• Liwslust

    Har ni sex trots mens vid barnledigt

    Undrar hur andra tänker kring att ha sex när ni har inplanerad ensamnatt utan barn tillsammans...och mensen är på G. När den är i full gång vill inte jag men i för och efterstadiet? Använder ni isf en menskopp? Hur upplever ni män detta?? Och kan ni kvinnor slappna av? Eller skippar ni sexet och gör annat? ??


    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Svar på tråden Har ni sex trots mens vid barnledigt
  • New  Dawn

    Om jag är kåt är inte mens något hinder alls. Om jag har riklig mens avstår vi visserligen oralsex på mig, men vid mindre mens kan vi ha oralsex också om jag är nytvättad, men då mest runt klitoris. (vilket ändå är mest i fokus)

    Ingen man jag haft sex med har backat sex pga mens och jag har varit noga med att kolla att de verkligen vill. Det har aldrig varit någon tvekan.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Liwslust skrev 2019-06-08 11:36:24 följande:

    Är nog mer jag som är nojig. Men han tycker iof också att det går bort med sex när det är mkt och oralsex vid mens. Han är som jag lite lukt och syn känslig. Ngn som testat fem-cup?


    Om han inte är bekväm kanske det funkar bättre med sexleksak på dig och så kan du suga honom tex. Hångla funkar ju ändå.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (E)

    Absolut!

    Är vi utan barn så stoppar inget oss från sex. Blöder jag mycket blir det sex i duschen annars med en handduk under på sängen.

    När barnen är hemma så blir det oftast inte sex när jag blöder som allra mest för det är lite krångligt att smussla med. I början och slutet funkar ju dock alltid bara med en handduk under.

  • Anonym (E)
    Liwslust skrev 2019-06-08 09:40:38 följande:

    Nej oralsex går bort, det måste det väl göra för de flesta?? Eller?


    Man kan ha oralsex när man har en menskopp inne. Det brukar vi göra ibland. Eller bara petting/smeksex.
  • Anonym (Nopp)

    Min sambo gillar inte ha sex med mig när jag har mens...jag själv brukar vara kåtare när jag har mens, speciellt dagen innan, annars under ägglossning.
    Han blir avtänd av järnlukten och blodet runt kuken...

  • Anonym (Japp)
    Liwslust skrev 2019-06-08 11:36:24 följande:

    Är nog mer jag som är nojig. Men han tycker iof också att det går bort med sex när det är mkt och oralsex vid mens. Han är som jag lite lukt och syn känslig. Ngn som testat fem-cup?


    Jag använder femcap och funkar utmärkt vid mens, kan ha sex som vanligt. Har dock hänt om vi kör länge bakifrån att den hamnat ur position så det har läckt, men det har inte stört oss direkt.

    Man får hålla koll bara så den inte blir full, den är inte som en menskopp men så praktiskt att kunna ha den även vid mens!
  • Liwslust
    Anonym (Japp) skrev 2019-06-12 16:54:33 följande:

    Jag använder femcap och funkar utmärkt vid mens, kan ha sex som vanligt. Har dock hänt om vi kör länge bakifrån att den hamnat ur position så det har läckt, men det har inte stört oss direkt.

    Man får hålla koll bara så den inte blir full, den är inte som en menskopp men så praktiskt att kunna ha den även vid mens!


    Intressant. Jag vet ju att femcup är ett preventivmedel men annars vet jag inte riktigt hur en menskopp och en femcup skiljer sig i t ex hur mkt de fyller. Men antar att en menskopp är djupare?
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Anonym (??)

    Nytvättad är väl intet problem - man slickar ju mest på sprattel-knappen ändå?
    Lite blod på kuken har väl inget dött av heller??

  • Liwslust
    Anonym (??) skrev 2019-06-12 20:54:55 följande:

    Nytvättad är väl intet problem - man slickar ju mest på sprattel-knappen ändå?

    Lite blod på kuken har väl inget dött av heller??


    Kan man ju tycka. Men är inte helt självklart. Blod har ju en järnlukt i sig och det kan ju förekomma klumpar...

    Jag gillar ju fingrar inne men den går ju bort. Ändå skönt att höra personer som inte är så nojiga :)
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Anonym (Japp)
    Liwslust skrev 2019-06-12 20:37:22 följande:

    Intressant. Jag vet ju att femcup är ett preventivmedel men annars vet jag inte riktigt hur en menskopp och en femcup skiljer sig i t ex hur mkt de fyller. Men antar att en menskopp är djupare?


