• Jsv17

    Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

    Jag har precis fått mitt andra MA konstaterat, hade även ett tidigt missfall i November och det andra MAt var innan jag fick min son.

    Jag tänker dock inte ge upp då vi verkligen längtar efter ett syskon, men skulle vara kul att få följas åt med andra som delar de upplevelserna då bebisverkstaden och ett ev. plus känns på ett helt annats sätt när man vet hur det kan bli....

    Vi måste nu vänta 10 dagar på uppföljnings-ul men jag vet att det är kört då det bara var en hinnsäck och man kunde inte se fostret, och jag borde varit 8+2, och jag plussade på äl+10/11 så inte riktigt rimligt att det var senare heller....


    Pojke 9-12-17
  • Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet
  • Sept90

    Hej på er, beklagar verkligen era missfall/MA. Jag har två i bagaget, båda innan v 7. Nu senast 22 januari när blödningen startade, det var så tidigt så det känns som att kroppen kom tillbaka snabbt igen då jag hade ägglossning 14 feb. Har pcos så långa cykler och inte ägglossning varje månad. Känns så orättvist när man inte får lika många ?försök? på sig när cyklerna närmar sig dag 50 vissa mån. Vi har nu försökt sedan november 2017. Vi har en son på 3,5 år och jag stressar något enormt över att det kommer skilja honom och ett ev syskon över 4 år. Jag hoppas så att det är en sorg som går över när man väl fått en liten i magen som är där för att stanna. Håller tummarna för er allihopa, vi är inte ensamma! <3

  • UndrandeSökare
    Ellendellen skrev 2019-02-24 09:48:03 följande:

    Är det någon som fått nått utskrivet till nästa graviditet för att få behålla? 


    Det som man kan få utskrivet (stödmediciner) för att slippa missfall nästa gång är:Trombyl, Fragmin, prednisolon och intralipiddropp. Det kan man få genom Marie på Fertilitetplus i Stockholm, eller om man gör en immunutredning via Dr D på Life clinic i Aten.

    Om man gör en immunutredning via Dr Gorgy i London kan man även förutom Trombyl, Fragmin och Prednisolon, även få utskrivet Humira, Neupogen, progesteronsprutor, högdos folsyra, ivigdropp etc.

    Detta är det jag fått utskrivet.
  • Jsv17
    Sept90 skrev 2019-02-23 21:46:28 följande:

    Hej på er, beklagar verkligen era missfall/MA. Jag har två i bagaget, båda innan v 7. Nu senast 22 januari när blödningen startade, det var så tidigt så det känns som att kroppen kom tillbaka snabbt igen då jag hade ägglossning 14 feb. Har pcos så långa cykler och inte ägglossning varje månad. Känns så orättvist när man inte får lika många ?försök? på sig när cyklerna närmar sig dag 50 vissa mån. Vi har nu försökt sedan november 2017. Vi har en son på 3,5 år och jag stressar något enormt över att det kommer skilja honom och ett ev syskon över 4 år. Jag hoppas så att det är en sorg som går över när man väl fått en liten i magen som är där för att stanna. Håller tummarna för er allihopa, vi är inte ensamma! <3


    Beklagar dina MF/ma

    Jag stressade också över åldersskillnad... jag ville gärna ha barnen tätt typ 18mån till 2år emellan... blir jag inte gravid på typ första/andra försöket här nu så spricker det... Men jag tog typ 5min och sörjde sedan skakade jag av mig det, för jag är heeeelt säker på att när man väl har nästa lilla i sin famn du struntar man fullständigt i om det blev 2 eller 5 år emellan Så det tror jag faktiskt inte man bryr sig om alls sen. Så sörj det, så länge du behöver (inser att det inte räcker med 5min för alla) och även om det är en sorg du kommer bära med dig hela vägen till bebis är född, så är jag 100 på att den släpper då <3
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Ellendellen skrev 2019-02-24 09:48:03 följande:

    Är det någon som fått nått utskrivet till nästa graviditet för att få behålla? 


