• Svar på tråden Farmen 2019
  • molly50
    Johannus skrev 2019-03-10 20:28:49 följande:
    Har inte ni andra sett det inlägget på FB? Om Emelie och Tobbe?

    Usch vad jag mår illa av att se dem som är kvar eftersom alla har på ett eller annat sätt visat deras fula sida.
    Nej,jag har i alla fall inte sett det.

    Ja,fy tusan! Jag håller helt med Stina om det hon sa innan hon gick in på tinget. 
    Att hon inte vill se Tobbe eller Emelie vinna eftersom de kört ett sådant fulspel att de gått över lik för att vinna spelet.
    Carpe Diem
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-03-10 20:50:36 följande:
    Nej,jag har i alla fall inte sett det.

    Ja,fy tusan! Jag håller helt med Stina om det hon sa innan hon gick in på tinget. 
    Att hon inte vill se Tobbe eller Emelie vinna eftersom de kört ett sådant fulspel att de gått över lik för att vinna spelet.
    Gå in på "Farmen på FB" några rader neråt så finns två inlägg där dom två håller i CD-skivor där man ska tävla om på vilken plats dessa två kommer i finalen.

    Aldrig att jag skulle tävla.

    Till och med Neda kom fram till att Tobbe har tagit ägg tidigare och vem vet vad allt han tagit, men hon ville inte göra sak av detta då det är i Finalveckan.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-03-10 21:03:58 följande:
    Gå in på "Farmen på FB" några rader neråt så finns två inlägg där dom två håller i CD-skivor där man ska tävla om på vilken plats dessa två kommer i finalen.

    Aldrig att jag skulle tävla.

    Till och med Neda kom fram till att Tobbe har tagit ägg tidigare och vem vet vad allt han tagit, men hon ville inte göra sak av detta då det är i Finalveckan.
    Jag kan inte hitta inlägget. Kan du länka?

    Ja,och det har ju fortsatt försvinna ägg efter att Diana har lämnat. Och enligt Neda så verkar det ju vara Tobbe och Emelie som har tagit dem.
    Det som de anklagade Diana för gör de alltså själva.
    Carpe Diem
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-03-10 21:36:30 följande:
    Jag kan inte hitta inlägget. Kan du länka?

    Ja,och det har ju fortsatt försvinna ägg efter att Diana har lämnat. Och enligt Neda så verkar det ju vara Tobbe och Emelie som har tagit dem.
    Det som de anklagade Diana för gör de alltså själva.
    Försöker länka i morgon har stängt av FB nu.

    Helt klart är det Tobbe som tagit ett och annat med Emelie. Man såg ju bara på det att Emelie hade plockat grönsaker så hon kunde lär Tobbe vad dem heter.
    Jag litar inte på Maxine heller och absolut inte efter det hon gjorde mot Diana. Men som jag sagt tidigare det är dem som gör fel som går framåt inte det ärliga.
  • flygrl

    Synd att Emelie slog ut Stina. Hade vart så skönt se den ena halvan av Tobbe I & Emelie pakten åka ut. Hoppas hoppas ingen av dom båda lyckas vinna Farmen.

    Jag ser ju helst att Tobbe II vinner alltihop och om inte han så Neda som jag ändå tycker e rätt ok.

    Jag uppskattade Stinas raka ord om Tobbe I & Emelie att dom går över lik för att vinna.

    En annan sak när jag nu börjat kolla Farmen Norge e va slappt och oengagerat det e på svenska Farmen jämfört med norska. På norska Farmen hade tex. dom där klena staketen runt djurhagarna vart helt oacceptabla.

    I norska Farmen e det helt annan nivå på byggandet och arbetsuppgifterna samtidigt som det inte snackas lika mycket skit och pakter som i svenska.


    molly50 skrev 2019-03-10 14:23:48 följande:

    Precis.

    Ja,jag har absolut också förståelse för det. Så det säger jag inget om.

    Men det var sättet som det triggades igång på som jag reagerar på.

    Det var ju de andra tjejerna som triggade igång Diana med sina lögner och sitt skitsnack.

    Hade de inte gjort det så hade det inte behövt gå så långt,tror jag.


    Om det inte framgått redan tidigare så vill jag säga att jag helt håller med dig. Dom andra trängde och provocerade Diana så hon till slut blev så förbannad att hon gick över gränsen. :/
    molly50 skrev 2019-03-10 20:02:33 följande:

    Som jag ser det så började ju det hela med att Maxine och Neda började rota igenom Dianas väska eftersom de misstänkte att hon hade stulit mat,

    Och sedan skvallrade de till de andra om vad de hittat i hennes väska så att alla skulle vända sig emot henne.

    Det hade istället kunnat konfrontera Diana direkt då de började misstänka att hon hade stulit saker istället för att bara gå igenom hennes väska.

    Det hade varit mycket ärligare än att göra som de gjorde nu.

    Att sen Diana flippade är ju inte så konstigt när hon känner sig felaktigt anklagad för att ha stulit. Och de utav någon som själv inte varit den ärligaste.

