• Ok1020

    BIM maj

    Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

    BIM

    5/5 ok1020

  • Svar på tråden BIM maj
  • Susanned
    sommartjejen888 skrev 2019-05-27 07:52:57 följande:

    Jag känner ju av att jag har mensvärk :(


    Ett positivt är ett positivt :) grattis! Det du känner av är inte mensvärk, det är livmodern som börjat växa! Kände samma sak dagen innan jag plussade.
  • Babycakes79
    sommartjejen888 skrev 2019-05-27 07:45:29 följande:
    Gummor!!! Jag ska ha mens på torsdag eller fredag? Så skulle jag bara "testa" eller vet inte ens varför jag gjorde det för jag tänkte att det kommer ju inte synas så här tidigt på ett sånt här test men gjorde det ändå. Kan man lita på resultatet ? Vill så gärna :(
    Grattis till plusset, klart du kan lita på det!
  • Nicciz

    Grattis till er som plussat! Själv testade jag negativt även idag. Såg en liten skugga först men tycker strecket försvann i slutet av tiden (inom 5 min). Om exakt en vecka startar vi en fertilitetsutredning. Då har vi försökt i 13 mån och blivit gravida en gång som vi fick avbryta i v15. Hoppar ändå till nästa tråd!

  • EmmaSx

    Grattis till plusset sommartjejen!

    Själv har jag nu gått och blivit BIM +3 och negativt test på BIM +1. Räknar med negativt då jag är osäker på menscykeln efter att ha slutat med P-piller för 6 v sedan. men tänker att så länge mensen inte kommer så finns det fortfarande en chans

  • t123

    Åh vad kul att se flera plus, grattis till er :)


    Jag är på ÄL+9 idag tror jag, inte så värst mycket symtom faktiskt, lite molvärk och lite öm i äggstockarna. Kanske lite diffust illamående då och då men inget som jag inte brukar kunna ha innan mens heller så har inget att gå på.

    Tempar dock och har legat lite lägre generellt än jag brukar efter ÄL, men tänker att det kan man väl göra ibland. Idag fick jag en dipp så frågan är om tempen redan är på väg ner (brukar gå neråt på ÄL+11 eller 12, dvs precis innan mensen ska komma) eller om det är nåt tillfälligt. Har inte så mycket hopp men vi får väl se :)

  • kråkan25
    Nicciz skrev 2019-05-27 09:21:08 följande:

    Grattis till er som plussat! Själv testade jag negativt även idag. Såg en liten skugga först men tycker strecket försvann i slutet av tiden (inom 5 min). Om exakt en vecka startar vi en fertilitetsutredning. Då har vi försökt i 13 mån och blivit gravida en gång som vi fick avbryta i v15. Hoppar ändå till nästa tråd!


    Önskar dig all lycka! 
  • LittleAngelbeat
    sommartjejen888 skrev 2019-05-27 07:52:57 följande:

    Jag känner ju av att jag har mensvärk :(


    Clearblue är visar alltid ett säkert resultat :) plussade med samma test 3 dagar innan beräknad mens och hade som mensvärk också. Är i v 6 nu (5+3) och kan säga att mensvärk håller i sig i början. Se det som något positivt! Även om det gör ont så är det en konstant påminnelse om dagen att bebisen växer vilket tar bort oron för min del.

    Gratulerar till plusset :D
  • sommartjejen888

    Tack alla så hemskt mycket för alla grattis och svar! Allt är så nytt så man har ju ingen koll! Hoppas det lilla fröt vill stanna kvar!!

    Grattis till er andra som plussat och håller tummarna för er andra ,<3

  • Natalie87W

    Hej tjejer!

    Jag hade bim igår och har fortfarande inte fått mens. Men har lite värk i magen, inte riktigt mensvärk heller i h haft det typ sen igår. Och igår kväll märkte jag att jag har ljusrosa flytningar. Kan ju få det några timmar innan eller precis i samband med mens men det har snarare avtagit nu än ökat. Kan det vara en nidblödning. Använder appen flo och har enligt den alltid fått

    Min mens exakt 15 dagar efter ägglossning och det var igår. Alltså är den sen nu om inte de ljusa flytningarna räknas som mens, men aldrig haft såhär innan. Jag är så nervös och vågar typ inte ta ett test :/ är så rädd att det ska vara negativt. Jag och min kille är på ca 10:e ordentliga försöket men har haft oskyddat sex utan preventivmedel i snart 3 år och inget har hänt.

    Blir galen på att vara rädd!!!

  • t123
    sommartjejen888 skrev 2019-05-27 13:30:33 följande:

    Tack alla så hemskt mycket för alla grattis och svar! Allt är så nytt så man har ju ingen koll! Hoppas det lilla fröt vill stanna kvar!!

    Grattis till er andra som plussat och håller tummarna för er andra ,<3


    Håller tummarna för dig :) Vad har du haft för symtom? :D