• Hallonpaj

    BF december 2019

    Stort Grattis till plusset!!

    Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BF december 2019
  • Najo
    Ingentingviktigt skrev 2019-04-07 10:25:48 följande:

    Det var ett sånt test som var mitt första test. Tog ett sånt test 13 dagar efter äggutplock på ruvdag8 med ett 5 dagars. Då visade testet 1-2 veckor. Sen nästa dag tog jag ett vanligt test som gav ett rätt tydligt streck och 3 dagar senare tog jag ett till vanligt som gav ett starkare streck. Jag är orolig för att det ska stå fel siffror. Har läst att såna test kan visa fel, och att det inte behöver betyda att graviditeten stannat av.

    Mina bröst har knappt ömmat på ett dygn nu. Det är fortsatt större än de brukar vara och jag ser blodådror, men har kunnat sova på mage i natt utan problem. Känner mest bara svanksmärta nu.


    Ok jag förstår. Har haft rätt lugnt med brösten sista dagarna jag mer. Känner väl ngt mer i dag, mest upp emot armhålorna. Köpte ett digitalt och testade (plus) vilket eg inte säger mkt mer än att det finns hcg i kroppen. Men tar det som positivt. I v 6 (vi befinner oss ju på exakt samma dag) ökar progrestoronet rätt mkt har jag läst. Jag tänker att hormonerna ändras lite olika från dag till dag och vecka till vecka och det är ju även kombinationen av hormoner som påverkar kroppen också. Att det varierar med symptom är nog inget jättekonstigt. Vissa blir illamående av progrestoron vissa inte. Jag har aldrig mått särskilt illa i mina graviditeter. Man får hålla tummarna och hoppas på ett livskraftigt embryo som är genetiskt intakt. Hänger nog mest på det.
  • Najo
    Ingentingviktigt skrev 2019-04-07 10:25:48 följande:

    Det var ett sånt test som var mitt första test. Tog ett sånt test 13 dagar efter äggutplock på ruvdag8 med ett 5 dagars. Då visade testet 1-2 veckor. Sen nästa dag tog jag ett vanligt test som gav ett rätt tydligt streck och 3 dagar senare tog jag ett till vanligt som gav ett starkare streck. Jag är orolig för att det ska stå fel siffror. Har läst att såna test kan visa fel, och att det inte behöver betyda att graviditeten stannat av.

    Mina bröst har knappt ömmat på ett dygn nu. Det är fortsatt större än de brukar vara och jag ser blodådror, men har kunnat sova på mage i natt utan problem. Känner mest bara svanksmärta nu.


    Ok jag förstår. Har haft rätt lugnt med brösten sista dagarna jag mer. Känner väl ngt mer i dag, mest upp emot armhålorna. Köpte ett digitalt och testade (plus) vilket eg inte säger mkt mer än att det finns hcg i kroppen. Men tar det som positivt. I v 6 (vi befinner oss ju på exakt samma dag) ökar progrestoronet rätt mkt har jag läst. Jag tänker att hormonerna ändras lite olika från dag till dag och vecka till vecka och det är ju även kombinationen av hormoner som påverkar kroppen också. Att det varierar med symptom är nog inget jättekonstigt. Vissa blir illamående av progrestoron vissa inte. Jag har aldrig mått särskilt illa i mina graviditeter. Man får hålla tummarna och hoppas på ett livskraftigt embryo som är genetiskt intakt. Hänger nog mest på det.
  • Najo
    Ingentingviktigt skrev 2019-04-07 10:25:48 följande:

    Det var ett sånt test som var mitt första test. Tog ett sånt test 13 dagar efter äggutplock på ruvdag8 med ett 5 dagars. Då visade testet 1-2 veckor. Sen nästa dag tog jag ett vanligt test som gav ett rätt tydligt streck och 3 dagar senare tog jag ett till vanligt som gav ett starkare streck. Jag är orolig för att det ska stå fel siffror. Har läst att såna test kan visa fel, och att det inte behöver betyda att graviditeten stannat av.

    Mina bröst har knappt ömmat på ett dygn nu. Det är fortsatt större än de brukar vara och jag ser blodådror, men har kunnat sova på mage i natt utan problem. Känner mest bara svanksmärta nu.


