• Anonym (Gammal oskuld)

    Komma ut som oskuld?

    Vad tänker ni om det?
    Är +40 och oskuld.
    Är oattraktiv och sannolikheten att jag får knulla är lika liten som att månen skulle trilla ner.

    Ska jag komma ut som oskuld bland vänner/bekanta?
    Berätta om det på Facebook?

    Tycker att det kanske vore ett sätt att visa sig stark.

  • Svar på tråden Komma ut som oskuld?
  • Anonym (Tjoflöjt)
    Vattumankillen skrev 2019-03-13 16:21:49 följande:

    Nu diskuterar vi faktiskt om det är lika mellan om en man skulle ha sex med en annan man som en tjej skulle ha sex med en oattraktiv kille.

    Inte att det är kul för kvinnor som ligger med någon de inte gillar.


    Jag har precis tydliggjort att frågan inte gäller om det är "kul" eller inte.

    Att ha sex med en oattraktiv man är helt enkelt totalt otänkbart. Det kan inte beskrivas som tråkigt, ointressant, blaha, beige, meningslöst, osexigt, oromantiskt, emot några principer eller pinsamt. Så kan det vara att ha sex med en neutral man. En kille som är helt okej på det stora hela men som man egentligen inte är intresserad av.

    Detta har jag testat några gånger, så här är jag säker på min sak. 

    Och tanken på sex med en tjej (som är normalt attraktiv) hamnar i samma klass för mig. Jag är hetero, men äcklas inte nämnvärt av tanken på sex med en tjej.. Det känns mest ointressant. Jag har inte testat i praktiken, utan gissar utifrån hur tanken känns.

    Men när det gäller någon som är direkt oattraktiv är det helt annorlunda. Det kan vara Trump eller en lokal tandlös pundare som inte bytt kläder på en vecka. Sak samma. Båda är väldigt oattraktiva i mina ögon. Att ha sex med någon av dem vore genomvidrigt, äckelframkallande, traumatiskt, motbjudande och vansinnigt förnedrande. Jag skulle känna ett behov av att kräkas och duscha. Vete fan om jag någonsin skulle känna mig ren igen.

    Så motbjudande är det alltså för mig att ens tänka på sex med någon som jag uppfattar som  direkt oattraktiv. Och då är det förstås inte konstigt att jag hellre väljer celibat.

    Om straighta killar klassar allt gaysex lika illa som jag klassar sex med en oattraktiv person, tänker jag inte döma dem. Man känner som man känner. 

    Men jag blir skitless på att de inte fattar att heterosex med fel person är oändligt mycket värre för mig än inget sex alls. Celibat är småtrist. Sex med fel person är i princip ett övergrepp. Acceptera det. 
  • pyssel
    Anonym (Tjoflöjt) skrev 2019-03-13 18:59:22 följande:

    Hur i all sin dar ska RFSU  jobba för att kvinnor ska börja ha sex med män som de inte gillar?

    En välgörenhetskampanj? En TV-gala?

    Jag fattar verkligen inte. 


    Tv-gala - Lysande

    Radiohjälpens insamling, in natura.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Tjoflöjt)
    pyssel skrev 2019-03-13 20:42:08 följande:
    Tv-gala - Lysande

    Radiohjälpens insamling, in natura.
    Välvilliga kvinnor ringer in och erbjuder sina tjänster bara för att vara lite medmänskliga. Ja jäklar. Cool

    Men detta är ju ett ytterst aktuellt ämne, förstår jag av åtskilliga trådar här på FL. Somliga anser att samhället bör ingripa och ta ansvar för att förändra detta och motverka singelmännens sexbrist. Då uppstår onekligen frågan "hur i hela friden?"
  • Anonym (Y)

    Varför inte en Dokusåpa i TV3?

    Vem vill ta min oskuld?

    Eller ett upplägg där oskulderna får genomgå olika test och tävlingar och endast vinnaren får bli av med oskulden till en frivillig sexbomb.

  • Anonym (Hmmmmm.....)
    Vattumankillen skrev 2019-03-13 16:20:11 följande:
    Man kan jobba för det utan att tvinga någon
    Hur? Du menar att RFSU ska jobba för att göra männen attraktiva så att kvinnor tänder på dem???
  • Anonym (Hmmmmm.....)
    Vattumankillen skrev 2019-03-13 16:21:49 följande:

    Nu diskuterar vi faktiskt om det är lika mellan om en man skulle ha sex med en annan man som en tjej skulle ha sex med en oattraktiv kille.

    Inte att det är kul för kvinnor som ligger med någon de inte gillar.


