• becca90

    Uppstart IVF våren 2019

    Hej!

    Jag och min sambo har försökt få barn i över 2 år och nu har vi nyss gått på utredning. De hittade inga fel och vi har provat 3 omgångar med letrozol.. Alla har gett fina ägg men ingen graviditet.

    Remissen till ivf lämnades in i fredags och de sista blodproverna ska tas idag. Sen är det bara väntan kvar. Igen..

    Jag är väldigt taggad för denna resa men också väldigt nervös över att inte heller denna behandling ska göra oss till föräldrar..

    Är det några fler av er som precis är i uppstarten? Skriv isåfall så kan vi kolla tankar med varandra :)

  • Svar på tråden Uppstart IVF våren 2019
  • Tjohej
    Barnlängtan31år skrev 2019-05-09 10:15:43 följande:

    Ja, det är så svårt att inte stressa upp sig! Tyckte själv att mitt resultat var dåligt först (5 av 12 ägg blev befruktade). Sen förstod jag att det var ganska normalt. Eftersom jag hade risk för överstimulering hade jag förväntat mig typ 20 ägg och kanske 12 befruktade, hehe!

    Vi får hålla tummarna att det ska gå bra för oss!!


    Ja samma här! Blev så stolt när de fick ut arton ägg, haha, å sen bara: antiklimax. Man får helt enkelt hoppas på att nån av de där små embryona är ens framtida lilla klutt!
  • Barnlängtan31år
    Limarie skrev 2019-05-09 21:46:59 följande:

    Så spännande och så läskig att det är vår tur nu. 

    Varför ger man till vissa Bemfola? Förstår inte så riktigt vad den ska göra "extra" till Menopur? 

    Hade du också lågt AMH och fått det därför? 

    Till mig sa han att det inte finns någon risk för överstimulering med mitt låga värde...


    Jag fick bara Bemfola och sen Fyremadel. Mitt AMH är 4.

    Så du ska alltså ta dem båda?
  • Tussss
    mulin skrev 2019-05-09 11:24:53 följande:

    Ja jag tar 2 gånger om dagen , 3 är väl det allra vanligaste tycker jag det verkar som. Nej herregud vad tråkiga dom är, kletar och har sig så man får gå med trosskydd alternativt byta trosor hela tiden..


    Har ni vågat testa? :)
  • mulin
    Tussss skrev 2019-05-10 07:55:17 följande:

    Har ni vågat testa? :)


    Testade nu på morgonen, vågade inte igårkväll. Positivt! Jag var så inställd på det motsatta så jag har gråtit och skakat hela morgonen <3

  • Ölandstoka
    Barnlängtan31år skrev 2019-05-09 19:32:26 följande:

    Er insättning kommer förmodligen bli i samband med min första insättning (FET), så då kanske vi kan följas år sen vid ruvningen sen :)


    Spännande! Du har ju gått igenom allt före insättning, har du några tips? Kan jag förbereda mig på något sätt?
  • vill2017
    mulin skrev 2019-05-10 08:01:00 följande:
    Testade nu på morgonen, vågade inte igårkväll. Positivt! Jag var så inställd på det motsatta så jag har gråtit och skakat hela morgonen <3
    Nej men alltså jag dör!!!! Jag har varit nervös hela kvällen igår för att vi inte hört från dig!! Fick rysningar över hela kroppen nu. GRATTIS!!!!!

    Bra att ni testade med Clearblue också!

    Nu ska ni njuta hela er lediga helg tycker jag. Vilken ruvardag är du på idag?
  • Tussss
    mulin skrev 2019-05-10 08:01:00 följande:
    Testade nu på morgonen, vågade inte igårkväll. Positivt! Jag var så inställd på det motsatta så jag har gråtit och skakat hela morgonen <3
    Men ååååh! Stort grattis, vad kul! :D Njut i helgen nu då!! Skrattande{#emotions_dlg.flower}
  • Limarie
    mulin skrev 2019-05-10 08:01:00 följande:
    Testade nu på morgonen, vågade inte igårkväll. Positivt! Jag var så inställd på det motsatta så jag har gråtit och skakat hela morgonen <3
    Stort grattis! Och du kände ju inte så mycket innan eller?
  • Limarie
    Barnlängtan31år skrev 2019-05-09 22:56:55 följande:
    Jag fick bara Bemfola och sen Fyremadel. Mitt AMH är 4.

    Så du ska alltså ta dem båda?
    Ja, märkligt eller? Jag frågade inte så mycket när vi fått protokollet (man har ju ingen aning då).

    Men nu när jag försöker läsa lite mer på nätet så verkar detta vara en mera vanlig kombination för det långa protokollet?

    Läkaren kör kanske ett "litet experiment". Läkemedel från det långa protokollet men får det bara en kort tid? Känns konstigt och inte så roligt. Hade gärna velat ha en förklaring men enl bm så har han nog tänkt sig något.
  • Ölandstoka

    Härligt med ett plus! :D Grattis! :)

    En fråga kring ivf. Känner mig säker men inte helt 100, men alla mediciner ingår i högkostnadsskyddet va? Loggade in på apoteket och jag har läkemedel för närmare 10000 kr att hämta ut, blev lite nervös :P

Svar på tråden Uppstart IVF våren 2019