• Lilla Lina

    Vi med BIM oktober 2018

    Hej!!

    Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

    Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

    Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

    Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

    BIM-listan oktober

    6/10 Lilla Lina

  • Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • carola18
    Anonymlängtar skrev 2018-10-28 14:41:12 följande:

    Hoppas det går bra för er alla tjejer här inne men vårat plus slutade tyvärr i ett tredje missfall :(


    Beklagar...fick remiss efter mitt tredje midsfall som slutade med 3 st landstingsbekostade ivf försök...
  • Em0ma
    EmmaAF skrev 2018-10-28 09:16:17 följande:
    Tusen jätte tack <3

    Hur går det för er nu? Testat någe mer?

    Tänker på er
    Testade idag igen, fortfarande tokblankt och alla symtom är som bortblåsta :/ så är nog bara vänta in mensen och hoppas på nästa gång :)
  • Alllleee

    Enligt mina beräkningar är bim om 6 dagar, nästa lördag/söndag. Just nu är humöret upp och ner, (men det är det alltid haha) men mycket molnande känningar i tjejmagen. Lite som mensvärk men ingen mens.

    Jag håller tummarna men jag vågar/och tror inte på plus typ.. Den dagen jag får det då kan jag vara säker och lycklig!!

  • Jilo
    cassandra92 skrev 2018-10-27 23:47:57 följande:

    Jaa. Blev tidig mens och ingen bebis. Så jäkla ledsen :( håller alla mina tummar för er <3


    Nej, vad tråkigt!! :(((

    Hade du inte äl senare än vad du trodde? Om du har regelbunden cykel så kanske inte mensen var tidigt utan snarare att du har kortare lutelealfas? Har du testtt progesterall?
  • cassandra92
    Jilo skrev 2018-10-29 09:31:17 följande:
    Nej, vad tråkigt!! :(((

    Hade du inte äl senare än vad du trodde? Om du har regelbunden cykel så kanske inte mensen var tidigt utan snarare att du har kortare lutelealfas? Har du testtt progesterall?
    Jaa verkligen. Jag hade ÄL på CD18 och fick mensen CD29, vet inte om det är för kort? Nej vad är progestrall? 
  • Miichaella
    cassandra92 skrev 2018-10-29 11:47:37 följande:

    Jaa verkligen. Jag hade ÄL på CD18 och fick mensen CD29, vet inte om det är för kort? Nej vad är progestrall? 


    Jag har läst på om den krämen. Vet att du skrev något om din cykel tidigare också, tror att det skulle hjälpa er. Det låter som att du kan ha för lågt progesteron, varav din cykel och menstruation är som den är. Protesterall är en ofarlig kräm som man tar efter ägglossningen för att bygga upp slemhinnorna så att ägget kan fästa. När slemhinnorna inte byggs upp som dom ska kan inte ägget fästa och man får mens mycket tidigare än man ska och man blöder inte så mycket vilket jag har för mig att du skrivit tidigare? Jag har tänkt prova fast min cykel är normal. Är desperat. Även beställt munkpeppar.
  • Jilo
    cassandra92 skrev 2018-10-29 11:47:37 följande:

    Jaa verkligen. Jag hade ÄL på CD18 och fick mensen CD29, vet inte om det är för kort? Nej vad är progestrall? 


    Ja, det är lite kort, normalt anses runt 14 dagar vara. Miichaella har beskrivit det bra här ovan. Lycka till båda två! :)
  • cassandra92
    Jilo skrev 2018-10-29 14:20:26 följande:
    Ja, det är lite kort, normalt anses runt 14 dagar vara. Miichaella har beskrivit det bra här ovan. Lycka till båda två! :)
    Tycker du att jag även ska äta munkpeppar? Har köpt det nämligen
  • cassandra92
    Miichaella skrev 2018-10-29 14:13:30 följande:
    Jag har läst på om den krämen. Vet att du skrev något om din cykel tidigare också, tror att det skulle hjälpa er. Det låter som att du kan ha för lågt progesteron, varav din cykel och menstruation är som den är. Protesterall är en ofarlig kräm som man tar efter ägglossningen för att bygga upp slemhinnorna så att ägget kan fästa. När slemhinnorna inte byggs upp som dom ska kan inte ägget fästa och man får mens mycket tidigare än man ska och man blöder inte så mycket vilket jag har för mig att du skrivit tidigare? Jag har tänkt prova fast min cykel är normal. Är desperat. Även beställt munkpeppar.
    Okej, för min cykel är ju normalt lång men att ÄL är lite sen. Men jag kanske ska testa den. Är lite rädd för munkpeppar men krämen kanske man ska testa då. Usch nu blir jag verkligen nervig att det är något fel med mig :/ 
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018