• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • Anonym (Mys 4/1)
    Anonym (E) skrev 2019-01-13 16:06:46 följande:

    Låter som vi ligger rätt lika i tid nu, är på äl+8 idag. En app säger att mensen ska komma imorgon och en annan om en hel vecka, så går efter äl nu bara. Fan om jag ens haft nån, NC har inte kunnat bekräfta nåt då jag inte fått nån temphöjning men jag har å andra sidan inte kunnat mäta så mycket, så det kanske inte betyder nåt.

    Har inte haft några kroppsliga symtom sen äl, tycker jag känner av äl väldigt väl, brösten ömmar och det krampar nästan i magen på mig. Tuttarna har varit lite småömma sen äl men igårkväll bara small det till och nu har jag skitont. Fick mensvärk idag, det kommer och går och nu på förmiddagen började jag må väldigt illa och kände mig yr, trött som fasen med. Och nu när jag tänker efter så sover jag ännu sämre än vad jag brukar göra!

    HOPPAS att det betyder nåt nu och att det inte bara är inbillning, vad man känner efter alltså! Haha.

    Tog världens onödigaste gravtest i förrgår, på kvällen dessutom, asså ja nä, finns inget att säga, haha - kränkande negativt. Är testgalen :)


    Jag är också test galen men nått i mig håller mig tillbaka. Kan inte minnas när jag hade sån känsla senast att vänta. Vadå vänta vill göra minst 2 test per dag annars. Men denna gång är det nått som håller mig tillbaka :/ så skumt. Men det hugger och drar i livmodern än och det har jag haft sen jag hade ägglossning. Brösten ömmar än 2a dagen och att hänga tvätt känns som ett maraton :'D håller tummarna för oss <3
  • lilagrodautanben
    Anonym (E) skrev 2019-01-12 23:48:41 följande:

    Vad skönt! Önskar jag hade klarat mig på theralen eller nåt av alla andra alternativ som finns :( måste ta 50mg propavan också för att få någorlunda sömn, tacksam för att jag fortfarande klarar mig på en låg dos av zolpidemen - man får vara glad för det lilla, haha.

    Ja, nu räcker det för folk att bli gravida, nu är det fan våran tur i den här tråden!

    Hade ni en fin dag sen förresten, blev det nåt bastande? :)


    Skönt! Ja här bastades det för fulla muggar! :D älskar bastu men man får ju inte basta om man är tidigt gravid så får basta ihjäl mig nu.. känns som om något kan hända! Syns något här?

  • Anonym (E)
    lilagrodautanben skrev 2019-01-13 19:27:09 följande:

    Skönt! Ja här bastades det för fulla muggar! :D älskar bastu men man får ju inte basta om man är tidigt gravid så får basta ihjäl mig nu.. känns som om något kan hända! Syns något här?


    Jaså? Är det nåt med värmen eller ångan som kan vara farligt då? Det visste jag inte, skönt att jag inte gillar att basta, tycker inte om att ligga i ett badkar heller. Det är nåt med värmen som gör att det känns som att jag inte kan andas, får lite panikångest, haha.

    Vet inte om jag kan se nåt, en skugga kan jag tycka mig se :) hur ligger du till i cykeln, vet du det? Känner mig mer och mer vilsen i min egen, tror inte jag haft nån ägglossning ens den här gången. Har jag det så är jag på äl +9. Längtar ihjäl mig på att kunna testa!

    Och jag hoppas av hela mitt hjärta för att det ska gå vägen för dig! Tänker på er
  • lilagrodautanben
    Anonym (E) skrev 2019-01-13 19:59:00 följande:

    Jaså? Är det nåt med värmen eller ångan som kan vara farligt då? Det visste jag inte, skönt att jag inte gillar att basta, tycker inte om att ligga i ett badkar heller. Det är nåt med värmen som gör att det känns som att jag inte kan andas, får lite panikångest, haha.

    Vet inte om jag kan se nåt, en skugga kan jag tycka mig se :) hur ligger du till i cykeln, vet du det? Känner mig mer och mer vilsen i min egen, tror inte jag haft nån ägglossning ens den här gången. Har jag det så är jag på äl +9. Längtar ihjäl mig på att kunna testa!

    Och jag hoppas av hela mitt hjärta för att det ska gå vägen för dig! Tänker på er


    Värmen tydligen, att få för hög kroppstemperatur är skadligt har jag läst.. vet inte varför riktigt.. men bastar man bara en liten stund så går det bra, sålänge man inte svettig och jäklig. Haha!

    Tror jag är på äl+7 elöer något sånt. Fick nidblödning förra månaden men blev missfall så hoppas inte på för mycket. Ska även resa 100 mil med sonen nästa vecka inför en ev operation så jag börjar vela lite eftersom den operationen innebär 9 veckor på sjukhus och ytterligare två år på rehab :/ Vill så gärna ha syskon men dom befintliga går ju liksom först.. jag äter hormoner både innan och efter äl så det är ett under att min make vill ligga med mig så elak jag blir! Hahaha

    Jag hade lätt testat om jag var du! Fick svaaaagt pos på äl+6.. varför tror du att du inte ägglossat?

    Hoppas för oss båda! Eller alla i tråden!
  • Doftljuset

    [quote=79358930][quote-nick]Anonym (E) skrev 2019-01-13 14:41:28 följande:[/quote-nick]

    Jag skulle vilja säga att de är positiva! Åtminstone kommer det bli positivt på ett test senare under dagen tror jag :D heja! NC är bra på att förvirra en när det hoppar runt jämt, hoppet går ur en ibland och ibland så är det bara yes! Nu kör vi!

