• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • emphz

    Listan:

    Emphz - letrozol kur 3, mens start 3/4, vul den 11/4 visade ingenting. Så gonal - F från och med idag 12/4

    Efterlängtadsen2014 - letrozolkur 1 avslutades 25/3, inväntar VUL 1/4 när det är beräknad ägglossning.

    Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3. Ovitrille spruta 11/3, ägglossning 13/3. BIM 28/3

    mallanbus - letrozol kur 2 klar 17/3, vul 25/3, bim 6/4.

    Ma18 - ätit 4 letrozolkurer, inväntar nu spolning av äggledarna

    Lisun - Letrozol kur 2, sista tabletten tas 10/3

    GlitterLina- letrozol dubbeldos 5/4-9/4

    Lunne - Pausar försök under mars, beräknad mens 11/4. Då startar andra försöket med Letrozol inför beräknat ÄL 25/4

    oshark - Letrozol kur 1 (enkeldos). Ägglossning bekräftat via VUL 10/4 - ägget lossade troligen 2/4. BIM 14-15/4.

    Waitress: Letrozol kur 1, enkeldos. UL äggblåsa 25 mm. ÄL mellan 3-5 april. BIM 20/4

    Anonym JJ - Letrozolkur 2, dubbeldos sista tabletten togs 26/3

  • Lunne
    Anonym (Anonym JJ) skrev 2019-04-11 18:00:59 följande:
    Nej det är helt galet så olika det kan vara från månad till månad.

    Jag använder mig av två olika ?mens/cykel/gravid?-appar och på den ena appen stod det att jag skulle haft ÄL härom dagen och på den andra appen stod det idag (antagligen uträknat efter mina senaste menstruationer). Så på något vis höll jag hoppet uppe och tänkte att jag iaf tar ett test idag och visar det ingenting så får jag helt enkelt bara acceptera att det inte blir någon ÄL denna månad.. Meeeen så kom den där glada gubben och tycker ni att den ser glad ut så skulle ni sett mig haha.
    Härligt ändå när det blir sådär att det händer när man tänker att detta är absolut sista chansen, som att man lyckas skrämma kroppen till att fungera eller nåt. Grattis! Och hoppas det bäddar för ytterligare ett bra test om några veckor nu :)
  • Lunne
    emphz skrev 2019-04-12 07:38:07 följande:

    Emphz - letrozol kur 3, mens start 3/4, vul den 11/4 visade ingenting. Så gonal - F från och med idag 12/4


    emphz, vad är gonal - F?
  • Anonym (Anonym JJ)
    GlitterLina skrev 2019-04-11 20:42:03 följande:

    Men du gjorde precis en å det funka haha :) ????


    Lunne skrev 2019-04-12 09:53:33 följande:

    Härligt ändå när det blir sådär att det händer när man tänker att detta är absolut sista chansen, som att man lyckas skrämma kroppen till att fungera eller nåt. Grattis! Och hoppas det bäddar för ytterligare ett bra test om några veckor nu :)


    Ja verkligen! Ja nu håller vi tummarna att det fungerar denna månad!!

    Hur går det för dig?
  • Lunne
    Anonym (Anonym JJ) skrev 2019-04-12 11:35:34 följande:
    Lunne skrev 2019-04-12 09:53:33 följande:

    Härligt ändå när det blir sådär att det händer när man tänker att detta är absolut sista chansen, som att man lyckas skrämma kroppen till att fungera eller nåt. Grattis! Och hoppas det bäddar för ytterligare ett bra test om några veckor nu :)


    Ja verkligen! Ja nu håller vi tummarna att det fungerar denna månad!!

    Hur går det för dig?
    Vi tog paus i mars så jag väntar på att mensen ska dyka upp i helgen eller på måndag. Skulle den inte göra det skulle jag bli väldigt orolig, för det bör verkligen inte finnas en chans i världen att jag blev gravid denna månad :') Så vi siktar på att satsa på nästa ÄL som borde bli helgen efter påsk :)
  • Anonym (Anonym JJ)
    Lunne skrev 2019-04-12 11:54:04 följande:

    Vi tog paus i mars så jag väntar på att mensen ska dyka upp i helgen eller på måndag. Skulle den inte göra det skulle jag bli väldigt orolig, för det bör verkligen inte finnas en chans i världen att jag blev gravid denna månad :') Så vi siktar på att satsa på nästa ÄL som borde bli helgen efter påsk :)


    Okej. Ja då får du vänta in den helt enkelt och hoppas på att det går vägen efter påsk
  • GlitterLina
    emphz skrev 2019-04-12 07:36:14 följande:

    Vul visade ingenting igår.. Så de akut insatte gonal-f jag ska ta i sprutor från och med idag tills söndag och så ska jag på nytt vul på måndag. Alltså kak det inte bara funka nu..


    Vad är gonal f för något??
  • Ronjas88

    Jag är på cykeldag 44 idag. Första letrozolkuren. Inget plus och ingen mens. Så less på att vänta. Molande värk och dragningar i äggstockarna nästan konstant sedan en vecka efter beräknad Äl. Viss förhoppning om att jag bara är låghormonare men mensen kommer väl snart. Någon mer som varit med om att cykeln har blivit LÄNGRE av letrozol?

  • emphz
    GlitterLina skrev 2019-04-12 18:36:52 följande:

    Vad är gonal f för något??


    Lunne skrev 2019-04-12 09:54:32 följande:

    emphz, vad är gonal - F?


    Gonal-f är hormon, FSH. Fast man tar det i sprutor istället för tabletter som letrozol :)
  • oshark
    Ronjas88 skrev 2019-04-12 19:36:44 följande:

    Jag är på cykeldag 44 idag. Första letrozolkuren. Inget plus och ingen mens. Så less på att vänta. Molande värk och dragningar i äggstockarna nästan konstant sedan en vecka efter beräknad Äl. Viss förhoppning om att jag bara är låghormonare men mensen kommer väl snart. Någon mer som varit med om att cykeln har blivit LÄNGRE av letrozol?


    Var du hos gyn för att se om ÄL varit på g? Jag tycker du ska ringa och be och få komma in och se hur det står till.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?