• Anonym (TB)

    Dejt hör av sig men mindre

    Jag chattade med en kille i 2 veckor innan vi hade vår första dejt. Han skrev dagligen till mig o började 9/10 gånger att skriva. Efter 2 veckor hade vi vår första dejt. Han hade nytligen kommit ur ett väldigt långt förhållande så jag hoppas o tror för hans eget bästa att han var oerfaren av att dejta för han sa så otroligt konstiga saker. Iaf så pratar vi inte alls lika mycket nu efter dejter vilket jag tolkat som at han helt enkelt inte är intresserad. Samtidigt skriver han linsom då o då till mig men inte lika myclet.

    Jag har ju uppfattat som att han inte är intresserad vilket gör att jag tycler det är jobbigt att skriva till honom. Kan han som kille tolkat det som att jag heller inte var intresserad o detta gjort att han tar avstånd från mig?

    Eller är det normalt att man vill fortsätta som kompisar med nån man enbart pratat med i 2 veckor? Jag själv har ju aldrig fortsatt skriva med någon jag dejtat o inte fattat tycke för. Möjligtvis om vi vart kompisar sedan innan men aldrig med någon jag enbart pratat med i 2 veckor.

    Jag vet att det bästa är att bara fråga men tycker sånt är så jobbigt.. hela han har varit väldigt velande o gett dubbla signaler på vad han egebtligeb söker..

    En tanke jag haft är att bara fråga rakt ut om vi ska ses en kväll o lägga till att jag menar som vänner om han nu enbart vill ha mig som en vän.

  • Svar på tråden Dejt hör av sig men mindre
  • Anonym (TB)
    Smecker skrev 2019-03-13 10:40:13 följande:

    Så han gav dubbla signaler, medan du hela tiden gett klara och tydliga signaler med vad du vill, så att han vet?


    Nä det gör jag väl inte heller kanske. Men som sagt skrev han igår, så skrev jag nu i morse o ställde en fråga som han läste o struntade i att svara..
  • Smecker
    Anonym (TB) skrev 2019-03-13 11:21:31 följande:
    Nä det gör jag väl inte heller kanske. Men som sagt skrev han igår, så skrev jag nu i morse o ställde en fråga som han läste o struntade i att svara..
    Du kan inte förvänta dig mer av honom än du ger själv. Varför skall han vara drivande och rak och tydlig när du inte är beredd att vara det?

    Du gör såklart som du vill, men förväntar du dig att en kille skall göra hela jobbet åt dig, utan att du behöver riskera något, engagera dig eller satsa själv, ja då tycker jag att du förtjänar att leva i ovisshet. What goes around, comes around, som man brukar säga. Vill du något, så ta tag i det.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (TB)
    Smecker skrev 2019-03-13 12:17:50 följande:

    Du kan inte förvänta dig mer av honom än du ger själv. Varför skall han vara drivande och rak och tydlig när du inte är beredd att vara det?

    Du gör såklart som du vill, men förväntar du dig att en kille skall göra hela jobbet åt dig, utan att du behöver riskera något, engagera dig eller satsa själv, ja då tycker jag att du förtjänar att leva i ovisshet. What goes around, comes around, som man brukar säga. Vill du något, så ta tag i det.


    Jo självklart!! Men nu är det ju faktiskt jag som visar intresse för honom. Jag hör av mig till honom m.m.

    Det känns snarare som att han kör nåt slags spel med mig. Ja han kanske försöker göra mig orolig nu när jag väl börjar visa intresse eller något va vet jag. Tex kan han skriva till mig för att sen bara sluta svara o vilja fortsätta samtalet.

    O det är ju aldrig så att jag inte visst intresse för honom. Har han skrivit till mig har jag absolut visat intresse för att vilja prata med honom genom att ställa frågorna o förs samtalet vidare.
  • Miss Skywalker

    Fråga rakt ut. Varför spela spel?

  • Smecker
    Anonym (TB) skrev 2019-03-13 13:11:08 följande:
    Jo självklart!! Men nu är det ju faktiskt jag som visar intresse för honom. Jag hör av mig till honom m.m.

    Det känns snarare som att han kör nåt slags spel med mig. Ja han kanske försöker göra mig orolig nu när jag väl börjar visa intresse eller något va vet jag. Tex kan han skriva till mig för att sen bara sluta svara o vilja fortsätta samtalet.

    O det är ju aldrig så att jag inte visst intresse för honom. Har han skrivit till mig har jag absolut visat intresse för att vilja prata med honom genom att ställa frågorna o förs samtalet vidare.
    Eller så förväntar han sig lite driv från din sida, något mer konkret än att du messar honom ibland. Till exempel att du, klart och tydligt, tar initiativ till att ni träffas igen. Det vill säga, föreslår dag, tid och plats, och kan han inte då så styr du upp när han kan. Eller så säger du rakt ut att du är intresserad av honom och frågar hur han känner och vad han vill.

    Men jag antar att det är mer safe att sitta på FL och gnälla över att han inte gör allt jobb åt dig, än att göra något konkret själv.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Miss Skywalker skrev 2019-03-13 13:24:44 följande:

    Fråga rakt ut. Varför spela spel?


    Like this.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Ace)
    Smecker skrev 2019-03-13 13:26:22 följande:

    Men jag antar att det är mer safe att sitta på FL och gnälla över att han inte gör allt jobb åt dig, än att göra något konkret själv.


    Ett område där många kvinnor gärna ser att ojämlikheten bevaras. Mannen ska uppvakta och ta dissrisken och kvinnan ska vara enväldig domare och bekräftas.
  • Anonym (TB)
    Smecker skrev 2019-03-13 13:26:22 följande:

    Eller så förväntar han sig lite driv från din sida, något mer konkret än att du messar honom ibland. Till exempel att du, klart och tydligt, tar initiativ till att ni träffas igen. Det vill säga, föreslår dag, tid och plats, och kan han inte då så styr du upp när han kan. Eller så säger du rakt ut att du är intresserad av honom och frågar hur han känner och vad han vill.

    Men jag antar att det är mer safe att sitta på FL och gnälla över att han inte gör allt jobb åt dig, än att göra något konkret själv.


    Ja men då kunde han ju iaf svara när jag frågar om han sovit bra tycker jag. Annars måste han väl förstå att jag kanske tror han dissar mig
  • Smecker
    Anonym (TB) skrev 2019-03-13 19:02:10 följande:

    Ja men då kunde han ju iaf svara när jag frågar om han sovit bra tycker jag. Annars måste han väl förstå att jag kanske tror han dissar mig


    Eller så är han trött på meningslöst småprat och väntar på att du skall visa lite driv och framåtanda. Om du varit så passiv hela tiden, och med passiv menar jag inte skickat ett meddelande då och då, hur skall han veta att du inte redan har dissat honom?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (,.,.,.,.)

    Nu har jag läst alla dina inlägg o ärligt talat tycker jag att, nej med honom. Han säger otroligt konstiga saker på första dejten (vad det nu kunde vara), sen efter det ger han dubbla signaler, är velig, vill både ha seriöst o inte, du frågar nåt o då svarar han inte ens..

    Men alltså om du ändå vill ge honom nån slags sista chans tycker jag att bara spräck ballongen en gång för alla. Fråga honom, vad vill du egentigen? Jag vill gärna träffa dig igen, vill du det eller ej, när ska vi styra upp nåt, på fredag? Om han ändå fortsätter vara diffus o dubbel efter det så vet du. 

Svar på tråden Dejt hör av sig men mindre