• Anonym (Sam)

    Varför verkar "jag hatar män" vara vanligare än "jag hatar kvinnor"?

    Jag som man har då aldrig hört någon man säga att han hatar kvinnor, däremot har jag hört ett otal gånger kvinnor säga att de hatar män. Vad kan det bero på? Är det så att män i allmänhet tycker om kvinnor mycket mer än kvinnor tycker om män?

  • Svar på tråden Varför verkar "jag hatar män" vara vanligare än "jag hatar kvinnor"?
  • Ignoramus

    HALLÅ?!?!?!?!


    Anonym (MänSomGillarKvinnor) skrev 2019-07-04 00:27:27 följande:

    Den dagen då våldtäkt tillhör det förgångna är nog den dagen människor gått samman med datorer och släppt sina fåniga biologiska impulser.


  • Anonym (jag)
    Anonym (m) skrev 2019-07-04 01:31:42 följande:
    Bitter? Inte de minsta. Jag är kvinna, jag hatar inte män, och har inga sådana i min närhet heller, har heller inte några kvinnohatare i min närhet.

    Däremot verkar här vara många missnöjda (män?) i tråden, som upplever hat från kvinnor. Nu har ingen presenterat några övertygande bevis, så de trollar säkert. Men det kan inte vara roligt att gå omkring och vara orolig för allt kvinnohat som florerar på vissa arbetsplatser.
    Annars har det ju postats exempel på kvinnor som öppet säger att de hatar män i media, men jag förmodar att det spelar nog ingen roll hur många exempel som postas så kommer du inte se dem ändå och fortsätta envisas med att påstå att allt som inte lirar med det du tycker är trolleri och exempel på kvinnohat. 
  • Ignoramus

    I exemplen som postats har de ju förklarat precis vad de menar, om man läser artikeln och inte rubrikerna. Sluta med halmdockorna.


    Anonym (jag) skrev 2019-07-04 10:03:41 följande:

    Annars har det ju postats exempel på kvinnor som öppet säger att de hatar män i media, men jag förmodar att det spelar nog ingen roll hur många exempel som postas så kommer du inte se dem ändå och fortsätta envisas med att påstå att allt som inte lirar med det du tycker är trolleri och exempel på kvinnohat. 


  • Anonym (jag)
    Anonym (MänSomGillarKvinnor) skrev 2019-07-04 01:56:53 följande:

    Jag är man, jag hatar inte kvinnor, och har inga sådana i min närhet heller, har inga manshatare i min närhet heller.


    Däremot verkar det finnas väldigt många missnöjda män OCH kvinnor här på familjeliv. Massvis av frustrerade män och kvinnor som klagar på varandra och beskyller varandra för allt möjligt.

    Skillnaden är att när jag lyfter blicken och tar mig ut i verkligheten, så försvinner dessa män. Deras ord syns inte i tidningar eller i TV:n. Deras ord syns inte i riksdagen. Det är svårt att överhuvudtaget hitta deras ord där ute, de verkar i skuggan. Vill man däremot läsa vad frustrerade kvinnor (eller "allierade" män) har att säga, att beskylla män för, vare sig det är, våld, "mansnormen", patriarkatet eller vad nu just den dagens manliga synd är. Ja då är det i princip bara att öppna en av våra största dagstidningar.


    DET ÄR SKILLNADEN. Det är EN frustrerad, kritisk och högljudd röst som ständigt hörs därute. Här ute på nätet där entrism, konsensus och trånga korridorer ger vika för anonymitet. Här får du helt plötsligt två olika röster, röster med olika synvinklar och olika erfarenheter. Visst är det underligt...


    Håller med om det du skriver, men om vi ska vara riktigt ärliga så brukar trådarna hålla hyfsad god ton tills feministerna kommer in och börjar yla om kvinnohat, bittra män, tragiska män, troll, etc..... vilket de sen såklart kategorisk förnekar skulle vara en nedlåtande syn på män Oskyldig

    Det är ju uppenbart att vissa personer HAR en väldigt nedlåtande syn på män som de rättfärdigar med diverse "anledningar" som patriarkat, kvinnohat, mansnorm, etc...och det sker inte bara här utan överallt i samhället. Tredje vågens feminism har trotts allt fått massiv kritik världen över.
  • Anonym (jag)
    Ignoramus skrev 2019-07-04 10:24:48 följande:

    I exemplen som postats har de ju förklarat precis vad de menar, om man läser artikeln och inte rubrikerna. Sluta med halmdockorna.


    Det är som sagt DINA tolkningar, om en person öppet säger att hon hatar män så utgår jag från att hon menar det, och det kommer inte förändras av att DU försöker släta över det med dina egna tolkningar och bortförklaringar.

    Så nej, jag kommer inte tolka saker som du behagar bara för att du säger det. Du borde snarare sluta förklara för andra hur de ska tycka och tänka.
  • Anonym (Sam)
    Ignoramus skrev 2019-07-04 10:24:48 följande:

    I exemplen som postats har de ju förklarat precis vad de menar, om man läser artikeln och inte rubrikerna. Sluta med halmdockorna.


