• Anonym (Fokus)

    Manliga oskulder

    Det värsta en man kan vara är oskuld.
    Lite frågor då för att reda ut det hela:

    1. Kan en man som är oskuld vara bra på sex?
    2. Ni kvinnor som inte vill lära upp en oskuld, vad förväntar ni att en man ska kunna och vara bra på, i sängen?
    3. Är det värre att en man är oskuld, än att en kvinna är oskuld? Om JA, varför?

    Kommer säkert på fler frågor sen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-26 12:56
    Kom redan på en fjärde fråga.
    4. Finns det nån fördel att han är ärlig med att han är oskuld? Jag kan inte komma på någon. Han får inte ligga om hon får veta att han är oskuld. Ljuger han så får han ligga. Sexet kanske inte är himlastormande, men det kanske det inte är även om mannen legat med kvinnor tidigare. Alla kvinnor är inte lika och det som funkade med Hanna år 2012 kanske inte funkar med Greta-Lisa år 2019.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-26 13:32
    5. Såg en video där de flesta kvinnorna inte ville ha en oskuld. Han ska vara erfaren och styra. Hur erfaren ska en man vara?

    6. Vad ska män som är oskulder göra annorlunda för att inte fortsätta vara oskulder?
    I mitt var fall nog största anledningen att jag inte är så social, träffade inte många nya kvinnor. Är lite för försiktig. Fick nobben av de flesta kvinnorna, och dom dejter jag fick till, ledde inte till sex. Till slut blev jag ju av med oskulden. Och det var en dejt där jag var lika försiktig som jag brukar vara. Hon ville ligga ändå. Så jag gjorde nåt rätt. Med henne i alla fall. De flesta kvinnor vill nog ha en annan typ av man, mera framåt. Är det så ni vill att en man ska vara? Att han visar mer direkt att han vill ligga?

  • Svar på tråden Manliga oskulder
  • Kikuchiyo

    Jag kan säga att jag var själv oskuld till jag var 32 år. Är 34 år nu. Var jag bra på sex första gången. Nej det var jag inte men jag hade turen att få träffa den kvinnan ett bra tag efter det och hon lärde upp mig och nu skulle jag säga att jag är rätt bra på sex. Hon visste inte att jag var oskuld första gången. Jag berättade för henne senare och hon hade anat det vid vår första träff. För henne var det inga problem att jag var oskuld. Hon var betydligt mer erfaren än mig men sa till mig att jag var betydligt bättre på sex än flera som hon träffat som dessutom var mer erfarna än mig.

    Och för er som undrar så är jag inte socialt obegåvad,ful eller korkad. Har bara inte så många vänner och bland kvinnor så har jag alltid varit mannen man kan vara kompis med men ingen som man ser som en sexuell person.

    Ni kvinnor som tycker att en manlig oskuld är konstig. Tänk såhär. Ni har möjlighet att forma honom till en bra älskare.

    Skulle jag se en kvinna som oskuld som konstig. Absolut inte. Tänk att få det förtroendet att få ta oskulden. Då är man verkligen utvald. Oavsett om hon är oskuld eller inte så ser jag det som en ära att få ge njutning till en kvinna.

    Flera gifta kvinnor som jag lärt känna som vänner via jobb och sånt de senaste åren har blivit rent paffa över att en så trevlig man som jag som ser så bra ut kan vara singel. Dom har trott att jag varit mycket populär hos kvinnor. Vissa har t.o.m  sagt att hade dom inte varit gifta så hade jag kunnat intressera dom.

    Vi vill alla ha sex och närhet men alla har inte den lyxen att kunna välja och vraka och idag är det kvinnorna som styr vilket gör att många av oss män förblir ensamma och i många fall även oskulder.

  • Anonym (Fokus)
    Sprallig skrev 2019-07-06 23:04:53 följande:

    Anses det vara stor skillnad på att vara oskuld och ha haft sex en gång verkligen? Jag förstår om det är skillnad på en oskuld och en väldigt erfaren man.

    Men jag som 30+ kille som haft sex EN gång i mitt liv och det var tio år sedan. Jag är ju knappast bättre än någon kille som är oskuld bara för jag haft sex en gång.


    Det är jag säker på. Du vet själv att du inte är oskuld längre. Du kan säga till andra att du inte är oskuld. Och behöver inte ljuga.
    För mig är det 12 år sen, bara legat med en.
    Jag är säker på att nån kommer skriva nu att de inte vill ha en man som är så oerfaren som mig.
    Helt ok. Jag är inte oskuld längre. Och jag kan ljuga och hitta på vad som helst om nån frågar. T ex att jag legat med 5 tjejer, men det var längesen nu. Och det skulle låta trovärdigt.
  • Anonym (Fokus)
    Sussicake skrev 2019-07-07 01:20:01 följande:

    Det kan vara ganska kul för en tjej att få vara först. Man förväntar sig ändå inga mirakel första gången man är med en ny, det tar tid att synka med varandra och vägen dit är bara kul.


    I såna här trådar är det många som tycker att det ska klicka direkt, sexet. Kanske ovanligt, eller så är de proffs.
    Jag tyckte att min första gång var bra, dock inte perfekt. Säkert nån som tänker nu att jag som var så oerfaren inbillade mig nog att det var bra, och kvinnan fejkade.
  • Anonym (Fokus)
    Kikuchiyo skrev 2019-07-07 02:27:47 följande:

    Skulle jag se en kvinna som oskuld som konstig. Absolut inte. Tänk att få det förtroendet att få ta oskulden. Då är man verkligen utvald. Oavsett om hon är oskuld eller inte så ser jag det som en ära att få ge njutning till en kvinna.