    Att de hittade saker i Dianas väska är ju faktiskt inget bevis med tanke på att de får ta med sig mat till kämpestugorna. Och Diana hade ju varit där 3 gånger i rad. Så de rester som hittades i hennes väska kan mycket väl ha varit sådant som hon haft med sig till kämpestugan.

    När det gäller att stjäla saker så kastar ju de andra sten i glashus när de anklagar Diana för det då de själva har tagit saker,gömt saker och ätit en massa mat samtidigt som de påpekar vikten av att dela lika.

    Det är ju dubbelmoral.

    Så alla som är kvar där nu är nog lika goda kålsupare som de anklagade Diana för att vara.

    Men de ville väl ha ut Diana för att de såg henne som ett för stort hot.


    Håller helt med dig här!
    Johannus skrev 2019-03-10 21:03:58 följande:

    Till och med Neda kom fram till att Tobbe har tagit ägg tidigare och vem vet vad allt han tagit, men hon ville inte göra sak av detta då det är i Finalveckan.


    molly50 skrev 2019-03-10 21:36:30 följande:

    Ja,och det har ju fortsatt försvinna ägg efter att Diana har lämnat. Och enligt Neda så verkar det ju vara Tobbe och Emelie som har tagit dem.

    Det som de anklagade Diana för gör de alltså själva.


    Som sagt Tobbe I, Emelie och även Maxine ska ju va jävligt försiktiga med anklaga andra för stöld mtp va dom själva gjort och gör.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-03-11 00:00:06 följande:
    Försöker länka i morgon har stängt av FB nu.

    Helt klart är det Tobbe som tagit ett och annat med Emelie. Man såg ju bara på det att Emelie hade plockat grönsaker så hon kunde lär Tobbe vad dem heter.
    Jag litar inte på Maxine heller och absolut inte efter det hon gjorde mot Diana. Men som jag sagt tidigare det är dem som gör fel som går framåt inte det ärliga.
    Jag hittade dessa länkar på instagram,tror jag det var.
    Jag följer några av dem där.
    Jag hoppas verkligen att ingen av dem vinner.
    Och Emelie sänder live där emellanåt och ältar fortfarande om Diana.
    Kan det ha gått ett halvår sedan incidenten mellan de två?
    Och Diana har bett om ursäkt flera gånger.

    Nej,jag litar inte på någon av de 3.
    Och om det fortsätter försvinna saker efter att Diana åkte hem.vem ska de skylla på då? Eller ska de börja stå för vad de själva gör?
    Den enda jag kan se som vinnare av de som är kvar är Tobias2.
    Carpe Diem
  • molly50
    flygrl skrev 2019-03-11 01:03:13 följande:

    Synd att Emelie slog ut Stina. Hade vart så skönt se den ena halvan av Tobbe I & Emelie pakten åka ut. Hoppas hoppas ingen av dom båda lyckas vinna Farmen.

    Jag ser ju helst att Tobbe II vinner alltihop och om inte han så Neda som jag ändå tycker e rätt ok.

    Jag uppskattade Stinas raka ord om Tobbe I & Emelie att dom går över lik för att vinna.

    En annan sak när jag nu börjat kolla Farmen Norge e va slappt och oengagerat det e på svenska Farmen jämfört med norska. På norska Farmen hade tex. dom där klena staketen runt djurhagarna vart helt oacceptabla.

    I norska Farmen e det helt annan nivå på byggandet och arbetsuppgifterna samtidigt som det inte snackas lika mycket skit och pakter som i svenska.


    Om det inte framgått redan tidigare så vill jag säga att jag helt håller med dig. Dom andra trängde och provocerade Diana så hon till slut blev så förbannad att hon gick över gränsen. :/
    molly50 skrev 2019-03-10 20:02:33 följande:

    Som jag ser det så började ju det hela med att Maxine och Neda började rota igenom Dianas väska eftersom de misstänkte att hon hade stulit mat,

    Och sedan skvallrade de till de andra om vad de hittat i hennes väska så att alla skulle vända sig emot henne.

    Det hade istället kunnat konfrontera Diana direkt då de började misstänka att hon hade stulit saker istället för att bara gå igenom hennes väska.

    Det hade varit mycket ärligare än att göra som de gjorde nu.

    Att sen Diana flippade är ju inte så konstigt när hon känner sig felaktigt anklagad för att ha stulit. Och de utav någon som själv inte varit den ärligaste.

    Att de hittade saker i Dianas väska är ju faktiskt inget bevis med tanke på att de får ta med sig mat till kämpestugorna. Och Diana hade ju varit där 3 gånger i rad. Så de rester som hittades i hennes väska kan mycket väl ha varit sådant som hon haft med sig till kämpestugan.

    När det gäller att stjäla saker så kastar ju de andra sten i glashus när de anklagar Diana för det då de själva har tagit saker,gömt saker och ätit en massa mat samtidigt som de påpekar vikten av att dela lika.

    Det är ju dubbelmoral.

