• Deedeeone

    Stöttning när man väntar på BIM

    Hej!

    Som rubriken lyder så tänkte jag att jag skapar en tråd där vi kan sätta varandra medans man väntar på BIM, känner själv att man kan bli väldigt uppstressad när man har en sån längtan efter det där plusset.

    Jag slutade med cerazette i september - 18 och sedan dess har jag och min sambo försökt skapa en liten, än så länge har vi inte fått till något plus.

    Hade ägglossning igår och nu är det dags för den där eviga väntan igen.

    Man letar symptom och kan bli allmänt skengravid, man hoppas ju så mycket och varje gång mensen dyker upp så känns det som att hoppet försvinner lite mer och mer för varje gång.

    Finns det några mer här som känner såhär och vill vara med i denna tråd för att ge varandra stöd och förhoppningsvis får några till ett plus :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-01 09:50
    Stötta varandra skall det såklart stå

  • Svar på tråden Stöttning när man väntar på BIM
  • Deedeeone

    Åh va kul att så många ville vara med här :) idag är jag ÄL +6 och igår kände jag att det stack till i tjejmagen, på kvällen började det dra och spänna i livmodertrakten och runtom när jag rör mig. Detta har fortsatt idag. Inga andra symptom men såhär har jag aldrig känt förut.

    Jag känner ofta på tappen och tycker att den känns lite annorlunda nu.

    Hur går det för er andra?

  • Mumin4

    Jag har börjat blöda lite idag. Men inte som vanligt. Annan känsla och först lite lite rosa och nu lite brunt/rostfärgat.

    Illamående, yr, molvärk i två veckor ca...

    Vad tror ni? Kan jag göra gravtest trots att jag blöder? Tacksam för svar

  • Luktärtan
    Mumin4 skrev 2019-03-08 10:23:04 följande:

    Jag har börjat blöda lite idag. Men inte som vanligt. Annan känsla och först lite lite rosa och nu lite brunt/rostfärgat.

    Illamående, yr, molvärk i två veckor ca...

    Vad tror ni? Kan jag göra gravtest trots att jag blöder? Tacksam för svar


    Spännande :) vi får hoppas på pluss. Ja du kan testa även fast du blöder lite :)

    Jag har oxå haft en annan känsla i kroppen denna gång men jag vet ej om kroppen spelar en ett spratt . Jag kanske tänker för mycket på de bara :)
  • Smurfananna

    Har bim på tis. Gjorde ett test i morse som var neg, trodde jag skulle börja gråta..(vanligt RFSU test & 4 dagar innan mens så visst finns det lite förhoppning) försökt sen juli -17, dock inte aktivt.. träffat äl 2 gånger nu... 1 gång i december, men det blev inget & nu denna månad.. & jag tycker mig känna en massa symtom, om det nu inte är inbillning.. besvikelse känslan gnager i mig :?( samtidigt skriker min hjärna gravid .. hoppas verkligen inte tant röd dyker upp på tisdag...

  • Deedeeone

    ÄL +9 idag, gjorde gravtest igår som var negativt. Vet att det är väldigt tidigt men ändå så tappar man hoppet lite även denna månaden. Vill ju så gärna ha det där plusset men testerna skriker hånade vitt.....

  • Mela88
    Deedeeone skrev 2019-03-09 09:32:59 följande:

    ÄL +9 idag, gjorde gravtest igår som var negativt. Vet att det är väldigt tidigt men ändå så tappar man hoppet lite även denna månaden. Vill ju så gärna ha det där plusset men testerna skriker hånade vitt.....


    Tror det är vanligare att plussa på BMI eller efter. Läst inlägg där barnmorskor säger det iaf. Försök ha lite is i magen med testerna så slipper du tappa hoppet såhär tidigt. :)
  • llindizz
    Muusan skrev 2019-03-09 11:53:09 följande:

    Bim idag. Ingen mens än


    Håller tummarna för dig
  • Muusan
    llindizz skrev 2019-03-09 14:17:43 följande:

    Håller tummarna för dig


    Jag med. Har inte råd med test heller så bara hålla tummarna att tant röd håller sig borta :)
  • llindizz
    Muusan skrev 2019-03-09 15:26:18 följande:
    Jag med. Har inte råd med test heller så bara hålla tummarna att tant röd håller sig borta :)
    Vad tråkigt! Ja, Det är bara hoppas. Du har ingen du kan fråga annars då? Föräldrar eller syskon kanske?
Svar på tråden Stöttning när man väntar på BIM