• Ok1020

    BIM maj

    Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

    BIM

    5/5 ok1020

  • Svar på tråden BIM maj
  • fannylinnea
    Ok1020 skrev 2019-04-08 06:15:48 följande:

    Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

    BIM

    5/5 ok1020


    Hej Ok1020. Vi har hörts i tidigare bim-trådar. Hur är allt?
  • jhk1988
    fannylinnea skrev 2019-05-16 18:22:17 följande:

    Hej! Jag var lite osäker om jag skulle hoppa in här eller inte. Det har blivit så ledsamt att hoppa vidare från tråd till tråd. Men nu är jag här. Det blir väl vårat 14e försök. Ärligt talat börjar jag att tappa räkningen. 

    Lite kort om min/våran situation:

    Desperata efter så många misslyckade försök. Har tagit blodprov hos en privat gynekolog som inte hittar några fel alls. Har egen ägglossning, regelbunden mens, alla blodprover hade fina resultat. Hon hittade ingenting. Nu har vi precis börjat utredning via landstinget. Jag har tagit blodprover hos dom, min sambo ska lämna spermaprov nästa vecka. Han ska också ta blodprover.

    Jag börjar tappa glädjen helt. Det känns som en kniv i bröstet så fort personer i min närhet talar om att de är gravida. Och helvete, alla blir gravida. Med barn ett, barn två och barn tre. Men inte vi. 

    Vi är 27 år och är hälsosamma. Ingen övervikt. Ingen alkohol. Tränar. Min sambo äter rosenrot och zink. Jag äter en hel jävla uppsjö av tabletter som ska vara bra för fertiliteten. 

    Förlåt att det blev deppig läsning från mig, men jag är deppig. Vet att det har känts skönt att kunna skriva av sig i de tidigare bim-trådarna för folk är så jäkla fina och stöttande. Känns som jag behöver stöttning från alla jäkla håll och kanter för att inte falla ihop som ett korthus.

    Tack du som tog dig tid att läsa ända hit. Ha en fin kväll. Och alla ni som kämpar på där ute - heja er! 

    /L

     BIM-lista

    1/5 elenoresara, Maya 889, 88Sandy

    2/5 Trettitvå, Rollan92, Solsken86

    3/5 sommartjejen888, Emphz, skrollan94,

    4/5 smlan, luktärtan, höstmamma, susanned, råttiz

    5/5 ok1020, Evi82, Irene122, legenden123, t123, Grossess, sanfo1

    6/5 Bebbelover, Rebecka93, Hannabananas, hallonsaft24

    7/5 jejja93, nervösanonym, zebrans

    8/5 Emmissss, Lyra78, Pixpoxy, Pikai

    9/5 Babycakes79, Cheneyney, pepsi20, Gabriela11, sidechick

    10/5 Proppen89, mammaanonym2barn

    11/5 Espresso, Gummsan83, Jsv17, liebespuppe

    12/5 Pahm, Lunne

    13/5 Lonelygirl92, Desiree223

    14/5 fjompp91, Tjoppa12

    15/5 Sweetheart2017, CH90

    16/5 Tessi1, LittleAngelbeat, butembobaby

    18/5 Sirest01

    19/5 babytjejen

    20/5 Emuya

    21/5 Enniie

    22/5 Pennie22, luthia, Dimman, Sobioor, Lovalivet, Ollesmor 

    23/5 Lovalia, BabyEA

    25/5 Zyprexa

    26/5 MiaAhlin

    27/5 Nicciz, Emma Sx

    28/5 Mela88, Skrollan94

    29/5 t123

    30/5 Kakan32, brallison

    31/5 MammaVici, Rollan92, Saga92

    Pluslista;

    25/4 Trettitvå -7

    29/4 emphz -4, 88Sandy , luktärt

    3/5 Sussaned -1, smlan -1, råttiz

    4/5 legenden123 -1

    5/5 jejja93 -2

    7/5 Lonelygirl92 -5

    8/5 Emmissss

    12/5 CH90 - 3 mammaanonym +2


    Åååh, jag lider verkligen med dig! Kan inte ens tänka mig din förtvivlan månad efter månad. Jag hoppas sååå mycket att denna månad är er månad! Jag håller tummarna sååå hårt! Har du några symtom? Massa kärlek till dig! Sedan funderade jag på om du har funderat på att kanske ta till professionell hjälp att kanske få prata med kurator eller psykolog? Ta inte illa upp för jag menar absolut inget illa. Utan jag tänker bara att du skrev att du känner dig deprimerad.
  • fannylinnea
    jhk1988 skrev 2019-05-16 18:29:38 följande:
    Åååh, jag lider verkligen med dig! Kan inte ens tänka mig din förtvivlan månad efter månad. Jag hoppas sååå mycket att denna månad är er månad! Jag håller tummarna sååå hårt! Har du några symtom? Massa kärlek till dig! Sedan funderade jag på om du har funderat på att kanske ta till professionell hjälp att kanske få prata med kurator eller psykolog? Ta inte illa upp för jag menar absolut inget illa. Utan jag tänker bara att du skrev att du känner dig deprimerad.
    Hej. Och tack. Verkligen tack för att du tog dig tid att svara Hjärta Känner mig som ett nervvrak verkligen.

    Nej, inga symptom. Lite molvärk i äggstockarna. Men det hade jag förra månaden också. Så pass att jag verkligen trodde att jag var gravid, speciellt då mensen var fem dagar sen. Och min mens är aldrig sen.