    Jag tror du har rätt ,för såhär såg testet ut nu på kvällen :) För nu är det väl ändå positivt.Så det kanske blir Äl på måndag- tisdag då. Vi gosar för fullt här hemma

  • Anonym (E)
    Doftljuset skrev 2019-01-13 21:14:04 följande:

    [quote=79358930][quote-nick]Anonym (E) skrev 2019-01-13 14:41:28 följande:[/quote-nick]

    Jag skulle vilja säga att de är positiva! Åtminstone kommer det bli positivt på ett test senare under dagen tror jag :D heja! NC är bra på att förvirra en när det hoppar runt jämt, hoppet går ur en ibland och ibland så är det bara yes! Nu kör vi!

    Jag tror du har rätt ,för såhär såg testet ut nu på kvällen :) För nu är det väl ändå positivt.Så det kanske blir Äl på måndag- tisdag då. Vi gosar för fullt här hemma


    Håller tummarna att det tar sig nu :D
  • Anonym (E)
    lilagrodautanben skrev 2019-01-13 20:23:31 följande:

    Värmen tydligen, att få för hög kroppstemperatur är skadligt har jag läst.. vet inte varför riktigt.. men bastar man bara en liten stund så går det bra, sålänge man inte svettig och jäklig. Haha!

    Tror jag är på äl+7 elöer något sånt. Fick nidblödning förra månaden men blev missfall så hoppas inte på för mycket. Ska även resa 100 mil med sonen nästa vecka inför en ev operation så jag börjar vela lite eftersom den operationen innebär 9 veckor på sjukhus och ytterligare två år på rehab :/ Vill så gärna ha syskon men dom befintliga går ju liksom först.. jag äter hormoner både innan och efter äl så det är ett under att min make vill ligga med mig så elak jag blir! Hahaha

    Jag hade lätt testat om jag var du! Fick svaaaagt pos på äl+6.. varför tror du att du inte ägglossat?

    Hoppas för oss båda! Eller alla i tråden!


    Då ligger vi ju ganska lika just :) tar ett test imorgon, har trots allt köpt hem en hel del som ligger och väntar. Testade i förrgår, med kvällsurin, så onödigt, haha. Lite osäker om jag har haft äl eftersom jag inte fått någon höjning i tempen. Men jag har inte tempat så länge och sen iom att jag sover så illa så känns det inte så pålitligt. Får ta allt med en nypa salt, fått positiva äl-tester i alla fall. Gud, vad glad jag skulle bli om det tagit sig.

    Oj, förstår att det blir lite veligt. Men man klarar ju så mycket mer än vad man tror, många gånger man känt att man inte kan ha det jävligare men ändå klarar man det :) Får sonen vara hemma under rehaben, eller blir det så lång tid på nåt rehabiliteringscenter?

    Haha, tycker synd om min karl med, han blir så låg under vinterhalvåret så han har ingen större lust och jag är på som fan. Brukar vara tvärtom, får bara svaret: näääääeee, idag också?! Sen kommer han lunkandes, haha, han ställer upp. Jävlar, vad jag älskar honom :D
  • fannylinnea
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-01-13 15:11:13 följande:
    Nej vi har mer sagt händer det så händer det. Så man inte sätter nån press på sig. För man vill ju inte bli besviken. Så vi kör enbart appar som berättar när det är dags att mysa. Men vi myser på ändå även om det inte är ÄL så klart:) man vet ju aldrig liksom :) idag har jag fått ökade flytningar också vilket jag inte brukar ha efter ÄL. Och hunger! Har mått små illa vid tanken på mat eller inre ens varit hungrig men idag linger den ihärdigt. Har inte ätit än dock men har startat ugnen nu då jag tidigare underlagen delade illamående med hungern. Nu har mitt illamående tagit paus så passar på att äta innan det kommer igen :)
    Det låter klokt och nyttigt tycker jag :) Det började så för oss men jag är ju en sån där otålig typ som har noll tålamod när det kommer till vissa saker ;) Så fort jag bestämt mig för nåt ska det liksom ske NU!

    Min storasyster var sjukt illamående under sin graviditet, det började jättetidigt för henne. Men för henne gick illamåendet dock över så fort hon åt något :)


  • Anonym (Mys 4/1)

    I morse vaknade jag före larmet och det kändes som sendrag i magen. Så skum känsla har jag aldrig varit med om. Molvärk mensvärk osv men denna. Jag har fortfarande små känningar är på äl+ 7nu tror jag. Aldrig haft så här innan visste inte om det var tarmarna eller sendrag om jag var hungrig eller bajsnödig. Jag har ju intalat mig att jag inbillar mig allt. Enklare så för då slipper man bli besviken. Men vad håller kroppen på med? Som små sendrag sen klockan sex i morse?

  • Anonym (E)

    Är jätteledsen idag, har lagt mig i sängen och bara glor upp i taket, negativt gravtest i morse, finns inte nåt att tvivla på. Försöker tänka att det är alldeles för tidigt än, är bara på äl+9, men känslorna tar över. Är inne i en medelsvår depressiv period som det så fint står i journalen så jag har väldigt lätt för att tänka negativt och blir väldigt nedslagen av små saker just nu. Och min katt har skitit på golvet.

    Enligt flo är bim imorgon, har noll känningar för det och det är skönt. Dock litar jag mer på NC i den aspekten, enligt den är bim om först sju dagar. Försöker hålla hoppet uppe <3

Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis