• Anonym (:()

    inkontinens

    har inkontinens som började i slutet av graviditeten och nu har det gått 4 månader sedan förlossningen och har urininkontinens DAGLIGEN! går och luktar kiss hela tiden och kan inte vara utan trosskydd för då är trosorna dygnsura av urin efter 5 minuter. Och nej, knipövningar fungerar inte . Har endast fött ett barn och har det redan så här.. hur blir det då efter flera barn? och kommer jag aldrig kunna ha samlag mer utan att behöva känna mig ofräsch nerkissad och kissa på mig ?? krävs det operation nu eftersom knipövningarna inte tar bort inkontinensen? knipövningar är skit!

  • Svar på tråden inkontinens
  • Anonym (Knipkulor)

    Testa med självknipande knipkulor ett tag och se om det blir någon förbättring. Om inte, vänd dig till vården.

  • Anonym (A)

    Usch vad jobbigt! Hade också så efter min förlossning med första barnet, var helt knäckt. Men så fort jag började med knip övningar så var det mer eller mindre helt borta efter 2v bara.. nu är det 12 mån efter och händer aldrig längre.

    Tycker kommentarer som att man mer eller mindre ska försöka acceptera inkontinensen är sjukt vidriga och förminskande.

    Man ska inte behöva gå runt och läcka kiss när det finns hjälp att få.

  • Anonym (H)

    Har också haft det såhär men gjorde knipövningar dagligen efter förlossningen och gör det fortfarande. Det ska alla som varit gravida göra. Hjälper det inte får du söka vård men FORTSÄTT knipa. Vet du att du kniper rätt? Har fött fyra barn jag har inte minsta problem längre.

  • sextiotalist
    Anonym (:() skrev 2019-01-14 07:32:59 följande:

    har inkontinens som började i slutet av graviditeten och nu har det gått 4 månader sedan förlossningen och har urininkontinens DAGLIGEN! går och luktar kiss hela tiden och kan inte vara utan trosskydd för då är trosorna dygnsura av urin efter 5 minuter. Och nej, knipövningar fungerar inte . Har endast fött ett barn och har det redan så här.. hur blir det då efter flera barn? och kommer jag aldrig kunna ha samlag mer utan att behöva känna mig ofräsch nerkissad och kissa på mig ?? krävs det operation nu eftersom knipövningarna inte tar bort inkontinensen? knipövningar är skit!


    Du bör kräva en kontroll till, eftersom man vid vaginal förlossning ibland kan få skador som inte blir läkta av knipövningar (dessa hjälper endast att stabilisera bäckenbotten, där ett svagt bäckenbotten kan ge inkontinens).

    Du ska inte acceptera "så ska det vara" utan kräva en utredning varför det är så. 
  • Anonym (C)

    Problem med små läckage lyckades jag träna bort med knipkulor men jag drabbades av att plötsligt bli extremt jöttekissnödig vilket i värsta fall kunde leda till stora läckage. Så lagom kul om man tex är ute på stan.

    Efter ett antal sådana gånger var det bara rejäla blöjor som gällde men med hjälp av medicinering har jag återfått kontrollen över blåsan ganska hyfsat.

    Kändes som om att livet var över periodvis.

    Hoppas du blir hjälpt och acceptera inte bara läget.

  • Anonym (AV)

     med hjälp av medicinering har jag återfått kontrollen över blåsan ganska hyfsat.

    Vad för medicinering är det man får då (C)? Är i samma sits fast min är nog mer klimakterie-orienterad än pga barnafödande.

  • Anonym (C)
    Anonym (AV) skrev 2019-01-14 12:53:06 följande:

     med hjälp av medicinering har jag återfått kontrollen över blåsan ganska hyfsat.

    Vad för medicinering är det man får då (C)? Är i samma sits fast min är nog mer klimakterie-orienterad än pga barnafödande.


    Jag fick en medicin som heter Detrusitol SR mot överaktiv blåsa. Jag är hjälpt av den men har förstått att hos en del är effekten inte lika bra. Är det överaktiv blåsa som du lider av kanske det kan funka för dig med. Tala med din läkare eller gynekolog. Hoppas du blir hjälpt, var verkligen olidligt innan.
  • Anonym (AV)
    Jag fick en medicin som heter Detrusitol SR mot överaktiv blåsa. Jag är hjälpt av den men har förstått att hos en del är effekten inte lika bra. Är det överaktiv blåsa som du lider av kanske det kan funka för dig med. Tala med din läkare eller gynekolog. Hoppas du blir hjälpt, var verkligen olidligt innan.

    Japp (C). Endast eget konstaterande men ja, överaktiv blåsa är vad jag lider av.
    Ska ta upp det med min gyn på nästa besök. Tack för svar!
  • Anonym (:()
    Anonym (AV) skrev 2019-01-14 14:18:31 följande:

    Jag fick en medicin som heter Detrusitol SR mot överaktiv blåsa. Jag är hjälpt av den men har förstått att hos en del är effekten inte lika bra. Är det överaktiv blåsa som du lider av kanske det kan funka för dig med. Tala med din läkare eller gynekolog. Hoppas du blir hjälpt, var verkligen olidligt innan.

    Japp (C). Endast eget konstaterande men ja, överaktiv blåsa är vad jag lider av.

    Ska ta upp det med min gyn på nästa besök. Tack för svar!


    nej det är självklart förlossningsskada. Och den är graviditetsrelaterad eftersom den började i slutet av graviditeten
  • Anonym (:()
    sextiotalist skrev 2019-01-14 12:18:06 följande:

    Du bör kräva en kontroll till, eftersom man vid vaginal förlossning ibland kan få skador som inte blir läkta av knipövningar (dessa hjälper endast att stabilisera bäckenbotten, där ett svagt bäckenbotten kan ge inkontinens).

    Du ska inte acceptera "så ska det vara" utan kräva en utredning varför det är så. 


    opererar dom då eller hur botar dom inkontinens?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (C) skrev 2019-01-14 12:50:01 följande:

    Problem med små läckage lyckades jag träna bort med knipkulor men jag drabbades av att plötsligt bli extremt jöttekissnödig vilket i värsta fall kunde leda till stora läckage. Så lagom kul om man tex är ute på stan.

    Efter ett antal sådana gånger var det bara rejäla blöjor som gällde men med hjälp av medicinering har jag återfått kontrollen över blåsan ganska hyfsat.

    Kändes som om att livet var över periodvis.

    Hoppas du blir hjälpt och acceptera inte bara läget.


    Stora läckage ute på stan??

    Fy vad jobbigt!!!!

    Skönt att du blev hjälpt.
  • Albert21

    Stackare, det här låter riktigt jobbigt. Om du läcker när du hoppar/hostar osv så kan det hjälpa med ett kontinensstöd.

Svar på tråden inkontinens