• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • yasmir
    Sofiiakarin skrev 2019-08-06 10:55:37 följande:

    Bim - 6. Har sovit gott hela natten men är som att jag är helt utmattad och har ett illamående nu efter frukost. Känner mig helt matt... Har som sagt inte Tempat eller användt tester denna månad.

    Men 6 dagar innan BIM kanske är för tidigt att testa? Bara för skojs skull.. Detta är 4e försök. Så har inga jätte förhoppningar!


    Ha alltid hopp! Det kan mycket väl hända oavsett hur många försök.
    Min första graviditet började med trötthet. jag var så trött hela tiden och somnade så fort jag la mig på sängen (survar ett tag i vanliga fall).

    Testa helst på bim dagen, så slipper du slösa pengar på test som kanske inte ger ett rätt svar. Även dessa tester "early test" är inte helt pålitliga trots att det står så, när det är så många dagar innan BIM.
    Men om du vill testa för skojs skull köp ett clearblue early och testa tidigast imorgon tror jag.... när det står att man kan testa 6 dagar innan så räknar det dagen efter BIM som en dag.
  • LBP91

    Nu kom mensen, två dagar sent. :(

    Går ur gruppen men håller tummarna att ni andra plussar. Bara försöka igen med försök nummer 5.

  • Myrkrypet
    Sofiiakarin skrev 2019-08-06 10:55:37 följande:

    Bim - 6. Har sovit gott hela natten men är som att jag är helt utmattad och har ett illamående nu efter frukost. Känner mig helt matt... Har som sagt inte Tempat eller användt tester denna månad.

    Men 6 dagar innan BIM kanske är för tidigt att testa? Bara för skojs skull.. Detta är 4e försök. Så har inga jätte förhoppningar!


    Hur många dagar från äl är du?
  • Förstabarnet123
    hundenhubbe skrev 2019-08-05 22:36:00 följande:

    Känner mig så frustrerad så måste skriva av mig här. Både igår och idag blev det inget sex. Ägglossning imorgon. Känns så värdelöst. Sambons penis har plötsligt fått prestationsångest. Färsöt i över 1 h båda dagarna men de går inte... så redan nu känns chanserna förstörda denna gång... och imorgon lär vi ju inte heller lyckas. Jag har hört att man är mest fertil innan äl, sant? Vet ju bara att jag har de imorgon enligt app, kör inga stickor. Har mensvärk idag som jag brukar ha innan, gasig mage och flytningar. Så frustrerande näe man väntar på att försöka men de blir såhär.. Känns väldigt hopplöst....


    Så tråkig och jobbig sits för er! Känner med er.

    Det är det jag är mest nervös för kring varje äl. Att mannen ska orka med allt regelbundet sex + att han måste prestera. Förstår männens prestationsångest. Svår sits det hela. Tror du det är bättre att inte nämna att äl är på gång för din man?
  • Myrkrypet
    Sofiiakarin skrev 2019-08-06 13:14:43 följande:

    Ca 7 dagar.


    Samma som jag då, kul!! Jag Harbin 12/8 blir det samma för dig? Jag känner ingenting förutom mina ganska tydliga pms symptom :(
  • Sofiiakarin
    Myrkrypet skrev 2019-08-06 13:25:58 följande:

    Samma som jag då, kul!! Jag Harbin 12/8 blir det samma för dig? Jag känner ingenting förutom mina ganska tydliga pms symptom :(


    Exakt! Det kan ju vara pms jag har också.... Man blir ju ständigt förvirrad haha!
  • Myrkrypet
    Sofiiakarin skrev 2019-08-06 13:51:51 följande:

    Exakt! Det kan ju vara pms jag har också.... Man blir ju ständigt förvirrad haha!


    Jag tolkar mina symptom som pms då jag alltid känner såhär innan mens, men det är ju olika för alla. Vissa har ju inga pms symptom innan mens medans andra (som jag tyvärr) har lite mer så jag har supersvårt att tolka grav-symptom från mina vanliga pms symptom
  • Sofiiakarin
    Myrkrypet skrev 2019-08-06 14:08:46 följande:

    Jag tolkar mina symptom som pms då jag alltid känner såhär innan mens, men det är ju olika för alla. Vissa har ju inga pms symptom innan mens medans andra (som jag tyvärr) har lite mer så jag har supersvårt att tolka grav-symptom från mina vanliga pms symptom


    Jo jag med oftast. Bara att jag mår så fruktansvärt illa idag o är dålig i magen o skulle gärna kunna gå o lägga mig o sova hela dagen. Men har en liten 2 åring o ta hand om....
  • Myrkrypet
    Sofiiakarin skrev 2019-08-06 14:12:25 följande:

    Jo jag med oftast. Bara att jag mår så fruktansvärt illa idag o är dålig i magen o skulle gärna kunna gå o lägga mig o sova hela dagen. Men har en liten 2 åring o ta hand om....


    Usch och fy, känner med dig! Själv hinner jag knappt känna efter just nu, håller på med inskolning av vår lillkille. Det är minsann fullt ös :)
Svar på tråden BIM augusti 2019