• NiMi12

    BIM 29/9 med Rosenrot

    Ny tråd startad Jagerika ;)

    Om någon annan vill hänga på så är detta en tråd för oss som har ätit rosenrot och har BIM i slutet på september.
    Här kan vi älta och grotta ner oss i graviditetssymptom ;)

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BIM 29/9 med Rosenrot
  • Jagerika
    Albis skrev 2018-10-01 13:45:58 följande:

    Verkligen! Jag slutade med p-piller i augusti i år och haft 2 ägglossningar sedan dess och inget plus, har dock endometrios och haft tuffa hormonbehandlingar senaste åren så ändå glad att krpppen ?ställt om? sig hyfsat snabbt. Men har sådana fruktansvärda menssmärtor nu, sitter ihopvikt här på jobbet :( hur länge har ni försökt?

    Ja! Jag läste om det i annan tråd, varit inne och läst många haha. Kanske också borde försöka med den denna månad! :) hmm undra om jag ska köra rosenroten igen, min mens blev sen med 9 dagar denna månad med mellanblödningar och läste att rosenroten kan orsaka rubbningar, kan ju varit andra anledningar också men vet inte om jag vågar... har du märkt några biverkningar?


    Vi har försökt i 10 månader nu oktober, så man vill verkligen få ett plus nu!

    Min biverkningar var att jag blev rosig om kinderna och fick magkatarr. Allt slutade så fort jag slutade med tabletterna så det måste varit det! Jag har hört att rosenrot minskar cykeln om man har lång cykel. Jag märkte ingen skillnad då mensen kom exakt på dagen då den skulle komma :) men annars har jag en cykel på 32 dagar i snitt
  • Albis

    Jagerika- håller alla mina tummar för er denna månad! :)

    Ah okej! Skippar nog denna månad och får se om det blir ngn skillnad haha

  • Hipphurradu
    Albis skrev 2018-10-01 20:17:53 följande:

    Ah förstår, vad jobbigt. Förstår att det tar upp mycket av ens energi..har du gjort några andra livsförändringar som kan ha orsakat? Har inte själv erfarenhet av så oregelbundet, varit utan mens i nästan 2 år så är enbart haft nu de senaste två månaderna som jag haft :/

    Mm dyrt är det men känt att det varit värt för att ha lite koll när ägglossningen är, men blivit så testberoende att det inte heller är så bra...köpt clearblues ägglossningstest från apoteket, köpt båda ?vanlig? och en med dubbelindikator. Ska finnas billigare på nätet. Jag har börjat testa på dag 10 i cykeln, förra månaden lyckades jag dock aldrig få ngn fast gubbe utan enbart blinkande i 10 dagar och gav sedan upp. Men ska testa åter igen denna månad så man vet när det är dags :)


    Hej igen,

    Jag har inte gjort några livsförändringar vad jag kan tänka på, är väl rätt överviktig, men det har jag varit rätt länge utan att mensen varit knepig. Det är de senaste två månaderna den har varit annorlunda, då vi samtidigt börjat försöka bli med barn. Jag skrämmer upp mig själv så att det inte ska gå. Har otroligt svårt för att gå ner i vikt, Men kan det vara det som är boven så får jag väl försöka, men är en sådan där jojobantare att även om jag går ner ett tag så går jag upp desto mer efter ett tag igen.

    Jag funderar på att beställa ägglossningstest på nätet, var inne å kikade lite på Google där många olika alternativ och olika säljare fanns, men hade varit skönt att veta om det är någon sort som någon rekommenderar och har testat som funkar.
  • Albis
    Hipphurradu skrev 2018-10-01 20:33:12 följande:

    Hej igen,

    Jag har inte gjort några livsförändringar vad jag kan tänka på, är väl rätt överviktig, men det har jag varit rätt länge utan att mensen varit knepig. Det är de senaste två månaderna den har varit annorlunda, då vi samtidigt börjat försöka bli med barn. Jag skrämmer upp mig själv så att det inte ska gå. Har otroligt svårt för att gå ner i vikt, Men kan det vara det som är boven så får jag väl försöka, men är en sådan där jojobantare att även om jag går ner ett tag så går jag upp desto mer efter ett tag igen.

    Jag funderar på att beställa ägglossningstest på nätet, var inne å kikade lite på Google där många olika alternativ och olika säljare fanns, men hade varit skönt att veta om det är någon sort som någon rekommenderar och har testat som funkar.


    Typiskt att det är så nu då :/ så senast du hade mens var i slutet av augusti?

    Ah finns många olika! Jag föredrar iaf de digitala testerna så man slipper utläsa, lite dyrare dock :) tänkte börja testa i mitten av nästa vecka
  • WanderChild
    Hipphurradu skrev 2018-10-01 18:32:15 följande:

    Hej, jag har inte testat ägglossningstester. Har alltid upplevt att jag haft en viss känsla i magen typ 2 veckor innan mensen brukar komma. Och trott att det varit ägglossning. Å känner så nu med, men själva det där när det närmar sig mensen var borta förra månaden, å denna månaden har den heller inte kommit. Så undrar så vad det är med kroppen. Jag har alltså inte haft mens nu i september och brukar ha varje månad och har haft så sen jag var i alla fall 19. Är 29 nu. Är rädd att jag tänker bort mensen och blir skengravid.

