• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Snickesnack
    Anonym (chockad!) skrev 2019-07-29 13:22:24 följande:

    Låter underbart att du känner så.

    Har också en lätt graviditet så ska inte klaga. Bara inte min grej alls även om jag är sjukt tacksam över att jag kan få barn.

    Jag har bara svårt att njuta och förlika mig med situationen. Har svårt att njuta av såna här saker som begränsar mig, tyvärr.


    Åh, men det är ju så olika det där, inte bara från person till person utan från graviditet till graviditet. Det är ju inte så att det finns ett sätt som är "mer rätt" att känna. Tur att alla varianter får komma till tals!

    Och trots allt så är ju inte poängen med hela resan att vara gravid, utan att få ett barn. Snart är vi där!
  • Etta
    Anonym (chockad!) skrev 2019-07-29 13:22:24 följande:

    Låter underbart att du känner så.

    Har också en lätt graviditet så ska inte klaga. Bara inte min grej alls även om jag är sjukt tacksam över att jag kan få barn.

    Jag har bara svårt att njuta och förlika mig med situationen. Har svårt att njuta av såna här saker som begränsar mig, tyvärr.


    Jag känner samma, trots lätt graviditet är jag mest irriterad på de krämpor jag har, har som du väldigt svårt att njuta när jag är begränsad på något sätt, samt att jag oroar mig mycket för allt möjligt (typ listeria, uvi, fosterrörelser, blodpropp, förlossningen...) istället för att njuta. Önskar verkligen att jag var en mer nöjd/accepterande person...
  • Anonym (chockad!)
    Etta skrev 2019-07-29 21:27:37 följande:

    Jag känner samma, trots lätt graviditet är jag mest irriterad på de krämpor jag har, har som du väldigt svårt att njuta när jag är begränsad på något sätt, samt att jag oroar mig mycket för allt möjligt (typ listeria, uvi, fosterrörelser, blodpropp, förlossningen...) istället för att njuta. Önskar verkligen att jag var en mer nöjd/accepterande person...


    Usch jobbigt att oroa sig. Sedan jag var på rul har min oro försvunnit.

    Lite ego är jag i min graviditet för hatar att gå upp i vikt, inte kunna tråna som jag vill etc. Träning är min mentala och fysiska överlevnad tyvärr...
  • Elcca

    De senaste dagarna har jag fått en konstig känsla uppe i underlivet..känns lixom som att det hänger ut något, typ bebisens ena fot. Haha. Vet inte hur jag ska förklara det bättre. Ingen smärta eller så, bara en konstig känsla! Någon mer som känner igen sig? Är idag i v.31+4..


  • September89
    Elcca skrev 2019-07-30 11:44:50 följande:

    De senaste dagarna har jag fått en konstig känsla uppe i underlivet..känns lixom som att det hänger ut något, typ bebisens ena fot. Haha. Vet inte hur jag ska förklara det bättre. Ingen smärta eller så, bara en konstig känsla! Någon mer som känner igen sig? Är idag i v.31+4..


    Jag började känna tryck neråt i vecka 31-32, kunde kännas enda ner i underlivet. Vet inte om det är något sånt du menar?
  • Jojjans
    Elcca skrev 2019-07-30 11:44:50 följande:

    De senaste dagarna har jag fått en konstig känsla uppe i underlivet..känns lixom som att det hänger ut något, typ bebisens ena fot. Haha. Vet inte hur jag ska förklara det bättre. Ingen smärta eller så, bara en konstig känsla! Någon mer som känner igen sig? Är idag i v.31+4..


    September89 skrev 2019-07-30 12:29:29 följande:

    Jag började känna tryck neråt i vecka 31-32, kunde kännas enda ner i underlivet. Vet inte om det är något sånt du menar?


    Jag har också börjat känna nåt slags tryck neråt, en tyngdkänsla. Kanske är det bebisen som börjar sjunka ner (v 32 imorgon). Ilar liksom neråt till botten i bäckenet.

    Utöver det har jag också fått som molande mensvärk då och då. Inte varje dag, men flera gånger sedan en vecka tillbaka. Vet inte om det är förvärkar eller något annat, eller om jag borde kolla upp det på något vis.
  • Väntarpåpluset

    Hej allihopa som fortfarande är aktiva här! Hoppas ni har det bra med era graviditeter. Här är en liten uppdatering ifrån mig. Jag födde för 9 dagar sen på söndagen den 21 juli vecka 34+0 en underbart vacker liten flicka <3

    Vi ligger fortfarande på neonatal och blir här tills vi fått allt att funka innan vi reser hem. Jag kommer starta en tråd om prematurfödsel i vecka 34 för att få tips och råd från mammor i den situasjonen och lämnar därför er och önskar er lycka till med era septemberbäbisar. Massor av kramar

  • Elcca
    Jojjans skrev 2019-07-30 13:34:09 följande:

    Jag har också börjat känna nåt slags tryck neråt, en tyngdkänsla. Kanske är det bebisen som börjar sjunka ner (v 32 imorgon). Ilar liksom neråt till botten i bäckenet.

    Utöver det har jag också fått som molande mensvärk då och då. Inte varje dag, men flera gånger sedan en vecka tillbaka. Vet inte om det är förvärkar eller något annat, eller om jag borde kolla upp det på något vis.


    Ja, kan nog beskrivas som ett tryck. Men känns lixom som att det sitter något högt uppe i slidan oxå..inte hela tiden men ffa när jag går.

    Hade inatt vad jag tror var en förvärv. Lätt molvärk som försvann snabbt. Känns lite läskigt nu när det börjar närma sig, för man vet ju aldrig när det faktiskt är starten på det riktiga värkarbetet. Förhoppningens dröjer det ytterligare några veckor innan min bebis tittar ut! :)
  • Spader10
    Elcca skrev 2019-07-30 11:44:50 följande:

    De senaste dagarna har jag fått en konstig känsla uppe i underlivet..känns lixom som att det hänger ut något, typ bebisens ena fot. Haha. Vet inte hur jag ska förklara det bättre. Ingen smärta eller så, bara en konstig känsla! Någon mer som känner igen sig? Är idag i v.31+4..


    För mig känns det nästan som om bebis är på väg ut. Jag har till och med svårt att sitta "på rumpan" utan nästan måste stå eller nästan halvligga. De onda förvärkarna startade under denna vecka men än är det nog tid kvar (v35). När jag väntade de andra två så började jag städa och fixa här hemma när det var ca en vecka kvar. Omgivningen sa att jag "boade". Städ och fixlusten lyser med sin frånvaro så bebis tänker nog inte komma riktigt än.
  • September89
    Jojjans skrev 2019-07-30 13:34:09 följande:

    Jag har också börjat känna nåt slags tryck neråt, en tyngdkänsla. Kanske är det bebisen som börjar sjunka ner (v 32 imorgon). Ilar liksom neråt till botten i bäckenet.

    Utöver det har jag också fått som molande mensvärk då och då. Inte varje dag, men flera gånger sedan en vecka tillbaka. Vet inte om det är förvärkar eller något annat, eller om jag borde kolla upp det på något vis.


    Jag känner som mensvärk nästan dagligen nu (är i slutet av vecka 36) och har haft liknande i alla mina graviditeter sista veckorna. På mvc i vecka 33 låg bebisen med huvudet väldigt långt ner så det stämmer ju bra med trycket som jag började känna kring vecka 31-32.

    Känns overkligt att vi kommit så långt allihopa nu! Känns som det var nyss man gick med i den här tråden och oroade sig över om man över huvud taget var gravid eller om man bara inbillat sig haha
Svar på tråden Bf September 2019