• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Ostmos
    Anonym (Milla) skrev 2019-02-08 06:58:37 följande:

    Hej Ostmos. Jag fick så för ett par dagar sen när jag skulle torka mig. Det bara hängde 20 cm långt "snor". Hade ägglossning igår.


    Så märkligt.. har fått positivt på ägglossningstest igår också iof... Men har läst att man kan få det genom att mensen är på väg också. Slutade med minippiller för fyra månader sedan. Haft regelbunden mens sen dess, dock ganska kort cykel. Kanske dom inte är ute ur systemet riktigt än och knasar upp min kropp? Känns ju konstigt om jag får ägglossning då min mens är beräknad ????
  • Mia86a
    Ostmos skrev 2019-02-08 11:42:52 följande:

    Så märkligt.. har fått positivt på ägglossningstest igår också iof... Men har läst att man kan få det genom att mensen är på väg också. Slutade med minippiller för fyra månader sedan. Haft regelbunden mens sen dess, dock ganska kort cykel. Kanske dom inte är ute ur systemet riktigt än och knasar upp min kropp? Känns ju konstigt om jag får ägglossning då min mens är beräknad ????


    Är du helt säker på att du haft ägglossning förut då? Jag tänker att kroppen ev misslyckades med att lossa ägget förra gången och därför gör ett nytt försök nu? Det skulle förklara äl-flytningarna.
  • Anonym (Milla)

    Enligt min clear blue fertilitetsmonitor har jag maximal ökning av hormoner. Så jag tror att min kropp gör en till försök att släppa ägget. Hoppas att den släpptes igår. Ska testa om 9 dagar, då jag har BIM. Håller tummarna att det gick den här gången. För att jag hade så ont i livmoder vid samlag igår.

  • Malmö1989

    Flera har sagt de ser två streck på min test. Men jag ska vänta o se imorgon innan jag förhoppningsvis skriver in mig i plusslistan. Känns fortfarande för tidigt för att fira det, då det är väldigt väldigt svag linje :)

  • Birdiz

    Fick min mens idag, punktlig på dagen!! :( så går vidare till mars-tråden nu ! Lycka till allihop!

  • Anonym (Therese J)
    Birdiz skrev 2019-02-08 12:24:06 följande:

    Fick min mens idag, punktlig på dagen!! :( så går vidare till mars-tråden nu ! Lycka till allihop!


    Hur länge har ni försökt? Blir du ledsen när du får mens? Jag kommer säkert att göra dig sällskap i mars-tråden, för känner att mensen är på gång när som helst och har inga symtom på graviditet alls. Vi får se det från den ljusa sidan, vi har punktliga regelbundna cyklar åtminstone, vilket ju är bra förutsättningar... Haha! Kram!
  • Nr2år2019
    Soofo skrev 2019-02-08 10:30:27 följande:

    Tack så hemskt mycket!

    Ja, det är verkligen snopet! Men skönt på något vis också, för jag har blivit så stressad över att det inte går. Och alla mina vänner har barn runt mig och jag börjar bara bli äldre. Är 34 år. Men nu, om det här går vägen, så får hen kompisar som är ganska jämngamla med några av mina vänner som precis har fått. Så jag hoppas verkligen att det går, för jag vill att mina föräldrar ska hinna uppleva att få barnbarn från mig också, dom är äldre.


    Åh, då ska jag verkligen hålla tummarna att allt går vägen!! <3
  • Jsv17
    Mia86a skrev 2019-02-08 10:14:04 följande:

    När man ser så mycket test i tråden blev jag också sugen. Hade planer på att testa idag men missade morgonurin så tänkte ta det imorgon. Men testade nu och jag fick också två streck!! Sååå glad, hoppas verkligen den lille vill stanna. Äl +9 idag. Mobilminnet är fullt så kan inte ta bild naturligtvis...


    Åh jättegrattis!!!
    Pojke 9-12-17
  • Anonym (Jk88)

    BIM Listan 

    28/1 Dreamof4, kattflickan97 

    30/1 Jagerika 

    1/2 Editb, Mezzy, jojjo287, Niila , Seseli, Snöbäbis 

    2/2 Livethänder, Minnie768, Love5 

    3/2 kattis572 

    4/2 Norrpreg KajsaLouise malin888 

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia, Funderar81, Voluntas, eman303

    6/2 Bebisdrömmar, EliMil, Enwo, Limoti

    7/2 mjukisb, Missempi 

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy, Sjp30 , Therese J

    9/2 Eleh 

    10/2 Nr2år2019, Anonym (Malmö), QueenS, Desire223, HannahK91 

    11/2 Emmissss, FruEA , paramore1, bärnstenen 

    12/2 anonym (Julia), Malmö1989, Mia86a, höstmamma 

    13/2 Mia86a

    14/2 Mickiisen, glitterhitta, Kullan90, Tiolina 

    15/2 Nikkilijo, jk88

    16/2 Amendah , PuffZin 

    17/2 hallonsaft24, anonym(Milla) 

    18/2 else1989, bibimbap, Malls, Nicciz

    19/2 dendrilopi, Lyra78 

    20/2 Mollisen1 

    21/2 Sandra14 

    22/2 mamma till 3 m, Kstadtjej87, Ladyballistic 

    24/2 Incognita, mangon 

    25/2 Asparaghus, lena2019 

    26/2 Agronomen, swn 

    28/2 Fian89 

    1/3 Malin888

    Pluslista :) 

    Livethänder bim -2 (31/1)

    Snöbäbis 

    EmmaElisabeth2 ÄL+12 BIM-1 (26 dagars cykel) BF 16/10

    Mia86a

    eman303

Svar på tråden BIM februari 2019