    Så alla som är kvar där nu är nog lika goda kålsupare som de anklagade Diana för att vara.

    Men de ville väl ha ut Diana för att de såg henne som ett för stort hot.


    Håller helt med dig här!
    molly50 skrev 2019-03-10 21:36:30 följande:

    Ja,och det har ju fortsatt försvinna ägg efter att Diana har lämnat. Och enligt Neda så verkar det ju vara Tobbe och Emelie som har tagit dem.

    Det som de anklagade Diana för gör de alltså själva.


    Som sagt Tobbe I, Emelie och även Maxine ska ju va jävligt försiktiga med anklaga andra för stöld mtp va dom själva gjort och gör.
    Jag har inte kollat Farmen Norge än. Men såg lite förra säsongen. Och kan det funka så bra där utan pakter,skitsnack och tjafs,så varför inte här?

    Jodå,jag har förstått att du delar min åsikt. 

    Ja,precis! De borde vara väldigt försiktiga! Det har ju fortsatt försvinna saker sedan Diana åkte hem,så då måste det ju vara någon annan som är skyldig.
    Jag såg att Emelie skrivit på instagram att man inte får ta med sig saker till kämpestugorna.
    Jag vet inte vad man ska tro om den saken,om hon talar sanning eller inte.
    Carpe Diem
  • Mia86a
    Grodis15 skrev 2019-03-10 19:43:58 följande:

    Orkar inte citera för jag svarar till flera..

    Vad menar ni med att de andra tjejerna trissade upp stämningen mot Diana och att det ledde till att hon blev så arg?

    Av det jag sett så ville först tjejerna konfrontera Diana i köket men Tobbe avstyrde det, ingen sa något till Diana. När Emelie sedan konfronterade Diana i ett enskilt samtal dem emellan flippade Diana ut och då var de andra tjejerna knäpptysta och sa inte ett ord för att backa Emelie. Maxine sa år Diana att hennes beteendeinte var okej men inget om maten. Det var alltså ingen som backade upp Emelie trots att alla tyckte det var dåligt att Diana tagit mat. Tycker det var dåligt av de andra gentemot Emelie som var den enda som faktiskt vågade öppna munnen.

    Så enligt mig har set inte varit någon mobbning i situationen med den stulna maten då det bara var Emelie och Diana som bråkade.


    Härligt med en klok människa i ?debatten?, jag håller med dig till fullo!
  • flygrl
    molly50 skrev 2019-03-11 08:57:53 följande:

    Jag hittade dessa länkar på instagram,tror jag det var.

    Jag följer några av dem där.

    Jag hoppas verkligen att ingen av dem vinner.

    Och Emelie sänder live där emellanåt och ältar fortfarande om Diana.

    Kan det ha gått ett halvår sedan incidenten mellan de två?

    Och Diana har bett om ursäkt flera gånger.

    Nej,jag litar inte på någon av de 3.

    Och om det fortsätter försvinna saker efter att Diana åkte hem.vem ska de skylla på då? Eller ska de börja stå för vad de själva gör?

    Den enda jag kan se som vinnare av de som är kvar är Tobias2.


    Har inte kollat Dianas Insta på ett tag men såg för en tid sen ett inlägg där hon drev lite med Tobbe I. Det förvånade mig lite sen att Tobbe I och Diana i kommentarerna försäkrade varandra att dom e vänner. Undrar va Diana tänker om Tobbe I nu när hon har hela bilden av hur han fulspelat ihop med Emelie och sagt nedlåtande saker om henne bakom hennes rygg (Diana alltså). :/
    molly50 skrev 2019-03-11 09:03:08 följande:

    Jag har inte kollat Farmen Norge än. Men såg lite förra säsongen. Och kan det funka så bra där utan pakter,skitsnack och tjafs,så varför inte här?

    Jodå,jag har förstått att du delar min åsikt. 

    Ja,precis! De borde vara väldigt försiktiga! Det har ju fortsatt försvinna saker sedan Diana åkte hem,så då måste det ju vara någon annan som är skyldig.

    Jag såg att Emelie skrivit på instagram att man inte får ta med sig saker till kämpestugorna.

    Jag vet inte vad man ska tro om den saken,om hon talar sanning eller inte.


    Ska du inte börja kolla Farmen Norge du med?

    Här e tråden:

    www.familjeliv.se/forum/thread/79489827-farmen-norge-2019

    Har fått uppfattningen att alla kämpar tar med sig mat till kämpestugorna och att det e ok men kanske har jag haft fel då.
  • Grodis15
    Mia86a skrev 2019-03-11 09:17:19 följande:

    Härligt med en klok människa i ?debatten?, jag håller med dig till fullo!


    Skönt med någon som håller med! Flashback tråden är lite bättre om man är team Tobbe&Emelie ;)

    Jag förstår ärligt talat inte vad folk snackar om för mobbning, mobbning är för mig något helt annat än vuxna som diskuterar, bråkar och har olika åsikter.
Svar på tråden Farmen 2019