    Ja, jag har faktiskt funderat på det - att prata med nån. Men jag är lite rädd, det känns så exremt naket att sitta framför en människa och titta den i ögonen medan man berättar om sitt livs största sorg. För jag bara ältar allt i mitt huvud hela tiden. Min högsta önskan har alltid varit att bilda egen familj. Att bli mamma. Att bära mitt barn. Vara gravid och allt det där. Men för varje månad så känns det bara mer och mer hopplöst :(

    Vi har fått tid hos en läkare i början av juni för att gå igenom våra provsvar. Usch vad nervös jag är.

    Kram på dig!
  • luthia

    Hej! Känner med dig... men försök vända på det, du är fortfarande ung och nu får ni ju verkligen rätt hjälp på traven. Det kommer att lösa sig!

    Gällande att gå och prata med någon så är det enbart positivt! Visst är man naken och utlämnad men när man väl är där så är det så skönt att veta att någon verkligen lyssnar och hjälper en. Ifjol blev jag sexuellt förgripen av en nära kollega och blev sittandes med en psykolog under ett halvårs tid. Det absolut bästa beslut jag tagit och normalt sett så skakar jag bara av mig grejer. Så ta det tillfället i akt. kram!


    fannylinnea skrev 2019-05-16 18:38:13 följande:

    Hej. Och tack. Verkligen tack för att du tog dig tid att svara  Känner mig som ett nervvrak verkligen.

    Nej, inga symptom. Lite molvärk i äggstockarna. Men det hade jag förra månaden också. Så pass att jag verkligen trodde att jag var gravid, speciellt då mensen var fem dagar sen. Och min mens är aldrig sen.

    Ja, jag har faktiskt funderat på det - att prata med nån. Men jag är lite rädd, det känns så exremt naket att sitta framför en människa och titta den i ögonen medan man berättar om sitt livs största sorg. För jag bara ältar allt i mitt huvud hela tiden. Min högsta önskan har alltid varit att bilda egen familj. Att bli mamma. Att bära mitt barn. Vara gravid och allt det där. Men för varje månad så känns det bara mer och mer hopplöst :(

    Vi har fått tid hos en läkare i början av juni för att gå igenom våra provsvar. Usch vad nervös jag är.

    Kram på dig!


  • Mela88
    LittleAngelbeat skrev 2019-05-16 11:53:57 följande:

    Håller tummarna! Hade ju varit kul om det blev så för dig denna gången också :D själv är 2 av mina små syskon födda på morsdag med ett år i mellan.

    Illamåendet är verkligen jobbigt. Är glad att jag bara mår illa på kvällarna numera. Dock driver alla kiss pauser mig till vansinne just nu :S


    Nu kom det några droppar blod ner i toan efter jag kissat. Kan ju omöjligt vara mens 7 dagar efter ägglossning. (Har ju både tagit prov och tempat).... blir så trött på detta blod!!
  • Lisa fisa
    Mela88 skrev 2019-05-16 19:35:37 följande:

    Nu kom det några droppar blod ner i toan efter jag kissat. Kan ju omöjligt vara mens 7 dagar efter ägglossning. (Har ju både tagit prov och tempat).... blir så trött på detta blod!!


    Hoppar in här.... har följt eran tråd i smyg????

    Ville bara säga till dig Mela88 vi har BIM samtidigt. Och deina droppar blod kan mycke väl vara en nidblödning. Alltså ett positivt tecken ????????
  • Mela88
    Lisa fisa skrev 2019-05-16 19:55:36 följande:

    Hoppar in här.... har följt eran tråd i smyg????

    Ville bara säga till dig Mela88 vi har BIM samtidigt. Och deina droppar blod kan mycke väl vara en nidblödning. Alltså ett positivt tecken ????????


    Hoppas verkligen det!! Fick dock vad jag trodde var en nidblödning 10-11 dagar efter ägglossning förra månaden. Men då var det falskt alarm. :/

    Välkommen till gruppen :) kul med samma bim datum.
  • zebrans
    Mammaanonym2barn skrev 2019-05-16 13:48:52 följande:

    Om du är gravid då borde testet verkligen visa det ????inga symtom?


    Haft molvärk från och till + superömma bröstvårtor. Inte så mycket mer än det
  • Halindzor
    fannylinnea skrev 2019-05-16 18:38:13 följande:

    Hej. Och tack. Verkligen tack för att du tog dig tid att svara  Känner mig som ett nervvrak verkligen.

    Nej, inga symptom. Lite molvärk i äggstockarna. Men det hade jag förra månaden också. Så pass att jag verkligen trodde att jag var gravid, speciellt då mensen var fem dagar sen. Och min mens är aldrig sen.

    Ja, jag har faktiskt funderat på det - att prata med nån. Men jag är lite rädd, det känns så exremt naket att sitta framför en människa och titta den i ögonen medan man berättar om sitt livs största sorg. För jag bara ältar allt i mitt huvud hela tiden. Min högsta önskan har alltid varit att bilda egen familj. Att bli mamma. Att bära mitt barn. Vara gravid och allt det där. Men för varje månad så känns det bara mer och mer hopplöst :(

    Vi har fått tid hos en läkare i början av juni för att gå igenom våra provsvar. Usch vad nervös jag är.

    Kram på dig!


    Förstår hur du känner dig. Är väldig känslig just nu, alla andra blir gravida förutom jag typ. Känns också som alla andra hinner till o me skaffa ett andra barn..

    Men får inte ha dessa spöktankar, för nån gång kommer den tiden förr eller senare på det ena eller andra sättet.

    Har bim idag, min mens har ej kommit än så man blir mer hoppfull med tiddn.. men känslan är ju att den kommer imorgonbitti när man vaknar .. här på jobbet

    Men jag hoppas att kaaanske finns det hopp i att mensen är försenad
Svar på tråden BIM maj