• Jsv17

    Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

    Jag har precis fått mitt andra MA konstaterat, hade även ett tidigt missfall i November och det andra MAt var innan jag fick min son.

    Jag tänker dock inte ge upp då vi verkligen längtar efter ett syskon, men skulle vara kul att få följas åt med andra som delar de upplevelserna då bebisverkstaden och ett ev. plus känns på ett helt annats sätt när man vet hur det kan bli....

    Vi måste nu vänta 10 dagar på uppföljnings-ul men jag vet att det är kört då det bara var en hinnsäck och man kunde inte se fostret, och jag borde varit 8+2, och jag plussade på äl+10/11 så inte riktigt rimligt att det var senare heller....


    Pojke 9-12-17
  • Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet
  • Nube
    Ellendellen skrev 2019-04-12 23:53:32 följande:

    Usch dom här veckorna är inte lätta alltså när man haft tidigare missfall. Önskar att man kunde vara lika optimistisk som man va första graviditeten. Trodde inte ens då att jag hade fått missfall fast jag började blöda. 

    Den här veckan har jag tyckt att mina symtom avtagit en del. Har varit så orolig över det. Efter jag hade kissat ikväll upptäckte jag blod på pappret. Blev så otroligt ledsen, bara sjönk ihop. Sambon bortrest dessutom. Ingen annan vet att jag är gravid så ringde en taxi och åkte upp på akuten, fick komma in typ direkt. På ultraljudet såg läkaren ett en liten på 2.2 cm med tickande hjärta. Jag blev så förvånad var helt övertygad att det var missfall nr 4 för min del. 

    Så om ni har blödningar behöver inte verkligen inte vara kört, kom ihåg det!


    Vad skönt att bebben mådde bra! Men jag kan bara tänka mig vilken oro det måste bara :/ ta hand om er nu :)
  • Nube
    Tirin skrev 2019-04-13 07:19:49 följande:

    Hej på er,

    Vi har försökt två ägglossningar efter MAt, i torsdags plussade jag igen (svagt) men i går kom mensen:( Känns oändligt mycket lättare än att ha gått och varit gravid i en längre tid och sen få missfall så som i januari men ändå lite sorgligt för det verkar ju ha blivit fel i utvecklingen igen. Vi får kämpa på helt enkelt.

    Stor styrkekram till er alla!


    Styrkekram tillbaks! Det är jobbigt oavsett när graviditeten slutar i missfall men så klart är det tuffare och tuffare ju längre man har hunnit vara gravid. Hoppas du snart blir gravid igen och får behålla :)
  • Nube
    Jsv17 skrev 2019-04-13 08:51:23 följande:

    Här kom mensen en dag tidigt... så det blir ingen bebis 2019. Men nu är det bara ladda om och satsa mot en 2020-bebis


    Tråkigt med mens men en 2020 bebis låter också bra! Jag ska snart ha min äl (hade en lång första mens nu efter missfallet... ) men jag åker bort över påsken så vi får se om vi hinner pricka in det innan. Hoppas också få en 2020 bebis :)
  • Phie84

    Ja har gått längre än mina tidigare missfall å känner mig som ett riktigt Preggo ;D

    Humöret e på topp för å sedan dala å tröttheten ska vi inte ens prata om...

    23/4 får ja reda på hur många hjärtan som tickar där inne :D

    Äter även trombyl för att minska risken för missfall.

    E nu i v 6 (5+3)

  • Frekvens
    Phie84 skrev 2019-04-15 13:58:29 följande:

    Ja har gått längre än mina tidigare missfall å känner mig som ett riktigt Preggo ;D


    Så glad för din skull! <3
  • Ellendellen
    Phie84 skrev 2019-04-15 13:58:29 följande:

    Ja har gått längre än mina tidigare missfall å känner mig som ett riktigt Preggo ;D

    Humöret e på topp för å sedan dala å tröttheten ska vi inte ens prata om...

    23/4 får ja reda på hur många hjärtan som tickar där inne :D

    Äter även trombyl för att minska risken för missfall.

    E nu i v 6 (5+3)


    Så härligt! Jag har också kommit längre än tidigare på trombyl, så någon nytta lär den göra :D 
  • Woodgrove

    Hej!

    Hoppar in här jag med. Fick MA i slutet av januari i vecka 11, embryot storts som v 6-7. Väntat en mens men hade ägglossning och nytt försök nu i helgen. Bim runt 29/4.


    In 900 years of time and space, I?ve never met anyone who wasn?t important
  • Jsv17
    Woodgrove skrev 2019-04-16 17:50:39 följande:

    Hej!

    Hoppar in här jag med. Fick MA i slutet av januari i vecka 11, embryot storts som v 6-7. Väntat en mens men hade ägglossning och nytt försök nu i helgen. Bim runt 29/4.


    Välkommen till gruppen man inte ville vara med i, beklagar ditt MA <3

    Fick också mitt senaste ma i slutet av januari/ början på Februari men då i v.9...

    jag har precis haft mens nummer 2 (vi försökte direkt) så nu laddar vi för försök 3 efter missfallet, väntar nu på äl.

    Håller alla tummar och tår att det tar sig direkt för dig! <3
    Pojke 9-12-17
  • hallonsaft24

    Hej

    Tyvärr så hoppar jag in i den här gruppen. Fick missfall förra veckan. Var då i v 8.

    Det kändes som att hela min värld rasade ihop, men tack och lov så har jag min dotter på 1,5 år att krama extra mycket just nu.

    Vi har bestämt oss för att försöka igen direkt. Frågan är ju när ägglossningen behagar komma igång igen.

    Hur har det varit för er del? Jag blödde i ca en vecka.

  • Dalia94
    hallonsaft24 skrev 2019-04-18 19:59:48 följande:

    Hej

    Tyvärr så hoppar jag in i den här gruppen. Fick missfall förra veckan. Var då i v 8.

    Det kändes som att hela min värld rasade ihop, men tack och lov så har jag min dotter på 1,5 år att krama extra mycket just nu.

    Vi har bestämt oss för att försöka igen direkt. Frågan är ju när ägglossningen behagar komma igång igen.

    Hur har det varit för er del? Jag blödde i ca en vecka.


    Beklagar missfallet :(

    Fick ägglossning 2,5 vecka efter mitt missfall, blödde också en vecka. Det tog sig direkt och nu är jag gravid i vecka 13 :)
Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet