• Anonym (Stackars män, dax att bli kvitt "mansidealet"?)

    Självmord, 2/3 är män. Varför?

    Det är helt andra tider nu, och män behöver inte längre vara den "beskyddande, den som inbringar försörjning till familjen, den som kämpar och gör allt för sin familj".

    Han behöver inte inte skaffa mat, tak över huvudet, eller andra behov som familjen kan ha.

    För kvinnan gör det precis lika bra som honom. Intellektuellt, praktiskt, och i handling.

    Därför kallas kvinnor för feminister. Därför de är självförsörjande, och inte alls behöver en man, för att överleva.

    Så mannen/ hanen som människa, har i princip förlorat sin identitet, sin roll som just man.

    Så kan det vara en orsak till att så många fler män tar sitt liv?

    www.svtplay.se/video/20076342/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-29-att-stoppa-mans-sjalvmord&tab=2018

    Mannen måste i stället utöva sin si "manlighet" genom meningslöst våld, dominans och egocentrism gentemot kvinnor, som han innerst inne vet, är hans like. Hans like i alla sammanhang, och på alla villkår.

    Men det är inte äns i västvärlden, accepterat. Och mannen har enda sen stenåldern, hållit fast vid sin identitet, som som den som måste döda, kriga, och kämpa. Varför?

    Varför inte bara njuta av tanken på att slippa hela ansvaret? Kvinnor världen över, lider fruktansvärda plågor, därför att inte mannen vill släppa sin stenåldersidentitet?

    Så synd. Ta i nte livet av er. Kvinnor är lika bra. Men ni män kan inte acceptera det?

    Hur många kvinnor krigar? Hur många kvinnor dödar och våldtar?

  • Svar på tråden Självmord, 2/3 är män. Varför?
  • Anonym (Stackars män, dax att bli kvitt "mansidealet"?)
    Anonym (Fruktansvärt) skrev 2018-12-14 23:00:11 följande:
    Samtidigt har vi normer att följa, för vi vill inte bli ensamma. Det är ett ständigt spel det här, det ska gudarna veta. Men all heder till dig som lyfter frågan.
    Jag vet att det kriser i många förhållanden, ganska tidigt, så snart det kommer barn? Varför är det så många ensamstående mammor och pappor, och barn som får vandra mellan olika hem? Varför tror ni att det hela löser sig med drömmen om barn villa och vove?

    Kvinnan är en obstinat varelse, genom den friheten hon numera tillåts. Mannen är lika obstinant, så det blir som två magneter med motsatta poler?

    Därför att hon inte längre orkar att bli nertryckt. Tänk hur det var här för några decennier sedan.

    Då stod kvinnan fortfarande bakom om spisen med en unge på höften, och en som kravlade runt i soffan, för pappa var på jobbet?

    Det är slut nu. Nu har män och kvinnor totalt samma rättighet i samhället, åtminstone här.

    Men varför vabbar inte pappor lika mycket som mamman? Är hans jobb viktigare än hennes?

    Om man går till andra kulturer, så kan man se in i hur det var här för.

    Vi män skall inte alls känna oss underlägsna på något sätt, vi behöver inte musklerna, okay många tjejer vill ha det, men inte för att de behöver att bli "beskyddade". Nu är muskler mera en fråga om sex, och attraktion.

    Samma gamla instinkt hos båda könen, fast med olika betydelse.

    Jag känner mig inte underlägsen kvinnan på något sätt, men jag har lärt mig av henne, att vi båda är lika viktiga. Och det ger mig styrka.
  • Baratillfälligt

    Lol, män har ALLTID begått sjuka handlingar mot kvinnor.

    Det är snarare en press på dem att inte söka vård för psykiska besvär (matchokultur) och inte skapar meningsfulla förhållanden (platoniska/romantiska).

    Inte så att din bitchiga attityd gör saken bättre, men ok.

  • Anonym (Stackars män, dax att bli kvitt "mansidealet"?)

    Måste bara citera detta:


    "Anonym (Undantag) skrev 2018-12-15 10:08:07 följande:
    Läs lite aktuella tidningar.Kvinnor ser där som bästa utväg att dö för att slippa leva i helvetet."...

    Kanske det är just det vi skall lyssna på? För vem fan tror vi egentligen att vi är? Okay, det finns kvinnor som våldtar män, men hur många? Det finns kvinnor som skjuter och dödar och stryper, och förgriper sig på små barn, men hur många är de?

    Det finns kvinnor som driver bordell och säljer små barn i Thailand, och i Indien, eller var som helst? Men hur många är de? Och vem driver dem?

    Och vem köper deras "tjänster"? Männen, eller hur? Och vem driver de kvinnorna att köra dessa "bordell"? Är det inte alltid en man bakom?

    Men män tar inte bara sitt liv därför att han har förlorat sin identitet. De goda männen tar sitt liv av andra orsaker. Vi blir skuldbelastade för allt, i sista änden.

