• Anonym (Målsättning)

    Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

    Har en annan tråd som handlar om mäns kroppar.
    Men eftersom jag närmar mig 50 så jag får jag vara realistisk och rikta mig till kvinnor i min ålder, och äldre.
    Vad har ni för förväntningar och önskemål på hur en man ska se ut i kroppen?
    Nämn gärna en kändis, skådis tex, så man får lite hum om vilket som är ditt ideal.

  • Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?
  • Anonym (Linnea)

    Spelar mindre roll. Intressantare är hur man klär kroppen och hur man rör sig om vi ska prata yttre saker.

    Extrem övervikt (alltså rejäl fetma) jag att jag skulle ha svårt för.

  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-15 10:11:44 följande:

    Det är kvinnor som har kommenterat och anmärkt på mitt utseende, negativt. Jag har aldrig gjort det med en kvinna. Så uppenbarligen stör sig kvinnor på vissa mäns utseende och talar om det för honom.


    Så om du inte har gjort en sak har inga män gjort detta? Och om några kvinnor gjort nåt är de reperesentativa för alla kvinnor?
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-18 08:39:08 följande:

    Ni som är på uteserveringar och liknande på sommaren, är det för att kolla in snygga människor?

    Jag drar mig undan allt sånt. Jag går i shorts på sommaren såklart men är aldrig ute på sociala tillställningar. Jag har ärvt lite konstiga ben. Mina vadmuskler är inte lika "utvecklade" som på de flesta andra. Benen funkar som de ska, jag joggade i 24 år innan jag skadade mig. 


    Alltså, jag har aldrig någonsin spanat in en mans vadmuskler. Kan inte vara supervanligt. Uppenbarligen har du haft släktingar som kommenterat din kropp på ett sätt som du inte mår bra av. Om de inte redan slutat med detta be dem göra det och sök samtalsterapi för diutseendefixering.
  • Anonym (Ulla)

    Känner två killar som träffat damer (som sett bra ut)

    Ena 190cm 70kg

    Andra ca 175cm väger 140-150kg.

    Om du försöker se till att ditt bmi är någonstans mellan deras så borde det ju logiskt sett gå att fixa dam med din kropp.

    Du måste släppa kommentarerna du fått förr.

    Det är ältande av det som bidrar till att det går dåligt för dig. Ingen blir attraherad av någon för att vara snälla eller för att de tycker synd om den. Hårt men sant. Därför du borde prata med terapeut som sagt var. Detta malande på familjeliv leder ingen vart för dig. Du måste ta tag i det istället för att älta det. Allt är upp till dig.

  • Anonym (Medelålders)

    TS, du har utseendenojor som känns ganska ovanliga i din ålder. Det brukar vara i tonåren som man tror att alla andra kollar in ens utseende, värderar det och kommenterar det med vänner.

    Sanningen är att den absoluta majoriteten som är på en strand eller en uteservering är till största delen upptagna av sig själva. De granskar inte dig kritiskt. Så viktig är du inte. Det säger jag inte för att vara taskig, utan för att det är så människor funkar.

    Om en stackars kändis kommer på stranden däremot! Då kommer många spana in honom/henne väldigt kritiskt och sedan kommentera nedlåtande i stil med "Han är inte alls lika snygg i verkligheten!" eller "Hon ser ju yngre ut i tidningarna!" Tänk dig medlemmarna i kungahuset. Varje dag är det garanterat människor som ser dem och lite besviket säger till varandra att de ser ju helt vanliga ut. Inte alls som på de offentliga bilderna. 

    Men att de skulle skärskåda dig är ganska osannolikt. Folk tittar på varandra lite ytligt hela tiden. Det är mänskligt. Men jag lovar att de inte granskar dina vader. Inte en chans. Det sitter bara i skallen på dig. Och det låter som att du behöver hjälp att komma över din sociala fobi eller ångest eller vad det kan handla om. Dysmorfofobi kanske.

    Jag och min kille träffades som 40-plussare för några år sedan. Ingen av oss är perfekt i utseendet. Hur skulle vi kunna vara det? Vi har gott om skavanker båda två, så här halvvägs in i livet. Men det är verkligen inget vi lägger någon vikt vid. Vi är friska och glada och håller igång fysiskt. Jag tycker han är sjukt snygg och lustigt nog verkar han tycka detsamma om mig. 

    Men släta lår, sexpack, rynkfri hud och höga kindknotor lämnar vi till de som får betalt för att vara snygga.

  • Anonym (Annika)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-18 08:50:56 följande:
    Nej, det är sant, jag vet inte hur man gör. Tjejer jag träffat IRL har gillat att prata med mig och så, och när jag känt lite kemi, så har jag försökt.
    På dejtsidor är det nästan ingen som bseöker min profil, eller skriver.
    Hur gör ni?
    Jag kan bara svara för mig själv, men jag läser namnet (heter du något som de flesta tycker är ok?), kollar åldern (stämmer den?), avstånd från mig, bilderna och presentationen. 
    Du bör ha flera bilder. De ska var olika, du ska inte bara byta tröja, men ändå se likadan ut på alla... Be någon hjälpa dig att ta bra bilder! (kanske lägga en slant på att få hjälp av en fotograf?) Leende är viktigt! Bilderna får gärna visa dig i olika situationer om representerar dig. På en stubbe i skogen med en mugg kaffe, på en plats med fin utsikt ståendes vid din cykel, på en uteservering, rockkonsert, när du bakar bullar, el. dyl. Ta din snyggaste bild som din första, och testa att byta förstabild.
    Presentationstexten är viktig! Jag är inte så noga med att den ska vara rolig el. dyl - en lista funkar också. Det viktiga är att den innehåller lite fakta - bostadsort, ev. barn,  yrke/utbildning, intressen, om man söker seriöst, osv. Gärna något tjejen kan svara på, t.ex om du skriver om dina drömresmål kan du avsluta med att fråga vilka som är hennes?
  • EnAnonumius
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-18 09:49:13 följande:
    Du kanske inte är singel, men jag tror att många singelkvinnor på uteserveringar kollar in män.
    Jag tycker att folk glor när jag är ute, är jag ensam om att uppleva det så?
    Ingen av tjejerna jag gillat var perfekta, och jag kommenterade inte det. De hade "skönhetsfel".
    Jag måste vara unik då, för mig är det ok att klanka ner på. Jag vet inte varför det är så.
    Vad du "TROR", är egentligen irrelevant i sammanhanget.

    Det som är relevant i sammanhanget är att du vägra hårdnackat, att ta till dig vad kvinnor skriver i denna tråden. Du totalt vägra att inse att utseendet är inte så viktigt för kvinnor, som är 45+, i största allmänhet.
    Du får ju inlägg efter inlägg och dialog med många OLIKA kvinnor från olika delar i landet. Ändå trycker du fingrar i öronen och lallar högt för att undvika höra svaret du får, och så kommer du med samma fråga om och om igen om utseendet.

    Jag har en fråga till dig TS.
    Varför vägra du att ta till dig vad kvinnorna i denna tråden skriver? 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Målsättning)
    EnAnonumius skrev 2019-04-18 22:02:42 följande:
    Vad du "TROR", är egentligen irrelevant i sammanhanget.

    Det som är relevant i sammanhanget är att du vägra hårdnackat, att ta till dig vad kvinnor skriver i denna tråden. Du totalt vägra att inse att utseendet är inte så viktigt för kvinnor, som är 45+, i största allmänhet.
    Du får ju inlägg efter inlägg och dialog med många OLIKA kvinnor från olika delar i landet. Ändå trycker du fingrar i öronen och lallar högt för att undvika höra svaret du får, och så kommer du med samma fråga om och om igen om utseendet.

