• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Albis
    JenniferBeckman skrev 2018-10-16 08:33:16 följande:

    Så frustrerande med dessa dyra... Ne det är min första gång, jag fick ju testerna så sent så jag har ju inte börjat ta testen som det står i beskrivningen utan började senare. Blinkade gubbe indikerar väl bara på att ÄL är på gång? Inte att den är? Eller så har det lyckats tagit sig kanske, jag vet inte känns som att jag inte känner min kropp denna månad!


    Aa okej, blinkande smiley indikerar en östrogenhöjning som sen när den når sin topp utlöser lh höjningen och äl sker. Vilken dag i cykeln är du? Har faktiskt ingen koll om smileyn fortsätter att blinka efter att ägglossningen varit, måste nästan varit så för mig förra månaden, läst någonstans att östrogenet ökar igen strax innan mens men som sagt, högst oklart..
  • cassandra92
    JenniferBeckman skrev 2018-10-16 07:24:28 följande:

    Jag är inne på min 5e dag med CB dubbelindikator ÄL test. Första dagen var det rund ring och nu i fyra dagar har det varit blinkande gubbe. Antingen så har jag inte haft min ÄL än eller så är jag väldigt sen med den eller så hoppar den över denna månad. Dock är jag aldrig sen med ÄL annars och jag skulle haft den vid 13/10. Jag börjar tappa hoppet, inga känningar på att ÄL är på väg heller, får alltid tok ömma bröst och ont i magen samt flytningar..


    Jag fick också blinkande gubbe och sen fast den femte. Inget ovanlgit tydligen då den ska identifiera fertila dagar! Så den kommer säkert om någon dag :) 
  • Johannamari
    mangon skrev 2018-10-16 08:38:31 följande:
    Så tråkigt. Har bim imorgon men negativt idag och känns precis som innan mens. Känna som tant röd kommer precis när som. Vi får hänga tillsammans i novembertråden <3 det får bli vår månad!!!!
    Jag hänger på er.. 
    Större klarröd blödning nu på morgonen och neg. test. Antar att det är mens och inte nidblödning längre.. 
  • JohannaLi
    JohannaLi skrev 2018-10-15 22:01:34 följande:

    Nä alltså har inga fler tester hemma och är så dyrt med att köpa nya så jag väntar på mensen, är helt hundra på att min hjärna spökar till det och att den kommer när som helst. Tog dock ett ägglossningars jag hade hemma imorse men den visa bara ett svagt streck så tror inte det är positivt. Har alltså fortfarande inte fått mens, en molande värk hela tiden så varje gång jag går på toan är jag helt säker på att den kommit men icke. Kommer den inte imorn ska jag åka till lokala barnmorskemottagningen för att testa och kolla vad de tror det kan va. Min mens har vart sååå konstig sen jag tog ut min Kopparspiral i somras vilket är märkligt då kopparspiral inte innefattar hormoner så min cykel borde inte påverkas alls av det.


    Hur har det gått för dig? Jag är på BIM+2 idag inte en tillstymmelse till mens, har fortfarande nästan En halv grads förhöjning. Dock molande mensvärk konstant. Detta är så frustrerande. Har ju såklart inte gett upp hoppet helt, men känns så otroligt att det var negativt på BIM och att jag ändå är gravid. Någon som vart med om det?
  • JohannaLi
    asvenss9108 skrev 2018-10-15 21:52:46 följande:

    Jag har samma problem! Fast hade BIM i fredags, men tog test idag och det är jättenegativt. Däremot så har jag svag mensvärk men inte som jag brukar. När jag har mens brukar jag ha jääätteeeont! Kan hjärnan spöka? Bör man ta testet på morgonen? Hur har det gått för dig?


    Hur har det gått för dig? Jag är på BIM+2 idag inte en tillstymmelse till mens, har fortfarande nästan En halv grads förhöjning. Dock molande mensvärk konstant. Detta är så frustrerande. Har ju såklart inte gett upp hoppet helt, men känns så otroligt att det var negativt på BIM och att jag ändå är gravid. Någon som vart med om det?
  • mangon

    Bim-1 idag. Äl+13.

    Men....idag kom mensen...Så ingen junibebis :( så tråkigt men nu får man få smaka fokusera på annat & hoppas på en julibebis :)

  • cilia81

    Hej

    Usch,, jag är hungry hela tiden och det skriker i magen måste äta. Men när jag äter så smakar det ingenting och jag tappar suget. Det är jätte frustrerande undrar om det är ett tecken el bara inbillning.. Kanske ska ta en morot det är gott..

    :)

  • Ardnas89
    Kira16 skrev 2018-10-16 00:02:36 följande:

    Ja det är det verkligen! Gör det om ni hinner, men försök att inte stressa för mycket över det heller! Spermierna överlever ju några dagar i kroppen :)


    Ja jag försöker att inte stressa upp mig, men det är svårt. Det här med ägglossningstest gör mig egentligen mer stressad. Har bestämt mig för att inte använda mer tester när dom jag har, är slut.

    Vilket försök är ni på?
  • Tiolina
    mangon skrev 2018-10-16 10:29:05 följande:

    Bim-1 idag. Äl+13.

    Men....idag kom mensen...Så ingen junibebis :( så tråkigt men nu får man få smaka fokusera på annat & hoppas på en julibebis :)


    Åh vad tråkigt :( Ja det är bara att fortsätta köra på! Jag hoppas fortf på plus denna månad.. Hoppas det blir en julibebis för dig <3
  • Anonymlängtar

    Tre olika test.. Är jag gravid eller är det bara spöktest? Har bim imorgon.

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018