• Anonym (Målsättning)

    Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

    Har en annan tråd som handlar om mäns kroppar.
    Men eftersom jag närmar mig 50 så jag får jag vara realistisk och rikta mig till kvinnor i min ålder, och äldre.
    Vad har ni för förväntningar och önskemål på hur en man ska se ut i kroppen?
    Nämn gärna en kändis, skådis tex, så man får lite hum om vilket som är ditt ideal.

  • Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?
  • Anonym (43 år)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 09:53:32 följande:

    Kommentarerna att "nu måste hon ju träffa nån" och "nu får killarna se upp" var från hennes väninnor. Inga fjortisar. Utan kvinnor närmare 50.

    Alltså värdesätts utseende väldigt mycket. Hon var riktigt snygg nu och då måste hon ju kunna få en man på kroken. Inte helt orimligt att anta att kvinnor då har stora krav på hur en man ska se ut, för att "duga".


    Fortfarande, du antar bara. Du antar det utifrån din synvinkel. Det är inte samma sak som sanningen.

    Att tjejkompisar säger så betyder inte att män resonerar likadant.
  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (43 år) skrev 2019-04-20 10:04:08 följande:
    Att tjejkompisar säger så betyder inte att män resonerar likadant.
    Nej, inte jag i alla fall. Jag har gillat runda kvinnor med små bröst. Jag skulle aldrig säga att hon är för tjock eller att hon borde fixa brösten. Till mig har kvinnor sagt att jag är för smal och har för lite muskler.
    Jag tror att kvinnor tycker det är mer ok att driva med män och deras kroppar. Män tar inte åt sig på samma sätt, det är inte lika känsligt för män.
    Jag har tagit illa vid mig av de kommentarerna. Eftersom jag aldrig haft tjej så förstår jag att det hänger ihop med mitt utseende. Hade tjejer inte haft problem mitt utseende så hade de inte ens kommenterat. Och absolut inte på det sättet.
  • Fjäril kär
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:11:19 följande:

    Nej, inte jag i alla fall. Jag har gillat runda kvinnor med små bröst. Jag skulle aldrig säga att hon är för tjock eller att hon borde fixa brösten. Till mig har kvinnor sagt att jag är för smal och har för lite muskler.

    Jag tror att kvinnor tycker det är mer ok att driva med män och deras kroppar. Män tar inte åt sig på samma sätt, det är inte lika känsligt för män.

    Jag har tagit illa vid mig av de kommentarerna. Eftersom jag aldrig haft tjej så förstår jag att det hänger ihop med mitt utseende. Hade tjejer inte haft problem mitt utseende så hade de inte ens kommenterat. Och absolut inte på det sättet.


    Det är ditt självförtroende det är fel på, inte utseendet. När ska du fatta det?
  • Anonym (Målsättning)

    Kvinnor gillar långa män har jag läst. Jag är 185 så det är nog ganska långt. Men, det är inte bra nog. Nu tar vi vikten då. Jag har alltid varit normalviktig, legat på 75-78 kg.
    Inte jättemycket muskler. Är som Jeffrey Dean Morgan och Mads Mikkelsen i kroppen. Jag har haft mer muskler men kände mig trög då. Nu känner jag mig rörlig och klarar av vardagssysslor bra. Bära hem matkassar, bära möbler.
    Men inte ens när jag var yngre och hade mycket gratis, som man har då, lättare att vara i form. Jag orkade springa längre, lyfta mer. Så var det bra nog.

  • Anonym (Målsättning)
    Fjäril kär skrev 2019-04-20 10:16:55 följande:
    Det är ditt självförtroende det är fel på, inte utseendet. När ska du fatta det?
    Så när kvinnor kommenterar min kropp negativt, då är det mitt självförtroende det är fel på? jag inbillar mig att de säger så?
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:22:11 följande:

    Så när kvinnor kommenterar min kropp negativt, då är det mitt självförtroende det är fel på? jag inbillar mig att de säger så?


    Det är fel på personerna som beter sig otrevligt givetvis vilket många påpekat i tråden.

    Du har dessutom utmaningar med din självkänsla eftersom dessa kommentarer hämmar ditt liv så mycket. Det är alltså självkänslan/självförtroende som du behöver jobba på, inte kroppen.

    Det innebär inte att du inbillar dig att personerna sagt det de sagt. Hur kommer det sig att du tolkar inlägget så? Det som stod var att det inte är fel på ditt utseende utan på självförtroendet. Det stod ingenting om att du inbillat dig de elaka släktingarna. Förstår inte hur du läser in det.
  • pyssel
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:22:11 följande:

    Så när kvinnor kommenterar min kropp negativt, då är det mitt självförtroende det är fel på? jag inbillar mig att de säger så?


    Det är fel på dem och deras kommentarer och sådant sätter vanligtvis spår i ens känslor och självbild. Att det sätter spår i ens slutledningsförmåga och ens antagande om världen, då är det något annat fel. Förstår du skillnaden?
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:20:46 följande:

    Kvinnor gillar långa män har jag läst. Jag är 185 så det är nog ganska långt. Men, det är inte bra nog. Nu tar vi vikten då. Jag har alltid varit normalviktig, legat på 75-78 kg.

    Inte jättemycket muskler. Är som Jeffrey Dean Morgan och Mads Mikkelsen i kroppen. Jag har haft mer muskler men kände mig trög då. Nu känner jag mig rörlig och klarar av vardagssysslor bra. Bära hem matkassar, bära möbler.

    Men inte ens när jag var yngre och hade mycket gratis, som man har då, lättare att vara i form. Jag orkade springa längre, lyfta mer. Så var det bra nog.


    Hur snygg din kropp än är kommer det aldrig räcka att bara ha en snygg kropp. Det känns som du gömmer dig bakom din kropp för att slippa ta tag i andra saker i ditt liv. Om du kan skylla på att din kropp ine duger på grund av kvinnors utseendefixering behlver du inte utamana andra saker i livet som att försöka ta kontakter med andra människor osv.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:20:46 följande:

    Kvinnor gillar långa män har jag läst. Jag är 185 så det är nog ganska långt. Men, det är inte bra nog. Nu tar vi vikten då. Jag har alltid varit normalviktig, legat på 75-78 kg.

    Inte jättemycket muskler. Är som Jeffrey Dean Morgan och Mads Mikkelsen i kroppen. Jag har haft mer muskler men kände mig trög då. Nu känner jag mig rörlig och klarar av vardagssysslor bra. Bära hem matkassar, bära möbler.

    Men inte ens när jag var yngre och hade mycket gratis, som man har då, lättare att vara i form. Jag orkade springa längre, lyfta mer. Så var det bra nog.


    Hur snygg din kropp än är kommer det aldrig räcka att bara ha en snygg kropp. Det känns som du gömmer dig bakom din kropp för att slippa ta tag i andra saker i ditt liv. Om du kan skylla på att din kropp ine duger på grund av kvinnors utseendefixering behlver du inte utamana andra saker i livet som att försöka ta kontakter med andra människor osv.
  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (Linnea) skrev 2019-04-20 10:30:25 följande:
    Det är fel på personerna som beter sig otrevligt givetvis vilket många påpekat i tråden.

    Du har dessutom utmaningar med din självkänsla eftersom dessa kommentarer hämmar ditt liv så mycket. Det är alltså självkänslan/självförtroende som du behöver jobba på, inte kroppen.

    Det innebär inte att du inbillar dig att personerna sagt det de sagt. Hur kommer det sig att du tolkar inlägget så? Det som stod var att det inte är fel på ditt utseende utan på självförtroendet. Det stod ingenting om att du inbillat dig de elaka släktingarna. Förstår inte hur du läser in det.
    Jag koppar det till hur jag uppfattas av kvinnor. För mig känns det bra om kvinnor uppskattar mitt utseende och min kropp. Att få negativa kommentarer känns inte bra för mig. Det gör mig osäker. Och leder till att jag får sämre självförtroende. Jag tycker själv att jag ser ok ut. Jag trivs med min kropp som den är nu. Men kvinnor har problem med det. Så pass att de måste tala om det för mig.
Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?