffar barn! Jag och min man har varit tillsammans i 12 år, och gifte oss i somras :D <3

    Ja gud vad man oroat sig för att man inte kan bli gravid innan man fick barn! Skönt att veta att det går liksom :) jag blev gravid på andra försöket med båda grabbarna, så hoppas det går lika fort denna gången! Är på andra försöket nu (dock första seriösa), hade spiral innan så visste inte riktigt hur min cykel såg ut. Vi låg såklart ändå men det blev inget, hoppad vi lyckats bättre denna gång!

    Har sån ständig mensvärk, känns verkligen som att mensen ska komma närsomhelst. Och minns att de kändes så båda graviditeterna innan, så man liksom ger upp hoppet. Men hoppas!!!

    Åh nej! Men det är säkert bara för tidigt! Vänta till BIM :) ge inte upp än!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018