    Ett problem är ju som tidigare sagts att långt från alla läser själva artikeln utan bara rubrikerna. Så varför köra med såna rubriker och uttryck som jag tror skapar polarisering mellan kvinnor och att folk bara blir mer avståndstagande till feminism? Och det är inte bara i artiklar utan i twitterinlägg som bara har begränsad mängd text. Jag förstår inte vad vitsen är med det? Stryk ordet manshatare, det kan bara betyda en sak -  att personen hatar män.
  • Anonym (MänSomGillarKvinnor)

    "Den dagen då våldtäkt tillhör det förgångna är nog den dagen människor gått samman med datorer och släppt sina fåniga biologiska impulser."


    Ignoramus skrev 2019-07-04 08:24:50 följande:

    HALLÅ?!?!?!?!


    Ja hallå? Vad är det du "hallåar" över? Våldtäkt är en biologisk impuls. Det är en av de äldsta biologiska impulserna och härstammar ifrån en tid då samtycke inte existerade överhuvudtaget. Det är naturens nödlösning på vår arts reproduktion, det är hemskt, men det är sant. Varför tror du att så många kvinnor fryser till under en våldtäkt? Naturen är fruktansvärd.

    Vi kan möjligen minimera effekterna av detta uråldriga och avskyvärda program. Men att utrota det helt är förmodligen inte möjligt, inte genom kulturella medel iallafall.


    Det bästa vi skulle kunna göra i dagsläget är att långsamt börja sortera ut de personer med anlag för låg impulskontroll, hög sexuell aggression och låg intelligens ur genpoolen, genom att helt enkelt kastrera våldtäktsmän
    (jag hade dock föredragit avrättning).

  • Ignoramus

    Det står i samma artikel hur hon menar. Och det har förklarats i princip varenda diskussion att det är helt synonymt med den destruktiva mansnormen (och numera allt det kränkta gnället kring termen eftersom ni gör er dummare än vad ni är ;)) .

    Ibland är det ok att skriva osv istället för och så vidare ;)


    Anonym (jag) skrev 2019-07-04 10:42:40 följande:

    Det är som sagt DINA tolkningar, om en person öppet säger att hon hatar män så utgår jag från att hon menar det, och det kommer inte förändras av att DU försöker släta över det med dina egna tolkningar och bortförklaringar.

    Så nej, jag kommer inte tolka saker som du behagar bara för att du säger det. Du borde snarare sluta förklara för andra hur de ska tycka och tänka.


  • Ignoramus

    Håller med. Låt oss även kastrera alla som protesterade (och protesterar) mot samtyckeslagen och fann den bisarr. Och alla som någonsin ens övervägt att betala för någon annans kropp.


    Anonym (MänSomGillarKvinnor) skrev 2019-07-04 12:29:14 följande:

    "Den dagen då våldtäkt tillhör det förgångna är nog den dagen människor gått samman med datorer och släppt sina fåniga biologiska impulser."

    Ja hallå? Vad är det du "hallåar" över? Våldtäkt är en biologisk impuls. Det är en av de äldsta biologiska impulserna och härstammar ifrån en tid då samtycke inte existerade överhuvudtaget. Det är naturens nödlösning på vår arts reproduktion, det är hemskt, men det är sant. Varför tror du att så många kvinnor fryser till under en våldtäkt? Naturen är fruktansvärd.

    Vi kan möjligen minimera effekterna av detta uråldriga och avskyvärda program. Men att utrota det helt är förmodligen inte möjligt, inte genom kulturella medel iallafall.

    Det bästa vi skulle kunna göra i dagsläget är att långsamt börja sortera ut de personer med anlag för låg impulskontroll, hög sexuell aggression och låg intelligens ur genpoolen, genom att helt enkelt kastrera våldtäktsmän

    (jag hade dock föredragit avrättning).


  • Anonym (MänSomGillarKvinnor)
    Ignoramus skrev 2019-07-04 13:09:41 följande:

    Håller med. Låt oss även kastrera alla som protesterade (och protesterar) mot samtyckeslagen och fann den bisarr. Och alla som någonsin ens övervägt att betala för någon annans kropp.


    Wuuuuuut!?

    Nu går du allt över gränsen va. Ska vi börja kastrera alla rövhål så blir det inte många människor kvar till slut.


    För du antyder väl inte att våldtäktsmän befinner sig på samma nivå som de som protesterar samtyckeslagar? (de protesterar ju oftast emot de lagarna på grund av vad de ser som möjliga oavsiktliga bieffekter av dem, inte för att de är emot samtycke överlag). Vi borde nog inte förminska en våldtäktsmans brott på det sättet.


    Tycker vi kan nöja oss med att vi är eniga i att våldtäktsmän borde bli av med krusbären.

Svar på tråden Varför verkar "jag hatar män" vara vanligare än "jag hatar kvinnor"?