    Vi vill alla ha sex och närhet men alla har inte den lyxen att kunna välja och vraka och idag är det kvinnorna som styr vilket gör att många av oss män förblir ensamma och i många fall även oskulder.


    Har ofta skrivit det, att män döms hårdare om de är oskulder.
    Och att kvinnor ofta förlöjligar och helt avfärdar manliga oskulder.
    Jag tycker det är skit.
    Men det är mycket i livet som är skit.
    Så är det bara.
  • Anonym (Uttjatat)
    Kikuchiyo skrev 2019-07-07 02:27:47 följande:

    Jag kan säga att jag var själv oskuld till jag var 32 år. Är 34 år nu. Var jag bra på sex första gången. Nej det var jag inte men jag hade turen att få träffa den kvinnan ett bra tag efter det och hon lärde upp mig och nu skulle jag säga att jag är rätt bra på sex. Hon visste inte att jag var oskuld första gången. Jag berättade för henne senare och hon hade anat det vid vår första träff. För henne var det inga problem att jag var oskuld. Hon var betydligt mer erfaren än mig men sa till mig att jag var betydligt bättre på sex än flera som hon träffat som dessutom var mer erfarna än mig.

    Och för er som undrar så är jag inte socialt obegåvad,ful eller korkad. Har bara inte så många vänner och bland kvinnor så har jag alltid varit mannen man kan vara kompis med men ingen som man ser som en sexuell person.

    Ni kvinnor som tycker att en manlig oskuld är konstig. Tänk såhär. Ni har möjlighet att forma honom till en bra älskare.

    Skulle jag se en kvinna som oskuld som konstig. Absolut inte. Tänk att få det förtroendet att få ta oskulden. Då är man verkligen utvald. Oavsett om hon är oskuld eller inte så ser jag det som en ära att få ge njutning till en kvinna.

    Flera gifta kvinnor som jag lärt känna som vänner via jobb och sånt de senaste åren har blivit rent paffa över att en så trevlig man som jag som ser så bra ut kan vara singel. Dom har trott att jag varit mycket populär hos kvinnor. Vissa har t.o.m  sagt att hade dom inte varit gifta så hade jag kunnat intressera dom.

    Vi vill alla ha sex och närhet men alla har inte den lyxen att kunna välja och vraka och idag är det kvinnorna som styr vilket gör att många av oss män förblir ensamma och i många fall även oskulder.


    Fast det är det som är grejen. Jag vill inte forma/lära upp en vuxen person. Jag förväntar mig erfarenhet då. Ser det absolut inte som en ära eller något positivt.
  • Anonym (Uttjatat)
    Sprallig skrev 2019-07-06 23:04:53 följande:

    Anses det vara stor skillnad på att vara oskuld och ha haft sex en gång verkligen? Jag förstår om det är skillnad på en oskuld och en väldigt erfaren man.

    Men jag som 30+ kille som haft sex EN gång i mitt liv och det var tio år sedan. Jag är ju knappast bättre än någon kille som är oskuld bara för jag haft sex en gång.


    Det är samma sak, 0 eller 1 gång är oerfaret. För mig ointressant båda delarna
  • ArgVitMan
    Anonym (Uttjatat) skrev 2019-07-07 23:26:57 följande:
    Fast det är det som är grejen. Jag vill inte forma/lära upp en vuxen person. Jag förväntar mig erfarenhet då. Ser det absolut inte som en ära eller något positivt.
    På tal om det här med att kalla sig uttjatat. Det du har att tillföra kan sammanfattas på två punkter.

    Offerkofta, ofterkofta, oferkofta.
    Du vill inte behöva forma/lära upp en vuxen person.
    Helt allvarligt, vad känner du själv att du tillför till debatten med att fortsätta pumpa ut samma budskap?
  • Anonym (Offerkofta?)
    ArgVitMan skrev 2019-07-08 20:10:49 följande:

    På tal om det här med att kalla sig uttjatat. Det du har att tillföra kan sammanfattas på två punkter.

    Offerkofta, ofterkofta, oferkofta.

    Du vill inte behöva forma/lära upp en vuxen person.

    Helt allvarligt, vad känner du själv att du tillför till debatten med att fortsätta pumpa ut samma budskap?


    Du bortförklarar och nedvärderar andra människors problem

    Skulle du tycka det är okej att använda ord som offerkofta när du har något problem?
  • Anonym (Offerkofta?)
    Anonym (Fokus) skrev 2019-07-07 07:57:45 följande:

    Har ofta skrivit det, att män döms hårdare om de är oskulder.

    Och att kvinnor ofta förlöjligar och helt avfärdar manliga oskulder.

    Jag tycker det är skit.

    Men det är mycket i livet som är skit.

    Så är det bara.


    Oskuld är nog mycket värre än de flesta andra problem vanligen

    Exempelvis. Det är inte så mycket fokus på att bli polis i samhället. Sällan man hör folk prata om jobbet som polis
  • ArgVitMan
    Anonym (Offerkofta?) skrev 2019-07-08 20:13:41 följande:
    Du bortförklarar och nedvärderar andra människors problem

    Skulle du tycka det är okej att använda ord som offerkofta när du har något problem?
    Va? Du blandar ihop folk.
Svar på tråden Manliga oskulder