    Men vad är det du inte förstår??? Kvinnor känner lika stor avsmak för att ha sex med en man hon finner oattraktiv som en heterosexuell man känner inför att ha sex med en annan man! De människor jag är oattraherad av är exakt lika oattraktiva för mig vare sig det beror på att de är kvinnor eller om det beror på att de är oattraktiva män.

    Om jag frågar dig då. Hur skulle du känna att ha sex med en man? Hur känns det att tänka tanken?
  • Anonym (Hmmmmm.....)
    Anonym (Tjoflöjt) skrev 2019-03-13 19:19:51 följande:
    Jag har precis tydliggjort att frågan inte gäller om det är "kul" eller inte.

    Att ha sex med en oattraktiv man är helt enkelt totalt otänkbart. Det kan inte beskrivas som tråkigt, ointressant, blaha, beige, meningslöst, osexigt, oromantiskt, emot några principer eller pinsamt. Så kan det vara att ha sex med en neutral man. En kille som är helt okej på det stora hela men som man egentligen inte är intresserad av.

    Detta har jag testat några gånger, så här är jag säker på min sak. 

    Och tanken på sex med en tjej (som är normalt attraktiv) hamnar i samma klass för mig. Jag är hetero, men äcklas inte nämnvärt av tanken på sex med en tjej.. Det känns mest ointressant. Jag har inte testat i praktiken, utan gissar utifrån hur tanken känns.

    Men när det gäller någon som är direkt oattraktiv är det helt annorlunda. Det kan vara Trump eller en lokal tandlös pundare som inte bytt kläder på en vecka. Sak samma. Båda är väldigt oattraktiva i mina ögon. Att ha sex med någon av dem vore genomvidrigt, äckelframkallande, traumatiskt, motbjudande och vansinnigt förnedrande. Jag skulle känna ett behov av att kräkas och duscha. Vete fan om jag någonsin skulle känna mig ren igen.

    Så motbjudande är det alltså för mig att ens tänka på sex med någon som jag uppfattar som  direkt oattraktiv. Och då är det förstås inte konstigt att jag hellre väljer celibat.

    Om straighta killar klassar allt gaysex lika illa som jag klassar sex med en oattraktiv person, tänker jag inte döma dem. Man känner som man känner. 

    Men jag blir skitless på att de inte fattar att heterosex med fel person är oändligt mycket värre för mig än inget sex alls. Celibat är småtrist. Sex med fel person är i princip ett övergrepp. Acceptera det. 
    Det är väl därför långt fler kvinnor är emot prostitution. Vi VET hur oerhört obehagligt det är att ha sex med någon man inte är kåt på.
  • Anonym (Hmmmmm.....)
    Anonym (Tjoflöjt) skrev 2019-03-13 21:20:54 följande:
    Välvilliga kvinnor ringer in och erbjuder sina tjänster bara för att vara lite medmänskliga. Ja jäklar. Cool

    Men detta är ju ett ytterst aktuellt ämne, förstår jag av åtskilliga trådar här på FL. Somliga anser att samhället bör ingripa och ta ansvar för att förändra detta och motverka singelmännens sexbrist. Då uppstår onekligen frågan "hur i hela friden?"
    Enda sättet är att offra vissa kvinnor och tvinga dem ha sex med män de inte vill ha sex med vilket är en avskyvärd tanke.
  • Anonym (Hmmmmm.....)
    Anonym (Y) skrev 2019-03-13 22:05:27 följande:

    Varför inte en Dokusåpa i TV3?

    Vem vill ta min oskuld?

    Eller ett upplägg där oskulderna får genomgå olika test och tävlingar och endast vinnaren får bli av med oskulden till en frivillig sexbomb.


    Eller "Ensam oskuld söker"
  • demokrati1995
    Anonym (Hmmmmm.....) skrev 2019-03-14 07:45:08 följande:

    Men vad är det du inte förstår??? Kvinnor känner lika stor avsmak för att ha sex med en man hon finner oattraktiv som en heterosexuell man känner inför att ha sex med en annan man! De människor jag är oattraherad av är exakt lika oattraktiva för mig vare sig det beror på att de är kvinnor eller om det beror på att de är oattraktiva män.

    Om jag frågar dig då. Hur skulle du känna att ha sex med en man? Hur känns det att tänka tanken?


    Det är inte samma sexuell läggning plus man har inte sex på samma sätt. Plus alla män är olika attraherade.

    Du kan säga att det påminner om det men det finns finnas någon studier som säger exakt hur det är.

    Att du tycker det är lika attraherade för kvinnor som oattraktiva män, har inte hört någon säga det förut.
Svar på tråden Komma ut som oskuld?