• Svar på tråden Farmen 2019
  • Johannus
    lövet2 skrev 2019-02-04 23:13:56 följande:
    Göran är en riktig lurgubbe! smile3.gif
    På Farmen är det bara Diana kvar som jag känner är en värdig vinnare.
    Jag tror att alla tar nåt i smyg från maten eller tillbehören.
    Ja det är bara Diana på Farmen som är enda värdiga vinnaren. 
  • flygrl

    Det har hänt mycket sen jag skrev sist. Trist som sagt det ska va så mycket hårda konflikter i både Farmen & Torpet.

    Det rörde ju om i grytan när dom nya (Maxine, Tess & Tobias) dök upp. Mest positiv av dom tycker jag Tobias e (alltså den nya Tobias). Snopet för Tobias I att bli petad som storbonde med en gång och få sina planer kullkastade. Men han bondade ju genast med Tobias II och började smida nya planer och nu e han storbonde igen.

    Känns väl sådär att Kim kom tillbaka tillsammans med Rocco... :/

    Jag fick förresten ögonskador när Kim dök upp vid badplatsen iförd f*****g mankini a la Borat. Shit asså va fult. :/

    Tråkigt Göran åkte ut mot Mahsa. Mahsa har blivit riktigt kunnig om gården, det måste man ge henne.

    Ännu tristare att Pasi skulle göra det där bytet och sen åka ut mot Rasmus i Torpet. Fan asså, han va ju min favorit av alla och vinna Farmen. En värdig vinnare.


    Grodis15 skrev 2019-02-04 21:09:02 följande:

    Ingen som nämnt något om att det var Göran som tog sockret? Skönt att Mahsa får upprättelse i tv men trist att inte farmarna vet..


    Visst e det ett rackarspel på Farmen men där blev jag besviken på Göran. Fult gjort enligt mig. :/
  • Johannus

    Jag tittade Torpet nu och ja jag såg att Göran tagit med sig både smör och socker, men i alla program och jag har sett alla Farmen sen start så har deltagare plockat på sig nåt ätbart så varför inte Göran med?

    Heller har jag Göran kvar än både Kim och Rocco i Farmen. Göran är äldst och jobbar mer än någon annan...Klagar inte på jobben som ska utföras (endast då han fick ont i ryggen) och det kan vem som helst få.
    Så jag hejar fortfarande på Göran eftersom Pasi åkte ut.....Önskar att Diana och Göran är i finalen.

  • AnkiC

    Hej farmentråden!

    Såg just senaste Torpet och reagerade på Görans reaktion som jag tror han gör när han ser näste nya som slagits ut från farmen. Känner på mig att det är Masha. Så jag siar att Masha blir vald som förstekämpe och väljer Tess som andre kämpe och blir utslagen. Spännande med Masha, Stina och Göran på Torpet sen, haha!

  • Grodis15
    Johannus skrev 2019-02-05 00:41:06 följande:

    Jag tittade Torpet nu och ja jag såg att Göran tagit med sig både smör och socker, men i alla program och jag har sett alla Farmen sen start så har deltagare plockat på sig nåt ätbart så varför inte Göran med?

    Heller har jag Göran kvar än både Kim och Rocco i Farmen. Göran är äldst och jobbar mer än någon annan...Klagar inte på jobben som ska utföras (endast då han fick ont i ryggen) och det kan vem som helst få.

    Så jag hejar fortfarande på Göran eftersom Pasi åkte ut.....Önskar att Diana och Göran är i finalen.


    Haha nej för min del får alla gärna ta saker och bete sig illa mot varandra, då blir det intriger och det är underhållande att titta på. Det jag tänkte på var bara att många i den här tråden tycker det är helt okej att deras favoriter gör lite som dom vill men skulle typ Mahsa eller Maxine tagit sockret skulle det bli ramaskri och man skulle vilja ha ut dom med huvudet före. Tycker det är lite intressant!

    Jag hoppas att det blir Mahsa mot Tobbe (original) i finalen. De båda är värdiga vinnare för mig såhär långt.
  • Johannus
    Grodis15 skrev 2019-02-05 10:29:23 följande:
    Haha nej för min del får alla gärna ta saker och bete sig illa mot varandra, då blir det intriger och det är underhållande att titta på. Det jag tänkte på var bara att många i den här tråden tycker det är helt okej att deras favoriter gör lite som dom vill men skulle typ Mahsa eller Maxine tagit sockret skulle det bli ramaskri och man skulle vilja ha ut dom med huvudet före. Tycker det är lite intressant!