    Femcap sitter uppe på livmoderhalstappen och en menskopp sitter ju liksom där nere mer precis vid öppningen. En menskopp antar jag rymmer mer vätska men har jämfört och jättestor skillnad är det inte. Men eftersom femcap ska omsluta tappen så blir det väl inte lika mycket utrymme till annat också, men den samlar ju verkligen upp allt som kommer. Med menskopp upplever jag att det kan små-läcka lite.
  • HasseA

    När vi bara träffades varannan helg hade vi alltid sex även om hon hade mens. Vi har nästan alltid skydd under oss när vi har sex, och det passar ju extra bra vid mens, eftersom man lätt får blod på sig lite här och där, på händer tex.

    https://jysk.se/sovrum/lakan/speciallakan/vattentatt-flanellakan-90x200cm/family

    N
    uförtiden har vi inte penetrerande sex om hon blöder väldigt mycket - men så kan vi också ha sex precis när vi vill. eftersom vi bor ensamma utan barn.


  • Liwslust
    Anonym (Japp) skrev 2019-06-13 08:09:03 följande:

    Femcap sitter uppe på livmoderhalstappen och en menskopp sitter ju liksom där nere mer precis vid öppningen. En menskopp antar jag rymmer mer vätska men har jämfört och jättestor skillnad är det inte. Men eftersom femcap ska omsluta tappen så blir det väl inte lika mycket utrymme till annat också, men den samlar ju verkligen upp allt som kommer. Med menskopp upplever jag att det kan små-läcka lite.


    Tack för tipset! Är nyfiken på femcup ;)
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Liwslust
    HasseA skrev 2019-06-13 10:17:11 följande:

    När vi bara träffades varannan helg hade vi alltid sex även om hon hade mens. Vi har nästan alltid skydd under oss när vi har sex, och det passar ju extra bra vid mens, eftersom man lätt får blod på sig lite här och där, på händer tex.

    jysk.se/sovrum/lakan/speciallakan/vattentatt-flanellakan-90x200cm/family

    Nuförtiden har vi inte penetrerande sex om hon blöder väldigt mycket - men så kan vi också ha sex precis när vi vill. eftersom vi bor ensamma utan barn.


    Förstår om man ses sällan att man passar på. Men när det är som mest skulle jag inte gilla det. Är lite öm då och inte så sugen. Men i början och i slutet. Vi har faktiskt färgat ett sådant överdrag grått. Vitt syns ju allt på mkt mer...
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Anonym (Japp)
    Liwslust skrev 2019-06-14 22:40:21 följande:

    Tack för tipset! Är nyfiken på femcup ;)


    Jag är verkligen jättenöjd med den, så skönt att slippa hormoner. Och det med mensen är ju en stor bonus ;)

    Dock kan det vara lite klurigt att få den på plats tycket jag, gäller att lära sig hur den ska sitta för att det ska vara ett säkert skydd. Så det kräver ju lite mer engagemang än att bara ta ett piller liksom, men för mig är det absolut värt det :)
  • Liwslust
    Anonym (Japp) skrev 2019-06-14 23:03:34 följande:

    Jag är verkligen jättenöjd med den, så skönt att slippa hormoner. Och det med mensen är ju en stor bonus ;)

    Dock kan det vara lite klurigt att få den på plats tycket jag, gäller att lära sig hur den ska sitta för att det ska vara ett säkert skydd. Så det kräver ju lite mer engagemang än att bara ta ett piller liksom, men för mig är det absolut värt det :)


    Låter som det skulle vara ngt för mig...vill inte proppa i mig massa piller...
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Anonym (Fungerar bra.)
    Liwslust skrev 2019-06-08 08:01:42 följande:

    Undrar hur andra tänker kring att ha sex när ni har inplanerad ensamnatt utan barn tillsammans...och mensen är på G. När den är i full gång vill inte jag men i för och efterstadiet? Använder ni isf en menskopp? Hur upplever ni män detta?? Och kan ni kvinnor slappna av? Eller skippar ni sexet och gör annat? ??


    Då har vi analsex. Suger såklart även av honom under dessa perioder och hjälper till med handen.

    Fungerar perfekt.
  • Anonym (E)
    Anonym (Fungerar bra.) skrev 2019-06-14 23:40:44 följande:

    Då har vi analsex. Suger såklart även av honom under dessa perioder och hjälper till med handen.

    Fungerar perfekt.


    Jag har hört detta innan, killar som väljer analsex vid mens för att mens är äckligt. Så jävla otroligt konstigt att tycka att mens på kuken är värre än bajs på kuken!

    Kul för er att det funkar och går bra hur som helst! Man får ju göra det som känns bra. Jag dömer inte pga det.
Svar på tråden Har ni sex trots mens vid barnledigt