• Jagerika

    BIM Mars 2019

    Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

    Försök 14 tror jag :)

    Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

    BIM LISTA

    6/3- Jagerika

  • Svar på tråden BIM Mars 2019
  • babymys
    Jagerika skrev 2019-02-17 13:00:30 följande:

    Idag är det äntligen ÄLdagen!! Har haft sex måndag,tisdag,torsdag,lördag och idag söndag så hoppas nån av dom simmarna tar sig fram :D är lite öm i kroppen men inte så öm som jag brukar vara så funderar på om ÄL är sen. Vi kommer fortsätta ligga som vanligt såklart :) Bim är 6 mars och jag längtar så till jag får testa!


    Häääärligt!:) här väntas det fortfarande på äl, koooom igeeeen säger jag bara!! Skrikandes nu håller vi tummarna för att detta går vägen för dig, uppdatera om allt!! :D
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-17 13:04:35 följande:
    Helt normalt ju :) vi har ju samma upplevelse med CB test! Jag har ÄL på torsdag :D längtar!!
    aaaah okej, då får jag bara ha lite tålamod då :D alltså, lägtar ihjäl mig tills ägglossnignen är över så man kan sitta och ruuuva lite hihihi{#emotions_dlg.flower} 
  • Anonym (Milla)

    Tack bebismys. Nu kör vi :) !!! Har BIM den 14/3.

  • Lycklig37
    babymys skrev 2019-02-17 10:54:36 följande:

    STORT GRATTIS! Gud vad roligt!!! Blir så glad!! Njut nu! 


    Tack så jätte mycket?
  • MaoaM
    frugr95 skrev 2019-02-17 12:39:59 följande:

    Men Gud!! Haha sjukt lik min story. Skrapades 9/10 också i vecka 14.. fanns fosterrester men såg inget på ultraljud. Jag hade andra 0-värdet 15/1!!

    Ja jag var helt jävla förstörd :( fått kämpa mot sjukvården som inte hört av sig och varit idioter. Har blivit rekommenderad att jag bör vänta till april för de rekommenderar att de ska ha gått 6 månader. Men har ifrågasatt och ringt runt och fått svar från andra att det är idiotiskt att rekommendera då det inte är någon hälsorisk att bli gravid nu. Hur läkare nu kan säga olika :)) men en läkare ska ringa mig imorrn för jag krävde att få veta vad i helvete jag får för luddiga svar. Och de friskförklarade mig via min röstbrevlåda ;) snyggt va!

    Men jag ska peppa dig när oron kommer!!! <3


    Oj va konstigt!! Vilket län bor du i? Verkar vara olika behandlingsgång beroende på var man bor. Jag bor i Göteborg och min läkare sa att det finns ingen förhöjd risk när värdet kommit ner på 0. Samma risk som vem som helst.

    Hade jag inte haft min son hade jag nog gått under men det går liksom inte att ligga och gråta när en ettåring ser och vill leka och mysa. Ville bara bli gravid igen så fort som möjligt. Tanken på att inte va gravid i april när bf skulle vara va vidrig. Känner du samma?

    12 dagar kvar till bim, kommer snart börja googla tidiga gravidsymptom haha
  • Jagerika
    frugr95 skrev 2019-02-17 13:21:06 följande:

    Gött att ni legat i ;) håller alla tummar å tår för eran skull :D


    Haha tack! :D känns rätt skönt att vi prickat in så bra denna gången!
  • Jagerika
    babymys skrev 2019-02-17 13:44:44 följande:

    Häääärligt!:) här väntas det fortfarande på äl, koooom igeeeen säger jag bara!!  nu håller vi tummarna för att detta går vägen för dig, uppdatera om allt!! :D


    Det är så tråkigt att vänta på ÄL så när dagen väl kommer så är man så glad! :D haha! Jag äter ett nytt kosttillskott så kanske är därför jag har mindre ont? För jag känner ju litegrann iallafall :) jag ska uppdatera allt det lovar jag! När har du ÄL?
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-17 15:33:12 följande:

    Oj va konstigt!! Vilket län bor du i? Verkar vara olika behandlingsgång beroende på var man bor. Jag bor i Göteborg och min läkare sa att det finns ingen förhöjd risk när värdet kommit ner på 0. Samma risk som vem som helst.

    Hade jag inte haft min son hade jag nog gått under men det går liksom inte att ligga och gråta när en ettåring ser och vill leka och mysa. Ville bara bli gravid igen så fort som möjligt. Tanken på att inte va gravid i april när bf skulle vara va vidrig. Känner du samma?

    12 dagar kvar till bim, kommer snart börja googla tidiga gravidsymptom haha


    Tillhör samma, västra götlands län! Men de vet inget om mola här känns de som! Jag känner samma helt klart. Skulle fått 14/4 :( och har inga barn sedan tidigare. Det är ändå skönt att ingen vän till mig är gravid eller så för jag var först i vår krets så jag slipper ju må dåligt av att mina vänner pratar om sånt men samtidigt så förstår de ju inte min sorg.

    Hahah ja! Kände du något med din sån eller molan?:)
  • räkan123

    Hoppar också in här! Har en son som föddes maj 2017. Nu slutat med p-piller precis och precis fått blödningen efter. Hoppas på äl redan första månaden men vet att det kan ta tid. Någon som har erfarenhet med hur lång tid innan ni fick äl efter p-piller slut? Hade spiral innan gravid med sonen nämligen. Bim 15/3 enl flo appen men kommer inte exakt ihåg hur lång min normala cykel är. Hoppas på många november barn ????

  • räkan123
    räkan123 skrev 2019-02-17 18:54:46 följande:

    Hoppar också in här! Har en son som föddes maj 2017. Nu slutat med p-piller precis och precis fått blödningen efter. Hoppas på äl redan första månaden men vet att det kan ta tid. Någon som har erfarenhet med hur lång tid innan ni fick äl efter p-piller slut? Hade spiral innan gravid med sonen nämligen. Bim 15/3 enl flo appen men kommer inte exakt ihåg hur lång min normala cykel är. Hoppas på många november barn ????


    Skulle vara en smiley i slutet men blev massa frågetecken haha
Svar på tråden BIM Mars 2019