    Jag hoppas att det blir Mahsa mot Tobbe (original) i finalen. De båda är värdiga vinnare för mig såhär långt.
    Varför jag inte kan med Macha är att hon blandar sig i allas bråk och hon höjer rösten och ska alltid ha sista ordet.
    Gillar heller inte Emelie för att hon går där på Farmen som en skvaller tant....allt som sägs i förtroende till henne delar hon med alla. Tror att hon är mullvad.
    Maxine kunde jag inte med ens när dem var i flotten.
    Original Tobbe försöker få alla med på hans planer.  Han tror att han på det sättet tar hem spelet.
    Diana som jag i början inte kunde med har ändrats helt till det bättre, jobbar bra och försöker vara vänlig, men förstår att även hon tröttnar på allt tjafs.

    Pasi hade varit värdig tror jag om han hade fått chansen att komma till Farmen.

    Macha och Maxine kommer nog även dom att hinna göra saker som inte anses rätt av andra deltagare.
  • Deceree1

    Diana är ju helt klart den vettigaste på Farmen. Tycker jag alltså.

    Hon snackar inte skit, hon är sjysst mot alla och hon arbetar flitigt. Hon är den ende som jag tycker är värdig att vinna:))

    Masha är hemsk. Hon skriker åt alla och ger sig aldrig.

    Hon ska alltid ha sista ordet vad de än gäller o vem de än gäller. Hon är hemsk mot andra människor. Ut med henne!!!!

  • Grodis15
    Johannus skrev 2019-02-05 11:31:42 följande:

    Varför jag inte kan med Macha är att hon blandar sig i allas bråk och hon höjer rösten och ska alltid ha sista ordet.

    Gillar heller inte Emelie för att hon går där på Farmen som en skvaller tant....allt som sägs i förtroende till henne delar hon med alla. Tror att hon är mullvad.

    Maxine kunde jag inte med ens när dem var i flotten.

    Original Tobbe försöker få alla med på hans planer.  Han tror att han på det sättet tar hem spelet.

    Diana som jag i början inte kunde med har ändrats helt till det bättre, jobbar bra och försöker vara vänlig, men förstår att även hon tröttnar på allt tjafs.

    Pasi hade varit värdig tror jag om han hade fått chansen att komma till Farmen.

    Macha och Maxine kommer nog även dom att hinna göra saker som inte anses rätt av andra deltagare.


    Jag pratar inte om vad deltagarna i farmen tycker om varandra utan om att flera i den här tråden verkar tycka att det är okej att vissa deltagare gör som dom vill men inte andra.
  • Grodis15
    AnkiC skrev 2019-02-05 08:08:28 följande:

    Hej farmentråden!

    Såg just senaste Torpet och reagerade på Görans reaktion som jag tror han gör när han ser näste nya som slagits ut från farmen. Känner på mig att det är Masha. Så jag siar att Masha blir vald som förstekämpe och väljer Tess som andre kämpe och blir utslagen. Spännande med Masha, Stina och Göran på Torpet sen, haha!


    Vilken reaktion menar du?

    Jag tyckte Göran betedde sig jättekonstigt på torpet. Har han varit så på farmen så förstår jag varför tjejerna inte gillar honom. Han var så nedlåtande mot Stina när dom skulle hälsa och använde sig av härskarteknik för att förminska henne, riktigt omoget. Helt okej att inte gilla varandra men man kan hälsa normalt som vuxna människor. Sen tyckte jag att han gick runt som om han vore kung och inspekterade deras jobb osv.. har inte sett så mycket sv det beteendet på farmen. Men tycker även att Stina förändrades mycket när hon kon till torpet. Gillade henne på farmen men tycker hon beter sig bossigt på torpet och ser helst att hon får lämna nästa gång.
  • Johannus
    Grodis15 skrev 2019-02-05 12:53:51 följande:
    Jag pratar inte om vad deltagarna i farmen tycker om varandra utan om att flera i den här tråden verkar tycka att det är okej att vissa deltagare gör som dom vill men inte andra.
    Ja och då menar du mig eftersom jag sa att Göran hade tagit smör och socker och att Rasmus när han var på Farmen tagit sylt......Tobbe original och Tobbe nykomling hade också en burk med socker inne i Bondestugan.

    Det är nog var och en av dem som tar nåt utöver....Ingen ser 24 timmar i ett vad dem gör egentligen.
Svar på tråden Farmen 2019