    Ok jag förstår. Har haft rätt lugnt med brösten sista dagarna jag mer. Känner väl ngt mer i dag, mest upp emot armhålorna. Köpte ett digitalt och testade (plus) vilket eg inte säger mkt mer än att det finns hcg i kroppen. Men tar det som positivt. I v 6 (vi befinner oss ju på exakt samma dag) ökar progrestoronet rätt mkt har jag läst. Jag tänker att hormonerna ändras lite olika från dag till dag och vecka till vecka och det är ju även kombinationen av hormoner som påverkar kroppen också. Att det varierar med symptom är nog inget jättekonstigt. Vissa blir illamående av progrestoron vissa inte. Jag har aldrig mått särskilt illa i mina graviditeter. Man får hålla tummarna och hoppas på ett livskraftigt embryo som är genetiskt intakt. Hänger nog mest på det.
  • Anonym (Aquaria)

    Hej tjejer! Och grattis till alla plus!

    Fick missfall i vecka 10 den 25 februari i år, men till vår stora chock lyckades jag bli gravid igen innan min mens kommit tillbaka och jag plussade här om dagen. Vågar inte hoppas än, men tänkte hålla mig lite i bakgrunden här tills jag nått en tryggare punkt så att säga.. :)

  • Anonym (hemlisen)
    Ingentingviktigt skrev 2019-04-07 11:20:26 följande:
    Vem har påstått något sånt? Jag skrev att illamående var ett bra/bättre tecken, inte ett säkert tecken eller ett automatiskt skydd.
    Försökte peppa dig med mitt första inlägg! Både du och den som svarade på ditt inlägg menade ju att illamående var ett gott tecken. Så jag ville peppa dig att det kommer nog gå vägen! Glad

    Menade bara väl! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (hemlisen)
    Minmakaron skrev 2019-04-07 11:57:41 följande:
    Tack, och vad kul att höra att du är i min ålder också. :)


    Vi hörs här i tråden! 
  • Anonym (Jossan)

    Tack till er som svarade på mitt förra inlägg (om att få tråkiga kommentarer när man väntar fler barn). Kändes skönt att läsa era svar!!

    Någon annan som börjat må illa tidigt?? Är liksom i vecka 4+0 idag och mår redan tokilla, särskilt morgon och kväll, med mina andra tre har det börjat runt vecka 6+0 (spytt fram till vecka 17-18 sen). Hade lite hoppats på att slippa detta vidriga mående, men men.

  • Stellan11

    Jag har mått illa hela veckan men idag är värsta dagen, är dock i V5+0 idag! Förra graviditeten kräktes jag konstant i 9mån så jag tror jag förvärrar saken själv genom att bli stressad o nervös när jag börjar må illa. Var inge vidare att tuppa av av näringsbrist o uttårkning förra gången o allt de kommer tillbaka nu när man börjar må illa igen! Hoppas de blir bättre denna gång för oss :)


    Anonym (Jossan) skrev 2019-04-07 20:32:22 följande:

    Tack till er som svarade på mitt förra inlägg (om att få tråkiga kommentarer när man väntar fler barn). Kändes skönt att läsa era svar!!

    Någon annan som börjat må illa tidigt?? Är liksom i vecka 4+0 idag och mår redan tokilla, särskilt morgon och kväll, med mina andra tre har det börjat runt vecka 6+0 (spytt fram till vecka 17-18 sen). Hade lite hoppats på att slippa detta vidriga mående, men men.


  • AnnahmedH
    Anonym (Aquaria) skrev 2019-04-07 13:14:00 följande:

    Hej tjejer! Och grattis till alla plus!

    Fick missfall i vecka 10 den 25 februari i år, men till vår stora chock lyckades jag bli gravid igen innan min mens kommit tillbaka och jag plussade här om dagen. Vågar inte hoppas än, men tänkte hålla mig lite i bakgrunden här tills jag nått en tryggare punkt så att säga.. :)


    Åh, grattis till att det gick så fort för er efter missfallet! För oss tog det sig på tredje försöket efter vårt missfall i v.8 (i december 2018). Jag plussade i fredags och känner att jag inte kan ta ut någon glädje ännu. Det känns som att jag inte tror på plusset på de olika test jag gjort! Jag kan inte tro det innan jag får se att bebisen växer där inne.
  • solange1992

    Är i chock fick mf i vecka 7-8 26 februari. Nu igår plussade jag den 6 april utan mens emellan.... så i vilkennvevka jag är nu har jag ingen aning. Någon som vet hur man ska räkna ?

    Glad är bara förnamnet :)

Svar på tråden BF december 2019