    Det där med ägglossningstest, har läst att många som använt det prickar rätt direkt. Hur funkar det? Tar man en om dagen en hel månad? Är inte det skitdyrt? Eller vart köper man det billigt på nätet? Tack på förhand


    Jag köper stickor från testlagret, det blir inte så dyrt och funkar jättebra för mig. Jag får dock aldrig lika starkt streck som teststrecket men sen tydlig stegring så vet ändå att äl är på gång. Använder en om dagen från cd10 ungefär till fullt utslag. Känner av att det smärtar i äggstockarna från ca cd8-9 så kör stickor också för att pricka mer exakt då jag har känningar så länge. Tempar även för att se att äl faktiskt skett.
  • Jagerika
    NiMi12 skrev 2018-09-29 18:21:27 följande:

    Ska mensen komma så ska den komma när man kan tröstshoppa ;)


    Har du berättar för mannen än? Vad sa han? :D nu är min mens slut, så då börjar hela proceduren om igen xD
  • NiMi12
    Jagerika skrev 2018-10-02 07:40:19 följande:

    Har du berättar för mannen än? Vad sa han? :D nu är min mens slut, så då börjar hela proceduren om igen xD


    Jajamensan, mannen är informerade och blev glad och lättad. Han hade tröttnat på att ha sex på schema :D

    Idag går jag in i vecka 6 (5+0) och har fått tid för inskrivning den 15 oktober :)

    Har molvärk mest hela tiden men allra värst är det på natten. Min mage gillar inte att varken ligga på sidan, magen eller ryggen mer än en liten stund. Sjukt drygt och hoppas det släpper snart.

    Annars är jag bara väldigt öm i brösten. Har varit sjuk sen utlandsresan, men idag börjar det vända så jag ska nog jobba imorgon igen :)

    Då är det ju nedräkning mot äl, så spännande!! :)

    Äter du två rosenrot om dagen nu?
  • Jagerika
    NiMi12 skrev 2018-10-02 12:59:24 följande:

    Jajamensan, mannen är informerade och blev glad och lättad. Han hade tröttnat på att ha sex på schema :D

    Idag går jag in i vecka 6 (5+0) och har fått tid för inskrivning den 15 oktober :)

    Har molvärk mest hela tiden men allra värst är det på natten. Min mage gillar inte att varken ligga på sidan, magen eller ryggen mer än en liten stund. Sjukt drygt och hoppas det släpper snart.

    Annars är jag bara väldigt öm i brösten. Har varit sjuk sen utlandsresan, men idag börjar det vända så jag ska nog jobba imorgon igen :)

    Då är det ju nedräkning mot äl, så spännande!! :)

    Äter du två rosenrot om dagen nu?


    Gud vad roligt!! Grattis igen :D blev alldeles lycklig när jag fick in jär i lördags och såg att du var gravid :D

    Jag har ÄL när du skriver in dig, så fuskigt ;)

    Japp har tagit 2 om dagen sedan lördags, plus att jag tar Berocca på morgonen, mest för att jag ska bli piggare :)
  • Hipphurradu
    Albis skrev 2018-10-01 21:02:45 följande:

    Typiskt att det är så nu då :/ så senast du hade mens var i slutet av augusti?

    Ah finns många olika! Jag föredrar iaf de digitala testerna så man slipper utläsa, lite dyrare dock :) tänkte börja testa i mitten av nästa vecka


    Ja men precis mellan 21-23 augusti hade jag en jätte kort konstig mens, då hade jag haft mens runt kanske 10 juli eller något senast, och brukar ha i första halvan av månaden med lite variation före eller efter det datumet. Så trodde jag var gravid i augusti när den inte kom, tog test flera gånger och sen kom en kort ovanlig mens inte som jag brukar vara van vid. Tog test därefter med för tänkte att det kan ju blöda lite. Sen har vi fortsatt försöka, å jag har tagit test å test och haft känningar som gjort att jag trott att det varit något. Men bara negativa test. Å nu har jag inte haft mens sen ja där i augusti.

    Jag får beställa ägglossningstester och se om jag kanske kan få någon klokhet i allt. Spännande att se hur det går för alla andra här. Jag kommer fortsätta uppdatera i tråden om det går bra. Ni värkar så goa. Ha en go kväll
  • Hipphurradu
    WanderChild skrev 2018-10-01 22:21:58 följande:

    Jag köper stickor från testlagret, det blir inte så dyrt och funkar jättebra för mig. Jag får dock aldrig lika starkt streck som teststrecket men sen tydlig stegring så vet ändå att äl är på gång. Använder en om dagen från cd10 ungefär till fullt utslag. Känner av att det smärtar i äggstockarna från ca cd8-9 så kör stickor också för att pricka mer exakt då jag har känningar så länge. Tempar även för att se att äl faktiskt skett.


    Jag ska kika runt lite och beställa ett gäng, så tack för tipset ska kolla där. Något måste jag ju göra för står inte ut med sådan här ovisshet.
Svar på tråden BIM 29/9 med Rosenrot