• Anonym (:-()

    Vill inte ha en kurd inblandad i min familj!

    Mitt ex har blivit ihop med en kurdisk kvinna och det gör mig så djäkla leds.

    Det är inte bara det att hon är 40+ och bara bott här några år, det är också ett bagage fullt av trassel: en exmake som inte var snäll, en annan snubbe i ett av våra grannländer (hon bodde där innan hon kom hit) som det inte heller höll med OCH ett förhållande med en psykiskt instabil svensk som hon trots det höll ihop med flera år... Också har hon ett par egna barn, en himla massa syskon i alla de åldrar som också invandrat hit och en massa övrig släkt här.

    Jag har inget emot att det kommer invandrare till Sverige - men jag vill INTE ha dem intrasslade i mitt privatliv, som någon slags extramorsa till mina barn!! Efter de få år hon bott här (inte ens ett årtionde) har hon naturligtvis inte skakat av sig en uppväxt fylld av värderingar och vanor jag inte har. Jag har ju förstått att släktingarna är inblandade i hennes liv till stor del och jag vill verkligen inte att mina barn blir indragna där.

    Mitt ex - som tidigare var skeptisk till just denna typ av förhållanden - har plötsligt börjat se sig som kurdernas förkämpe typ. NU är INGET komplicerat pga hennes bakgrund, allt ska bara lösa sig minsann. Också är det synd om henne förstås, stackars henne. Och jag är "taskig" som tar med hennes krångliga förflutna och "håller det emot henne". Samtidigt erkänner han att han inte skulle känna sig bekväm om han följde med henne på släktträff... 

    Nu har exet naivt tänkt leva någon slags varannan veckas liv med henne och tror - lika naivt - att detta kan fungera i mååånga år. Att hon ska köpa det och inte vilja bli sambo med honom. Jodå. Bara den lilla detaljen att hennes ex flyttat så nyligen från den lägenhet de delade att han ännu står kvar på adressen.

    Jag tror att denna kvinna - som inte har den fetaste av löner men ändå bor väldigt ståndsmässigt i nyproduktion - har insett att det blev dyrt när exet flyttade. Nu är hon väldigt intresserad av mitt ex och hans lön misstänker jag starkt. Så klart en naiv och korkad svenne är ett bättre kap än en kurd, vad gäller lönen. Och jag vill fan inte att han ska lägga pengar som skulle gått till våra gemensamma barn på henne och hennes utgifter.

    Fan vad leds jag blir. Den desperate fan, han har inte lyckats få en enda svensk kvinna intresserad av honom på över ett år - då blir det så här. 

  • Svar på tråden Vill inte ha en kurd inblandad i min familj!
  • Anonym (:-()
    Anonym (Kak) skrev 2019-01-21 16:58:36 följande:
    Jag skulle inte ta så allvarligt på det han säger till dig
    Vi är ärliga med varandra om allt, även om det är obekvämt för någon av oss. Så jo, jag tar det på allvar - såg ju även hans ansiktsuttryck.

    Jag känner honom ganska så väl efter två årtionden.
  • Anonym (18)

    Trodde det fanns noll intresse för svenska män, killar. Ditt ex trivs bra med henne  

  • Anonym (:-()
    Anonym (18) skrev 2019-01-21 17:10:42 följande:

    Trodde det fanns noll intresse för svenska män, killar. Ditt ex trivs bra med henne  


    Förstår inte riktigt den meningen. Men jadå, han trivs säkert - de har ju träffats hela 6 veckor så han vet ju precis vad det innebär att ha ett förhållande med henne... Eller inte. Och just DEN saken gäller ju alla som umgåtts 6 veckor, inte ens varje dag.
  • Anonym (18)
    Anonym ( ) skrev 2019-01-21 17:13:00 följande:
    Förstår inte riktigt den meningen. Men jadå, han trivs säkert 
    Första gången jag hör talas om det annars är ju många inte så intresserade.
    Så förhållandet är ganska så nytt. Har du pratat med henne än
  • Tow2Mater

    Hur "vet" du sa mycket om ditt ex nya - bakgrund, familj, inkomst, bostadssituation etc etc efter bara 6 veckor??

  • Anonym (:-()
    Tow2Mater skrev 2019-01-21 17:21:07 följande:

    Hur "vet" du sa mycket om ditt ex nya - bakgrund, familj, inkomst, bostadssituation etc etc efter bara 6 veckor??


    För att mitt ex berättat så klart. Säger ju att vi är raka och ärliga.
  • Tow2Mater
    Anonym ( ) skrev 2019-01-21 17:22:37 följande:
    För att mitt ex berättat så klart. Säger ju att vi är raka och ärliga.
    Bah! har du sagt "desperate fan, du har inte lyckats få en enda svensk kvinna intresserad" till honom?
  • Anonym (18)
    Anonym ( ) skrev 2019-01-21 17:13:00 följande:
    Förstår inte riktigt den meningen. Men jadå, han trivs säkert - de har ju träffats hela 6 veckor 
    Trodde ingen av kvinnorna, tjejerna var intresserade av att träffa svenskar.
    6 veckor är ju inte så lång tid det verkar ha gått snabbt har han flyttat.
    Har du pratat med henne något
  • Anonym (Evelyn)

    Finns ju inget som säger att det håller länge.Ta det bara lugnt,det kan sluta normalt .

  • Anonym (A)
    Anonym (Evelyn) skrev 2019-01-21 17:43:10 följande:
    Finns ju inget som säger att det håller länge.Ta det bara lugnt,det kan sluta normalt .
    Det har du rätt i, det kan ta slut fort.
Svar på tråden Vill inte ha en kurd inblandad i min familj!