• Dennan88

    Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019

    Hej på er!

    Tänkte starta en tråd för alla som nyligen har plussat eller ska plussa inom det närmsta som har BF i juni 2019.

    Jag plussade idag så är i gravidvecka 5 (4+0).

    I somras så fick bi MA i v.5 så är nervös för att det ska bli det denna gången oxå... men på något konstigt sätt så känns denna graviditeten annorlunda så jag hoppas innerligt att det lyckas denna gången :)

    Hade varit kul o dela denna resan med fler som är i samma situation :))

  • Svar på tråden Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019
  • isa94
    Sandell skrev 2018-10-15 20:06:59 följande:

    Förstår verkligen din oro! Ska hålla tummarna för dig imorgon!!

    Vilken vecka är du i? Har läst att symptom kan försvinna och att det är normalt.

    Kan du inte berätta hur det gått för dig imorn!

    Lycka till!!!!


    Mådde sjuuukt illa hela morgonen..

    kom in till gyn som såg att allt låg rätt och hjärtat som slog. Är så lättad och lycklig.

    Enligt apparna är jag i v. 6 (5+4) gyn sa att jag ligger ca en vecka tillbaka. Så är isf i v 5
  • isa94

    Men sen talar ju alla på olika sätt känns det som när det gäller veckornoch dagar osv.. och hjärtat börjar ju inte slå förrän i v. 6 så måste vara 5+4 :)

  • Sandell
    isa94 skrev 2018-10-16 09:19:21 följande:

    Men sen talar ju alla på olika sätt känns det som när det gäller veckornoch dagar osv.. och hjärtat börjar ju inte slå förrän i v. 6 så måste vara 5+4 :)


    Vad kul för dig!!!! Grattis! Vilken lättnad

    Jag var hos gyn v 5+2 å det enda hon såg var en hinnsäck så har en tid om två veckor igen så hoppas allt går bra och att fröet håller sig kvar!
  • Anonymlängtar

    Hej, hoppar in i denna tråden jag också då jag plussade idag :D Har två missfall i bagaget så är jätte rädd och känner inte att jag riktigt kan njuta av beskedet än för rädslan av ytterligare ett missfall..

  • Sandell
    Anonymlängtar skrev 2018-10-16 18:15:56 följande:

    Hej, hoppar in i denna tråden jag också då jag plussade idag :D Har två missfall i bagaget så är jätte rädd och känner inte att jag riktigt kan njuta av beskedet än för rädslan av ytterligare ett missfall..


    Grattis till plusset då är vi i samma situation! 2 missfall å livrädd för ett tredje Hoppas verkligen det går bra för oss alla! Vet du vilken vecka du är i? Kram
  • isa94
    Sandell skrev 2018-10-16 16:40:26 följande:

    Vad kul för dig!!!! Grattis! Vilken lättnad

    Jag var hos gyn v 5+2 å det enda hon såg var en hinnsäck så har en tid om två veckor igen så hoppas allt går bra och att fröet håller sig kvar!


    Ja verkligen. Visst, allt kan fortfarande hända med MF osv, men kag behöver inte oroa mig kring att bli av med andra äggledaren. Glädjer mig över det just nu iaf :)

    Åh, håller tummarna för dig att du också får se hjärtslag om två veckor sen!
  • Anonymlängtar
    Sandell skrev 2018-10-16 19:29:29 följande:

    Grattis till plusset då är vi i samma situation! 2 missfall å livrädd för ett tredje Hoppas verkligen det går bra för oss alla! Vet du vilken vecka du är i? Kram


    Tackar! Och grattis själv :D beklagar dina missfall, de är riktigt jobbigt :( Hoppas alla som plussat får gå hela vägen Jag är nog bara i vecka 4+0 om jag går efter sista mensdagen, vilken vecka är du i? kram
  • Sofia1986
    isa94 skrev 2018-10-11 15:31:22 följande:

    Då är vi två med endast en äggledare. För min del blev jag gravid direkt efter första mensen efter operation.

    Jag har dock känt av smärta på höger sida och åkte in akut igår till gyn. Blev högst prioriterad fick jag veta efter att jag var påväg att lämna men blev stoppad i dörren. Var galet mycket folk och sköterskan bad alla att gå som inte hade något verkligen akut. Jag hade ju ändå inte så pass ont tänkte jag. Men glad över att de höll kvar och prioriterade mig. De tyckte att allt såg bra ut, och de såg verkligen ut som att det växte på rätt ställe, men som att det är så tidigt ännu och man inte kan se varken foster eller gulesäcken så kommer de att följa mig tills att de är säkra. Mitt ägg, eller vad det KU heter bär det hamnar i livmoderns var 7 mm, och man kan börja se säcken tisigast vid 10 mm.

    Så nu ska de ha koll på mig tills att de är 100 och ska tillbaka dit på tisdag.

    Det känns så otroligt skönt.


    Det vart ett till utomkvedshavandeskap för mig ????blev opererad igår, så nu är vänster äggledare också borta. Känns så jädra tungt :(
  • Miccim
    Sofia1986 skrev 2018-10-17 08:24:44 följande:

    Det vart ett till utomkvedshavandeskap för mig ????blev opererad igår, så nu är vänster äggledare också borta. Känns så jädra tungt :(


    Nej vad hemskt.. Kan tänka mig att det känns tungt att inte ha någon äggledare alls. :(
  • isa94
    Sofia1986 skrev 2018-10-17 08:24:44 följande:

    Det vart ett till utomkvedshavandeskap för mig ????blev opererad igår, så nu är vänster äggledare också borta. Känns så jädra tungt :(


    Men neej!! :( fy faaan!! Men gud tårarna börja rinna på mig när jag löste det och ländes som ett slag i hjärtat.. fy stackare, förstår att det känns tungt..:(

    Hur ställer man sin nu då i ditt läge, får man nå ivf gratis eller så via landstinget? Hoppas du har mycket stöt omkring dig, även om jag vet att det kan kännas meningslöst i stundens hetta..
Svar på tråden Tråden för oss med MF i bagaget/BF juni 2019