• Omstart2019

    Gravid BF juni 2019, del 2

    Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

    Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.


    2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

    Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

    29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

    31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

    3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

    7 juni BernieLollo

    10 juni Ninjara

    11 juni isa94

    12 juni LillaMy08

    13 juni Canama

    15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

    19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

    20 juni Leeandra

    27 juni Zary

    29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Leeandra
    Linda2barnsmamma skrev 2019-06-26 21:27:36 följande:

    Det har gått lite mer åt det mörka hållet nu. Så kanske börjar bli lite bättre. Ja kanske blöder mer pga att delar av moderkakan lossnade då dagen innan.. Kanske är några fler sår där inne en vad det ska vara.

    Tänkte på om de kan bero på mitt framfall ja har att de stoppar upp blödningen för att sen när ja tryckt tillbaka urinblåsan komma ut efter. Kanske... Haha

    Men återkommer det klarröda eller att de börjar lukta o ja får ont i magen så ringer dit o hör med dom :) det är ju ändå bara drygt 2 veckor sen hon föddes så blödningarna kan ju komma o gå..


    Min Saga är en vecka nu och jag tycker att blödningen kommer och går, även utan framfall. I princip inget på flera timmar och sen kommer det en skur, lite jobbigt om jag inte är hemma.
  • Leeandra
    Anatomy skrev 2019-06-27 18:42:18 följande:

    BF+8 idag. Har inte hänt mer än att jag fortfarande har mycket slem som kommer. Har kontroll imorgon igen och ev ny hinnsvepning.

    Mer mer och mer orolig att det ska bli igångsättning..


    Hur går det för dig idag?
  • Anatomy
    Leeandra skrev 2019-06-28 14:24:28 följande:

    Hur går det för dig idag?


    Vattnet gick i morse. Varit på kontroll nu och värkarna är för glesa så ska hem och vänta. Ny tid imorgon 15.00 om inget hänt i natt. :)
  • Leeandra
    Anatomy skrev 2019-06-28 18:18:47 följande:

    Vattnet gick i morse. Varit på kontroll nu och värkarna är för glesa så ska hem och vänta. Ny tid imorgon 15.00 om inget hänt i natt. :)


    Men vad spännande! Håller tummarna för att det drar igång nu .
  • Linda2barnsmamma
    Leeandra skrev 2019-06-28 14:23:51 följande:

    Min Saga är en vecka nu och jag tycker att blödningen kommer och går, även utan framfall. I princip inget på flera timmar och sen kommer det en skur, lite jobbigt om jag inte är hemma.


    Ja sådär har ja med. Tror ibland att det slutat, sen gör man något eller lyfter nått lite tyngre så kommer skiten igen.. Haha

    Hur mår hon då tösen? :) min lilla älskar o sova.. Haha.. 21 - 03.30 första omgången o sedan mestadels av dagen..

    Börjar väl få en lite mer rutinerad vardag nu med alla barn hemma o mannen som jobbar. Men han jobbar bara 3 veckor sen e han ledig 6 veckor.
  • Linda2barnsmamma
    Anatomy skrev 2019-06-28 18:18:47 följande:

    Vattnet gick i morse. Varit på kontroll nu och värkarna är för glesa så ska hem och vänta. Ny tid imorgon 15.00 om inget hänt i natt. :)


    Heja heja!! hur går det? Hänt nått mer sen igår?
  • MelinaG
    Anatomy skrev 2019-06-28 18:18:47 följande:

    Vattnet gick i morse. Varit på kontroll nu och värkarna är för glesa så ska hem och vänta. Ny tid imorgon 15.00 om inget hänt i natt. :)


    Åh, vad spännande! Lycka till nu!
  • MelinaG

    I morgon är vår lilla tjej två veckor. Hon är extremt krävande, sover endast en timme i taget (och är dessutom svår att söva), hon tycker inte om vagnen eller bilstolen, heller inte att bli vaggad eller ligga på mage på min mage. Behöver amma henne varken timme, och även där skriker hon och släpper bröstet även om det finns massa mjölk. Tar inte napp och är allmänt missnöjd hela tiden. Ofta skriker hon oavsett vad jag gör.

    Mitt första barn var så otroligt lätt som bebis, sov gott och var nöjd bara man gav mat, bytte blöja och vaggade så det här är lite av en chock och väldigt påfrestande då jag fortfarande också mår dåligt efter förlossningen. Väldigt svårt att få babylyckan att infinna sig och just nu vill jag bara spola fram tiden ett tag då jag hoppas att det blir bättre...

  • Linda2barnsmamma
    MelinaG skrev 2019-06-29 11:23:50 följande:

    I morgon är vår lilla tjej två veckor. Hon är extremt krävande, sover endast en timme i taget (och är dessutom svår att söva), hon tycker inte om vagnen eller bilstolen, heller inte att bli vaggad eller ligga på mage på min mage. Behöver amma henne varken timme, och även där skriker hon och släpper bröstet även om det finns massa mjölk. Tar inte napp och är allmänt missnöjd hela tiden. Ofta skriker hon oavsett vad jag gör.

    Mitt första barn var så otroligt lätt som bebis, sov gott och var nöjd bara man gav mat, bytte blöja och vaggade så det här är lite av en chock och väldigt påfrestande då jag fortfarande också mår dåligt efter förlossningen. Väldigt svårt att få babylyckan att infinna sig och just nu vill jag bara spola fram tiden ett tag då jag hoppas att det blir bättre...


    Vår flicka blir 3 veckor i morgon. Dock är hon nöjd bebis. Sover 6 timmar under natten i sträck, sedan äter hon va tredje timma efter det. Är väldigt trött ändå, så kan förstå din känsla då med en lite mer krävande bebis. Ja hoppas det blir bättre vartefter för er.

    Mår också lite sisådär fortfarande, har framfall så de har varit lite jobbigt med Tyngdkänslan, men börjar bli lite bättre. O dessa blödningar o mensvärk liknande smärtan. Nä tycker som ja sagt innan att det pratas allt för lite om eftervården.. Borde vara med uppmärksamt, både med förlossningsskador och mående efter en förlossning.
  • Leeandra
    Linda2barnsmamma skrev 2019-06-29 08:19:49 följande:

    Ja sådär har ja med. Tror ibland att det slutat, sen gör man något eller lyfter nått lite tyngre så kommer skiten igen.. Haha

    Hur mår hon då tösen? :) min lilla älskar o sova.. Haha.. 21 - 03.30 första omgången o sedan mestadels av dagen..

    Börjar väl få en lite mer rutinerad vardag nu med alla barn hemma o mannen som jobbar. Men han jobbar bara 3 veckor sen e han ledig 6 veckor.


    Lilla Mini mår fint, . Äter massor och sover en hel del däremellan, hon sitter i bärsjalen hos mig eller mannen och har numer schysst rutin på att vara med och vattna i växthusen och mata höns .

    Det blev bra timing på hennes födelse också, mannen är nu hemma i två veckor med pappadagar, jobbar sen 4 dagar och är hemma i 3 veckor till så det känns skönt. De stora barnen hjälper till bra med mat, disk, bebis och minsta storasyster så det är skönt.

    Jag kan ibland inte fatta att de redan är här, våra små!
Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2