• Mudcakemonster

    IVF maj 2019

    Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

    Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

  • Svar på tråden IVF maj 2019
  • Mudcakemonster
    zey skrev 2019-05-24 19:43:58 följande:

    JaG är GRAVID! Efter så många negativa tester genom året trodde jag inte helt på de ljusa plus jag fått. Jag känner mig så otrolig tacksam och livrädd! På måndag ska jag ringa kliniken och meddela resultatet, och sedan blir det nog ett tidigt ultraljud!

    BF är den 27 januari 2020 om allt går bra :)

    Kämpa ni som håller på där ute, jag tänker på er alla!


    Ååååååååh vad roligt!!!! Är så glad för din skull!! ??
  • Denstarke
    zey skrev 2019-05-24 19:43:58 följande:

    JaG är GRAVID! Efter så många negativa tester genom året trodde jag inte helt på de ljusa plus jag fått. Jag känner mig så otrolig tacksam och livrädd! På måndag ska jag ringa kliniken och meddela resultatet, och sedan blir det nog ett tidigt ultraljud!

    BF är den 27 januari 2020 om allt går bra :)

    Kämpa ni som håller på där ute, jag tänker på er alla!


    Grattis!! Vad kul - och vilken lättnad! Så glad för er skull!

    Kram!
  • Denstarke
    Mudcakemonster skrev 2019-05-24 16:51:49 följande:

    Vad skönt :) för mig började det värka i ländryggen på rd 4, och har fortsatt från och till i flera dagar med mycket mensvärk. Mensvärken kommer och går. Nu rd 10 har jag inte så mycket värk alls. Konstigt.


    Godmorgon :)

    Vaknade idag lätt illamående, svullna fingrar, brösten fortfarande ömma - det är värre på kvällen, inga större känningar nedtill - så det är lite nervöst...

    Läget med er idag?

    Kram
  • Mabe

    Ruvardag 6. Lätt illamående och lite ont i magen. Har vid några tillfällen kommit lite beigefärgat med lutinusen, men än så länge mycket lite. Har i några dagar haft en konstig sur smak i munnen som jag inte känner igen. Imorgon dags att ta en kvarts dos ovitrelle igen men innan sprutan ett nytt test för att se eventuella stegringar.

  • Denstarke
    Mabe skrev 2019-05-25 09:19:46 följande:

    Ruvardag 6. Lätt illamående och lite ont i magen. Har vid några tillfällen kommit lite beigefärgat med lutinusen, men än så länge mycket lite. Har i några dagar haft en konstig sur smak i munnen som jag inte känner igen. Imorgon dags att ta en kvarts dos ovitrelle igen men innan sprutan ett nytt test för att se eventuella stegringar.


    :) Varför tar du Ovitrelle? Och vad är det för test du tar? Jag har haft ett bra morgonhumör idag, inga känningar alls än så länge.
  • Denstarke
    Mabe skrev 2019-05-25 09:19:46 följande:

    Ruvardag 6. Lätt illamående och lite ont i magen. Har vid några tillfällen kommit lite beigefärgat med lutinusen, men än så länge mycket lite. Har i några dagar haft en konstig sur smak i munnen som jag inte känner igen. Imorgon dags att ta en kvarts dos ovitrelle igen men innan sprutan ett nytt test för att se eventuella stegringar.


    :) Varför tar du Ovitrelle? Och vad är det för test du tar? Jag har haft ett bra morgonhumör idag, inga känningar alls än så länge.
  • Denstarke
    Mabe skrev 2019-05-25 09:19:46 följande:

    Ruvardag 6. Lätt illamående och lite ont i magen. Har vid några tillfällen kommit lite beigefärgat med lutinusen, men än så länge mycket lite. Har i några dagar haft en konstig sur smak i munnen som jag inte känner igen. Imorgon dags att ta en kvarts dos ovitrelle igen men innan sprutan ett nytt test för att se eventuella stegringar.


    :) Varför tar du Ovitrelle? Och vad är det för test du tar? Jag har haft ett bra morgonhumör idag, inga känningar alls än så länge.
  • Mabe

    Vid tidigare försök har jag oftast börjat blöda väldigt tidigt trots lutinus. Får därför smådoser ovitrelle för att stödja lutealfasen. Problemet är ju att ovitrelle ger positiva gravtester. Därför tar jag ett test precis innan en dos för att kunna jämföra mellan testen om det är en stegring av hcg mellan testtillfällena. Sedan gör man ett ultraljud motsvarande V5 för att se om det finns något där eller inte.


    Denstarke skrev 2019-05-25 09:38:52 följande:

    :) Varför tar du Ovitrelle? Och vad är det för test du tar? Jag har haft ett bra morgonhumör idag, inga känningar alls än så länge.


  • Denstarke
    Mabe skrev 2019-05-25 10:02:19 följande:

    Vid tidigare försök har jag oftast börjat blöda väldigt tidigt trots lutinus. Får därför smådoser ovitrelle för att stödja lutealfasen. Problemet är ju att ovitrelle ger positiva gravtester. Därför tar jag ett test precis innan en dos för att kunna jämföra mellan testen om det är en stegring av hcg mellan testtillfällena. Sedan gör man ett ultraljud motsvarande V5 för att se om det finns något där eller inte.


    Ok! Jag förstår. Hur många försök har du gjort? Här fortsätter allt som vanligt. Noterar att humöret fortfarande är bättre :)
  • Mabe

    Faktiskt osäker.... typ 7 färska och 5 frysta kanske? Man har inte hittat ngn orsak till att vi är sekundärt barnlösa. Får massor med ägg (typ kring 20 st) och hög befruktningsgrad men sedan vill det inte ?ta sig?.


    Denstarke skrev 2019-05-25 15:22:13 följande:

    Ok! Jag förstår. Hur många försök har du gjort? Här fortsätter allt som vanligt. Noterar att humöret fortfarande är bättre :)


Svar på tråden IVF maj 2019