    Men vi är lika stärka ändå. För vi är inte som de onda männen. Vi har lika mycket rätt att jobba i förskolan, att vabba och få lov att leva som kvinnor gör, vi behöver inte att skämmas för något, och inga kvinnor behöver att kallas för feminister.

    Det är inte lätt att förstå varför män begår självmord, mer än vad kvinnor gör. Men vi behöver inte att vara så jävla egocentriska.

    Sluta döda, sluta våldta, sluta kriga, sluta spela Hulken. Var bara människa?

     
  • Anonym (Stackars män, dax att bli kvitt "mansidealet"?)
    Baratillfälligt skrev 2018-12-16 01:38:02 följande:

    Lol, män har ALLTID begått sjuka handlingar mot kvinnor.

    Det är snarare en press på dem att inte söka vård för psykiska besvär (matchokultur) och inte skapar meningsfulla förhållanden (platoniska/romantiska).

    Inte så att din bitchiga attityd gör saken bättre, men ok.


    Vem skriver du till?

  • Anonym (Stackars män, dax att bli kvitt "mansidealet"?)
    Anonym (Greven) skrev 2018-12-14 23:06:00 följande:
    Har funderat mycket på det där med självmordsförsök och tror som du att det handlar om att få uppmärksamhet. Inte i alla av fallen, men i väldigt många.

    Därför om man vill göra det så finns det närmast nog 100 % säkra metoder som inte är komplicerade att utföra.
    Att kasta sig fram för tåget, är ett säkert kort, men varför? Du vet väl att det alltid finns någon som vill att du skall leva? Öppna truten, berätta. Hur jävla dåligt man än mår, så skall man inte fan behöva at ta livet av sig!

    Skulder? Hedersrelaterade, drogar? Olycklig kärlek, spelberoende, vad fan som helst?

    Självmord är inte den sista utvägen. Självmord är en förnekelse. Ingen behöver att känna sig sig mindre värd, så vidare att man inte har begått en så vidrig handling, att man inte kan överleva med sitt samvete.
  • Anonym (Men)

    Handlingskraftighet, vi går inte och tänker på saker utan gör dom.

  • Anonym (Men)

    O varför inte, mår man så pass dåligt är det helt förstårligt att man vill slippa det utan omvägar.

  • Robert 832

    Att kvinnor inte krigar betyder inte att de är mindre benägna till hat och våld men hellre att de inte är lika "bra" på det som män.

    Dessutom är det en felaktig övertygelse för det finns visst kvinnor som krigar och jag har all respekt för dom.

    Kvinnor våldtar också även om de hellre använder sig av utpressning och sällan blir uppmärksammade för detta.

    Inlägget är dessutom full av hål. Män har förlorat samhällskampen, de är inte nyttiga längre, har ingen kontroll och får mindre inflytande både över samhället och sina egna liv. Att de sen tar sina liv skulle jag säga beror på att de gav upp makten för ett kön som beskyller män för misogyna och klagar över patriarkatet för att en man har mod att be hans kvinna om en macka efter en hård dag på jobbet medan kvinnan å andra sidan inte tycker det är nått fel alls med att hon tar makten över hans liv, styr och alltför ofta förstör det.

    Jag ser inte alls vad som är positivt i detta. En gång kunde jag tycka det var skönt att släppa makten och förväntningarna i händerna på en kvinna. Att ha varit hemlös två ggr till följd av det, nästan förlorat vårdnaden och kämpat mig upp på egen hand med två jobb plus alla riktigt usla erfarenheter jag har av kvinnor i övrigt... Har i grunden förändrat mig och gjort mig till just misogyn.

    Finns inget positivt med detta alls och jag förstår de som tar sina liv, skulle jag med ha gjort om jag inte hade en son.

  • Anonym (mor)

    Kan ju hända att män idag inte förväntas ensam försörja en hel familj MEN det är ju fortfarande större press på männen att prestera än det är för kvinnor så helt identitetslös ska han väl inte behöva bli? En arbetslös man, 45, som kör runt i en rostig Volvo är en ursäkt till man.

  • Anonym (mor)
    Anonym skrev 2018-12-16 00:57:59 följande:
    Även om pojkarna inte skulle uppfostras till det, så skulle de snart nog ändå lära sig på egen hand att inte gråta eller visa svaghet. De upptäcker nämligen redan på ett tidigt stadium att de framstår som oattraktiva för flickorna/kvinnorna om de gråter eller visar svaghet. Det är de till synes tuffa, starka, snygga och framgångsrika killarna som blir populära och tilldrar sig tjejernas intresse.
    Fast vad lär sig då flickorna av livet? Jo tidigt inser de att det är söta Lisa med blont hår och omsider stora bröst (om hon har tur) som får ALLA killars uppmärksamhet.
Svar på tråden Självmord, 2/3 är män. Varför?