    Nej, jag har bara haft 2 MF/MA på raken (har ju haft 3 men fick en son däremellan) så då gör vården ingenting och jag väljer också att testa en gång till utan några mediciner eller nån annan extra hjälp, så tar jag tag i det sen om det inte går vägen nästa gång heller....
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17

    ]Äl-testen är inte starkare ännu, men nu går det att se teststrecket iaf (jag tillhör kategorin som knappt har ett streck alls förrän några dagar innan äl) och igår började jag få rikligt med äl-flytningar så nu händer det ÄNTLIGEN nåt haha Jag får tidigast äl-flytningar 4-5 dagar innan äl så då är det ju iaf på G...

    Min man är så himla go, när jag sa till honom att nu får vi nog dra igång det här varannan dag liggandet (bebisverkstaden är ju sååå romantiskt haha) så blev han jättepepp och när jag kom ner efter att jag lagt sonen hade han ordnat med kex, ost, alkholfritt bubbel och tänt ljus... Han sa att han tyckte vi skulle iaf försöka göra det mysigt och romantiskt, och DET är verkligen stort för honom, är inte den där romantiska typen i vanliga fall. Så nu är försökandet igång på riktigt igen... känns skönt att iaf göra nånting. Nu håller jag alla tummar och tår att det både tar sig direkt OCH går hela vägen, och tänker fortsätta hoppas på det tills jag får mens


    Pojke 9-12-17
  • Ellendellen
    Jsv17 skrev 2019-02-24 10:51:25 följande:

    ]Äl-testen är inte starkare ännu, men nu går det att se teststrecket iaf (jag tillhör kategorin som knappt har ett streck alls förrän några dagar innan äl) och igår började jag få rikligt med äl-flytningar så nu händer det ÄNTLIGEN nåt haha Jag får tidigast äl-flytningar 4-5 dagar innan äl så då är det ju iaf på G...

    Min man är så himla go, när jag sa till honom att nu får vi nog dra igång det här varannan dag liggandet (bebisverkstaden är ju sååå romantiskt haha) så blev han jättepepp och när jag kom ner efter att jag lagt sonen hade han ordnat med kex, ost, alkholfritt bubbel och tänt ljus... Han sa att han tyckte vi skulle iaf försöka göra det mysigt och romantiskt, och DET är verkligen stort för honom, är inte den där romantiska typen i vanliga fall. Så nu är försökandet igång på riktigt igen... känns skönt att iaf göra nånting. Nu håller jag alla tummar och tår att det både tar sig direkt OCH går hela vägen, och tänker fortsätta hoppas på det tills jag får mens


    Va bra att kunna göra något mysigt av det. Inte alltid man är så sugen när man ska göra det på "beställning". Håller själv på just nu men tror att ägglossningen är förbi så nu är bara att vänta å se om mensen kommer eller inte. 
  • Liit
    Jsv17 skrev 2019-02-24 10:51:25 följande:

    ]Äl-testen är inte starkare ännu, men nu går det att se teststrecket iaf (jag tillhör kategorin som knappt har ett streck alls förrän några dagar innan äl) och igår började jag få rikligt med äl-flytningar så nu händer det ÄNTLIGEN nåt haha Jag får tidigast äl-flytningar 4-5 dagar innan äl så då är det ju iaf på G...

    Min man är så himla go, när jag sa till honom att nu får vi nog dra igång det här varannan dag liggandet (bebisverkstaden är ju sååå romantiskt haha) så blev han jättepepp och när jag kom ner efter att jag lagt sonen hade han ordnat med kex, ost, alkholfritt bubbel och tänt ljus... Han sa att han tyckte vi skulle iaf försöka göra det mysigt och romantiskt, och DET är verkligen stort för honom, är inte den där romantiska typen i vanliga fall. Så nu är försökandet igång på riktigt igen... känns skönt att iaf göra nånting. Nu håller jag alla tummar och tår att det både tar sig direkt OCH går hela vägen, och tänker fortsätta hoppas på det tills jag får mens


    Vilken man du har! Och skönt att ägglosningen börjar komma igång! :)

    Själv börjar jag allt mer tro för var dag att något faktiskt satt sig :D Den här ?kittlande? känslan har jag bara haft när jag varit gravid. Hoppas det sätter sig för dig på första försöket igen, och om vi blir gravida att det resulterar i små liv <3
Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet