• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Myrkrypet
    Tr0ust skrev 2019-08-25 18:34:38 följande:

    Nu blöder jag igen..... Haha !!


    Så har jag haft det sen jag Fick tillbaka min mens efter förlossning, blöder tre dagar, uppehåll ett dygn och blöder sen två dagar till. Som en klocka, varje mens, har tyckta att det är så märkligt
  • FELT

    Där kom tant röd på besök. Hoppar ev över till septembertråden. Lycka till alla!!!

  • Saga92
    fyrasnartfem skrev 2019-08-25 13:57:52 följande:

    En till här som hållt sig i bakgrunden, mest bara läst utan att skriva själv.

    MEN! Jag fick missfall och plussade 3 veckor efter missfall med mitt andra barn. Det enda som lugnade mig var att boka ett tidigt ultraljud (bokade till 8+0, tidigaste de gjorde utanpå magen). Fram tills dess tänkte jag mest bara att jag inget kan göra för att påverka, väldigt svårt men det lugnade mig iallafall! Idag plussade jag med tredje barnet, såklart smått orolig för missfall men försöker tänka "du väntar en bebis, inte ett missfall" och att försöka njuta för jag kan inte påverka någonting ändå <3


    Jag håller tummarna för oss båda. Kanske skall försöka få till ett tidigt ultraljud. Här erbjuder landstinget alla ett ?tidigt? ultraljud i v.12-13, om det känns för långt får jag väl söka mig till något privat ställe.
  • Freya18
    Lady K skrev 2019-08-25 17:09:13 följande:

    Borde idag vara på äl+9. Haft lite molvärk till och från. Har idag blivit helt makalöst trött, men efter två dagar med galet mycket jobb så kan det lika gärna bero på det. Blev igår kväljd av kaffelukt, men det är en lukt jag avskyr från början så behöver inte betyda nåt heller. Äh, ni vet ju hur det är. Man letar tecken i det minsta och kommer med ursäkter för att man inte vågar hoppas. Så spännande att följas åt här sista augusti-veckan! :)


    Ja, nu är det inte många dagar kvar av augusti och jag är förväntansfull inför kommande plus för några till! Vi är ju ändå ganska många med BIM nästa vecka. :)

    Jag är också på ÄL+9. Senaste dagarna (speciellt igår) har jag känt massor med symptom, men idag känns det tyvärr ingenting särskilt i kroppen.

    Hoppas att dina känningar är ett gravidtecken! :) Håller tummarna hårt.
  • Freya18

    Har blivit så himla deppig idag när testerna är negativa. Enda gången jag har fått sådana här symptom var när jag var gravid med sonen. Vi försökte under flera års tid och jag upplevde aldrig tydliga symptom eller så.

    Idag har jag inte känt mig gravid och vid toabesöket fick jag en blodstrimma på pappret. Säkert spottings på gång.. :( Jag var såå lycklig igår och tog för givet att nu har jag lyckats bli gravid. Hann till och med börja planera för framtiden med föräldraledighet och allt möjligt. Dumma hjärna. Men såklart så är inte hoppet ute än. BIM om några dagar.

  • Gabby

    Jag kanske ska skriva lite om mins tecken och så..

    Vi har endast försökt den här månaden och nästan direkt efter äl fick jag halsbränna som satt kvar till för någon dag sedan. Hade även ett svagt illamående någon dag. Jag har inte haft molvärk eller ont i brösten. Halsbrännan och illamåendet hade kunnat vara nått helt annat också men min sambo var så säker att de tog så han bad mig testa :)

    Tänker testa imorgon igen för att se om de blir plus med ett vanligt test. Äl+11/12 imorgon.

  • Tr0ust
    Myrkrypet skrev 2019-08-25 18:45:16 följande:

    Så har jag haft det sen jag Fick tillbaka min mens efter förlossning, blöder tre dagar, uppehåll ett dygn och blöder sen två dagar till. Som en klocka, varje mens, har tyckta att det är så märkligt


    Jag har aldrig under mina 18(!!!) År med mens varit med om något liknade. Jag fattar i te vad min kropp håller på med just nu :/
  • Tr0ust
    Freya18 skrev 2019-08-25 19:32:24 följande:

    Har blivit så himla deppig idag när testerna är negativa. Enda gången jag har fått sådana här symptom var när jag var gravid med sonen. Vi försökte under flera års tid och jag upplevde aldrig tydliga symptom eller så.

    Idag har jag inte känt mig gravid och vid toabesöket fick jag en blodstrimma på pappret. Säkert spottings på gång.. :( Jag var såå lycklig igår och tog för givet att nu har jag lyckats bli gravid. Hann till och med börja planera för framtiden med föräldraledighet och allt möjligt. Dumma hjärna. Men såklart så är inte hoppet ute än. BIM om några dagar.


    Har du testat positivt igår?
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-25 19:32:24 följande:

    Har blivit så himla deppig idag när testerna är negativa. Enda gången jag har fått sådana här symptom var när jag var gravid med sonen. Vi försökte under flera års tid och jag upplevde aldrig tydliga symptom eller så.

    Idag har jag inte känt mig gravid och vid toabesöket fick jag en blodstrimma på pappret. Säkert spottings på gång.. :( Jag var såå lycklig igår och tog för givet att nu har jag lyckats bli gravid. Hann till och med börja planera för framtiden med föräldraledighet och allt möjligt. Dumma hjärna. Men såklart så är inte hoppet ute än. BIM om några dagar.


    Ja förstår dig verkligen. Gör så ont att känna saker

    Men negativa plus. Men som sagt än är det inte kört! Det är ju så svårt att inte börja planera, speciellt när du fick något på testet för nån dag sen och sen blankt :( håller tummarna för att du snart får plus !!

    Jag fick ju en dipp i tempen idag på äl+6 som skulle kunna va en implantatiosdipp men ser ju mer imorgon. Det jag konkret märkt av är hunger, hela tiden. Sen igår och även idag. Va hungrig 2 timmar efter frulle och så håller det på efter alla mål, åt lunch två gånger igår t.o.m haha. Aldrig varit så innan!! Plus extrem trötthet, sov både igår och idag mitt på Dan, händer typ aldrig. Men vi får se, ska vänta med att testa några dar iaf!
  • Tr0ust
    joss1234 skrev 2019-08-25 21:02:33 följande:

    Ja förstår dig verkligen. Gör så ont att känna saker

    Men negativa plus. Men som sagt än är det inte kört! Det är ju så svårt att inte börja planera, speciellt när du fick något på testet för nån dag sen och sen blankt :( håller tummarna för att du snart får plus !!

    Jag fick ju en dipp i tempen idag på äl+6 som skulle kunna va en implantatiosdipp men ser ju mer imorgon. Det jag konkret märkt av är hunger, hela tiden. Sen igår och även idag. Va hungrig 2 timmar efter frulle och så håller det på efter alla mål, åt lunch två gånger igår t.o.m haha. Aldrig varit så innan!! Plus extrem trötthet, sov både igår och idag mitt på Dan, händer typ aldrig. Men vi får se, ska vänta med att testa några dar iaf!


    Men vänta? Kan tempen gå ner när ägget fäster?
Svar på tråden BIM augusti 2019