• becca90

    Uppstart IVF våren 2019

    Hej!

    Jag och min sambo har försökt få barn i över 2 år och nu har vi nyss gått på utredning. De hittade inga fel och vi har provat 3 omgångar med letrozol.. Alla har gett fina ägg men ingen graviditet.

    Remissen till ivf lämnades in i fredags och de sista blodproverna ska tas idag. Sen är det bara väntan kvar. Igen..

    Jag är väldigt taggad för denna resa men också väldigt nervös över att inte heller denna behandling ska göra oss till föräldrar..

    Är det några fler av er som precis är i uppstarten? Skriv isåfall så kan vi kolla tankar med varandra :)

  • Svar på tråden Uppstart IVF våren 2019
  • Barnlängtan31år
    mulin skrev 2019-05-10 08:01:00 följande:

    Testade nu på morgonen, vågade inte igårkväll. Positivt! Jag var så inställd på det motsatta så jag har gråtit och skakat hela morgonen <3


    Wow! Stort grattis!! Vilken känsla att få det resultatet :) Som sagt, det är många som får plus på den här sidan!

    Hoppas allt ska gå bra för er nu!
  • Barnlängtan31år
    Ölandstoka skrev 2019-05-10 08:01:50 följande:

    Spännande! Du har ju gått igenom allt före insättning, har du några tips? Kan jag förbereda mig på något sätt?


    Det är svårt med tips för man reagerar ju så olika :) Men det som var helt oväntat var att Fyremadela-sprutan kändes mycket mer än Bemfola-sprutan. Nålen är lite tjockare. Därför är det bra att vara lite mer bestämd när man tar den. Men det varierar väl såklart hur mycket det känns :) Jag blev trött, fick spända bröst och en spänningskänsla i magen under dagarna när jag sprutade. Men som sagt, det är olika!

    Läkemedel ingår i högkostnadsskyddet. Det brukar stå priset på dem innan det dras av. Så det är ju svindyra läkemedel, men inte för oss som tur är :)
  • Barnlängtan31år
    Limarie skrev 2019-05-10 09:05:47 följande:

    Ja, märkligt eller? Jag frågade inte så mycket när vi fått protokollet (man har ju ingen aning då).

    Men nu när jag försöker läsa lite mer på nätet så verkar detta vara en mera vanlig kombination för det långa protokollet?

    Läkaren kör kanske ett "litet experiment". Läkemedel från det långa protokollet men får det bara en kort tid? Känns konstigt och inte så roligt. Hade gärna velat ha en förklaring men enl bm så har han nog tänkt sig något.


    Jag frågade inte heller något om medicineringen, så jag vet faktiskt inte vad som är normalt och inte. Får försöka lita på att läkaren har koll, men förstår din oro. Det är ju skönt att slippa det långa protokollet!
  • vill2017
    Ölandstoka skrev 2019-05-10 09:08:49 följande:

    Härligt med ett plus! :D Grattis! :)

    En fråga kring ivf. Känner mig säker men inte helt 100, men alla mediciner ingår i högkostnadsskyddet va? Loggade in på apoteket och jag har läkemedel för närmare 10000 kr att hämta ut, blev lite nervös :P


    Hej! Ja det stämmer! Vi betalade typ 2000kr och sen blev resten gratis!
  • pixie78

    Snälla hjälp mig räkna. Tror missfall på gång. :(


    Satte in 5-dagars blasto den 22 april.


    Testade positivt 3 maj. Dock mycket svaga streck på stickorna, men Gravid 1-2 veckor på Clearblue.


    Testade med Clearblue idag (10 maj) ? visade gravid 2-3 veckor.


    Men jag har inga som helst symptom fortfarande vilket gör mig misstänksam.


    Fick nu på eftermiddagen lite ljusbrun flytning med lite gegga/klump i. 


    Jag misstänker att det är missfall på gång/uteblivet missfall och att hcg-nivåerna därför är låga. De verkar ju varit låga hela tiden med tanke på de svaga strecken. Om det blev missfall ganska direkt så har jag väl fortfarande viss hcg kvar? För borde inte Clerablue visa Gravid 3+ nu?


    Så jobbigt att inte veta! :(

  • mulin
    vill2017 skrev 2019-05-10 08:26:19 följande:

    Nej men alltså jag dör!!!! Jag har varit nervös hela kvällen igår för att vi inte hört från dig!! Fick rysningar över hela kroppen nu. GRATTIS!!!!!

    Bra att ni testade med Clearblue också!

    Nu ska ni njuta hela er lediga helg tycker jag. Vilken ruvardag är du på idag?


    Men va gullig <3 tack så jättemycket! Dehär trodde jag verkligen inte!

    Ja jag är så orolig och nojig för allt dehär så tyda streck hade inte varit min grej!

    Ska försöka att njuta och inte inbilla mig att testet inte stämmer osv. Jag är på rd 10 idag . Officiella testdagen på måndag :). Har du Haft din officiella testdag ?
  • mulin
    Tussss skrev 2019-05-10 08:41:09 följande:

    Men ååååh! Stort grattis, vad kul! :D Njut i helgen nu då!! 


    Tack så jättemycket , håller tummarna för dej att det snart går vägen för dej också :) <3
  • mulin
    Limarie skrev 2019-05-10 09:03:51 följande:

    Stort grattis! Och du kände ju inte så mycket innan eller?


    Tack så jättemycket! Nej nästan inget , de lilla jag känner tyckte jag att jag kunde skylla på lutinus. Lite hugg i livmodern och lite trötthet och illamående . Annars verkligen nada.
  • Kandelaber
    pixie78 skrev 2019-05-10 13:12:53 följande:

    Snälla hjälp mig räkna. Tror missfall på gång. :(

    Satte in 5-dagars blasto den 22 april.

    Testade positivt 3 maj. Dock mycket svaga streck på stickorna, men Gravid 1-2 veckor på Clearblue.

    Testade med Clearblue idag (10 maj) ? visade gravid 2-3 veckor.

    Men jag har inga som helst symptom fortfarande vilket gör mig misstänksam.

    Fick nu på eftermiddagen lite ljusbrun flytning med lite gegga/klump i. 

    Jag misstänker att det är missfall på gång/uteblivet missfall och att hcg-nivåerna därför är låga. De verkar ju varit låga hela tiden med tanke på de svaga strecken. Om det blev missfall ganska direkt så har jag väl fortfarande viss hcg kvar? För borde inte Clerablue visa Gravid 3+ nu?

    Så jobbigt att inte veta! :(


    Oj hoppas det inte är MF! på nätet står ju att äggplockdagen är v 2+0, kan det stämma?
  • pixie78
    Kandelaber skrev 2019-05-10 14:54:06 följande:
    Oj hoppas det inte är MF! på nätet står ju att äggplockdagen är v 2+0, kan det stämma?
    Jag gjorde fet så var i naturlig cykel utan ägglossningsspruta. Fick utslag på ÄL-test och satte sen in uppfryst blasto. 
Svar på tråden Uppstart IVF våren 2019