    Jag har en fråga till dig TS.
    Varför vägra du att ta till dig vad kvinnorna i denna tråden skriver? 
    Varför är mina åsikter och vad jag tror irrevelant? Du menar att det inte finns nån sanning i mina påståenden?
    Jag tycker mig se att kvinnor i min ålder är utseendefixerade. I var och varannan dejtprofil står det att hon tränar, och vill ha en man som är mån om sitt utseende och kropp. Bilder från gymet har de också.
    Jag tränar, men skriver inget i min profil om det, för jag vill inte att kvinnor ska få förväntningar att jag har en superkropp.
    Jag hoppas ju att om jag eventuellt skulle träffa en kvinna, så tycker hon om mig mycket för min personlighet och inte stirrar sig blind på detaljer på min kropp. Och absolut inte kommenterar och anmärker på mig.
    Det skulle kännas skönt och avslappnat om man träffade en sån kvinna.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-19 07:02:11 följande:

    Varför är mina åsikter och vad jag tror irrevelant? Du menar att det inte finns nån sanning i mina påståenden?

    Jag tycker mig se att kvinnor i min ålder är utseendefixerade. I var och varannan dejtprofil står det att hon tränar, och vill ha en man som är mån om sitt utseende och kropp. Bilder från gymet har de också.

    Jag tränar, men skriver inget i min profil om det, för jag vill inte att kvinnor ska få förväntningar att jag har en superkropp.

    Jag hoppas ju att om jag eventuellt skulle träffa en kvinna, så tycker hon om mig mycket för min personlighet och inte stirrar sig blind på detaljer på min kropp. Och absolut inte kommenterar och anmärker på mig.

    Det skulle kännas skönt och avslappnat om man träffade en sån kvinna.


    De som skriver så, är nog själva intresserade av träning och vill ha en likasinnad. Det betyder ju dels inte att de är extremt utseendefixerade och dels inte att dessa personer är representativa för alla kvinnor.

    Att vara mån o sitt utseende och kropp kan för övrigt betyda allt emllan att man har kläder och skönhetsvård som främsta intressen och är supernoga med kost och träning till att man sköter sin hygien, klipper håret regelbundet och rör på sig för sitt och kroppens välmående.

    Men om du inte är superintresserad av hälsa och skönhet är det ju onödigt att söka sig till en kvinna som är det.

    Men du måste försöka föratå att för att en person av kvinligt kön gör eller säger något innebär det inte att alla andra personer av kvinligt kön gör eller säger det samma.

    Jag var med på en dejtingsida en kortare tid och så gott som alla män beskrev sina intressen som löpträning och renovera hus. Men jag förstår ju att alla män 40+ ändå inte har dessa intressen.

    Men tror absolut att just dejtingsidor har en tendens att bli utseendefixerade, man har ju inte så mycket annat att gå på. Bättre kanske att i ditt fall försöka träffa någon via (normala) vönner och intressen.

    Men innan du försöker träffa någon så bör du jobba med din självkänsla och mot din utseeendefixering.

    Det normala är inte att anmärka negativt på sin partner. Det är inte något unikt att träffa en partner som inte är elak och trycker ned en. Om du träffar en sådan person ska du genast lämna denna. Men du behöver få stöd med att sluta utgå från att majoriteten av alla kvinnor håller på med psykisk misshandel av nåt slag. Om du har traumatiska upplevelser sedan tidiagre är en såsan rädsla säkert inte konstig, men du behlver ju söka hjälp med de känslorna.
  • pyssel
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-19 07:02:11 följande:

    Varför är mina åsikter och vad jag tror irrevelant? Du menar att det inte finns nån sanning i mina påståenden?

    Jag tycker mig se att kvinnor i min ålder är utseendefixerade. I var och varannan dejtprofil står det att hon tränar, och vill ha en man som är mån om sitt utseende och kropp. Bilder från gymet har de också.

    Jag tränar, men skriver inget i min profil om det, för jag vill inte att kvinnor ska få förväntningar att jag har en superkropp.

    Jag hoppas ju att om jag eventuellt skulle träffa en kvinna, så tycker hon om mig mycket för min personlighet och inte stirrar sig blind på detaljer på min kropp. Och absolut inte kommenterar och anmärker på mig.

    Det skulle kännas skönt och avslappnat om man träffade en sån kvinna.


    Nu är ju de flesta kvinnor "en sån kvinna". Särskilt i vår ålder. De flesta män är "såna män" också. Titta runt dig på medelålders par hur mkt "detaljer" de har. Ser det ut att vara ett hinder för någon av dem att bilda par?
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?